Politie neemt duizenden kilo’s illegaal vuurwerk in besl

Sorry hoor, maar wat wil je nou bereiken met dit bericht? Is VWC nou al zo diep gezonken dat we zelfs dit soort berichten vanuit de crew gaan plaatsen enkel en alleen om jullie 'standpunt' omtrent illegaal vuurwerk kracht bij te zetten? Je moet de anti vuurwerk bende nog meer een podium geven en feiten aanreiken.

Dat die thunderking, butterfly cracker en jumbo cracker in blanco dozen zit klopt. Ze worden gewoon in originele doos hierheen getransporteerd, maar die wordt door de importeur verwijderd met natuurlijk maar een gedachte ...

Dat die butterfly crackers lekken is niet goed te praten, maar dan gaan klagen over het niet in een anti statisch foilie zitten?! Dat zit 90% van de Nederlandse meuk ook niet.

Ik neem aan dat je met versteviging van de dozen doelt op de absurde en vooral onnodige kooien die wél om het Nederlandse spul zit? Zo ja, dan is dat natuurlijk onzin daar het hier om prof spul gaat en die kooien daar nooit omheen zitten. Meerdere Nederlandse importeurs van prof vuurwerk doen dit exact hetzelfde, ook met grote blokken.

Gewichten die niet kloppen heeft niets te maken met kwaliteit, enkel met invoer kosten die goedkoper zijn. Dit gebeurd overigens bij bijna iedere importeur, ook bij NL goedgekeurd spul!

Wij hebben intussen wat informatie omtrent het ingenomen vuurwerk ontvangen met wat feiten van mensen ter plaatse en de media die aanwezig was. Het gaat om zaken die niet kloppen zoals de keuring van de dozen, maar belangrijker is de slechte kwaliteit van het vuurwerk, daarom zijn wij er op gewezen. Zie de foto's hieronder, hier zit dus vuurwerk tussen wat gewoon gevaarlijk is, ook voor iemand die het met goede kennis en volle verstand afsteekt.

Even wat feitjes die daar geconstateerd zijn en ons zijn gemeld:

• Bijna 2000 stuks Super Cobra 6 2G oranje tekst met CE. Lont is te dun. Veel lontbreuk. In combinatie met de Velpon doorvoering, veel weigeraars.
  • Butterfly Cracker, deels gevulde Vlinder NEM 10 gram, doosje vol met flitspoeder. Dingen lekken enorm. Flitspoeder vanaf de bovenzijde van de lont tot onderzijde van de rok/staart.
  • Butterlfy Cracker, zaten in niet UN ADR dozen. Ook zijn de doosjes niet voorzien van antistatische folie. Lekken door de verpakking heen.
  • De Thunder King Lawine pijlen. Enkele (rocket) motoren vielen er zo uit. Zaten in verkeerde NIET UN ADR verpakking.
  • Blokken > 50 Kg in een UN ADR doos gekeurd t/m 30 Kg Solit. Dozen niet voorzien van versteviging.
  • Vuurwerk lag in een garagebox naast garage bedrijven met brandbare vloeistoffen, een groot veiligheidsrisico.

dsc_2463.jpg

dsc_2474.jpg

dsc_2492.jpg

dsc_2502.jpg

dsc_2503.jpg

dsc_2508.jpg

dsc_2574.jpg

dsc_2575.jpg

Ik hoop dat je beseft dat dit bericht veel discussie kan en zal uitlokken. Mijn bericht is niet zozeer neerbuigend bedoeld, maar geldt wel als eye-opener voor hetgeen waar men hier mee bezig is.

Nou zal ik waarschijnlijk wel weer een waarschuwing of ban krijgen, want over het algemeen kan men slecht tegen mensen die kritiek of een wndere mening hebben hier.

Het is een vrijwillig forum naar ik dacht.
Wat ik altijd doe als iets me niet aanstaat op een internetpagina.... er niet meer kijken. :wink:

Wat ik altijd doe als iets me niet aanstaat op een internetpagina.... er niet meer kijken. :wink:

Dat is het ook zeker en wat jij aanhaalt is ook de reden dat ik (en met mij vele anderen) tegenwoordig elders rondhangen. Ik kan er alleen niet goed tegen wanneer er onjuistheden worden verteld en feiten worden verdraaid. Zeker niet wanneer dit enkel is om in het straatje van de NL importeurs, overheid en weet ik wat te lopen terwijl de gehele crew hier voorheen (en sommige nog steeds!) illegaal spul staat te stoken.

Wees dan neutraal in een zaak als deze, geef slechts de feiten weer zonder daar verdere waarde aan toe te kennen.

reageer gewoon inhoudelijk joh, of niet.

dit verhaal heeft 2 kanten. het lekkende kruit van de Butterfly's kan gewoon vingers kosten, dit wil niemand natuurlijk!
Ik ga ervan uit dat VWC puur informatief wil zijn... dat de kwaliteit van de producten slecht is daar kan niemand omheen...
ik denk echter ook dat dit een vervelende discussie kan worden, dat is het eigenlijk al naar aanleiding van het bericht van Hypez. Misschien dit Mike zelf eea kan verduidelijken waar dit bericht vandaan komt?

Persoonlijk ben ik van mening dat Hypez het zich wel erg aantrekt.

Het bericht van Mike lijkt mij een redelijk feitelijke opsomming van het aangetroffen spul, ongetwijfeld opgesteld door een (politie/controle)ambtenaar en 1 op 1 doorgezet. Er staan volgens mij geen feitelijke onwaarheden in. Of anderen ook zo spullen verpakken of versturen doet aan de feitelijke constatering dat de verpakking niet op orde is niets af.

Ik zie de onjuistheden en verdraaiing dan ook eerlijk gezegd niet.

Wat crewleden wel of niet doen in hun privé leven doet er dan ook niet echt toe...zeker aangezien er geen mening wordt geventileerd door Mike t.a.v. dit artikel....

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar wat wil je nou bereiken met dit bericht? Is VWC nou al zo diep gezonken dat we zelfs dit soort berichten vanuit de crew gaan plaatsen enkel en alleen om jullie 'standpunt' omtrent illegaal vuurwerk kracht bij te zetten? Je moet de anti vuurwerk bende nog meer een podium geven en feiten aanreiken.

Dat die thunderking, butterfly cracker en jumbo cracker in blanco dozen zit klopt. Ze worden gewoon in originele doos hierheen getransporteerd, maar die wordt door de importeur verwijderd met natuurlijk maar een gedachte ...

Dat die butterfly crackers lekken is niet goed te praten, maar dan gaan klagen over het niet in een anti statisch foilie zitten?! Dat zit 90% van de Nederlandse meuk ook niet.

Ik neem aan dat je met versteviging van de dozen doelt op de absurde en vooral onnodige kooien die wél om het Nederlandse spul zit? Zo ja, dan is dat natuurlijk onzin daar het hier om prof spul gaat en die kooien daar nooit omheen zitten. Meerdere Nederlandse importeurs van prof vuurwerk doen dit exact hetzelfde, ook met grote blokken.

Gewichten die niet kloppen heeft niets te maken met kwaliteit, enkel met invoer kosten die goedkoper zijn. Dit gebeurd overigens bij bijna iedere importeur, ook bij NL goedgekeurd spul!

Ik hoop dat je beseft dat dit bericht veel discussie kan en zal uitlokken. Mijn bericht is niet zozeer neerbuigend bedoeld, maar geldt wel als eye-opener voor hetgeen waar men hier mee bezig is.

Nou zal ik waarschijnlijk wel weer een waarschuwing of ban krijgen, want over het algemeen kan men slecht tegen mensen die kritiek of een wndere mening hebben hier.

Hypez als je jou bericht leest komt daar naar mijn mening uit dat jij illegaal vuurwerk afsteekt,??
Wat je praat bijna alles goed wat fout is. Stel dat jij die zooi gekocht zou hebben en het gaat fout bij jou,en je komt er naardien achter dat VWC in dit geval Mike het wist en er niks van gepost had??
Zou je dan nog steeds zo praten??

Dat is het ook zeker en wat jij aanhaalt is ook de reden dat ik (en met mij vele anderen) tegenwoordig elders rondhangen. Ik kan er alleen niet goed tegen wanneer er onjuistheden worden verteld en feiten worden verdraaid. Zeker niet wanneer dit enkel is om in het straatje van de NL importeurs, overheid en weet ik wat te lopen terwijl de gehele crew hier voorheen (en sommige nog steeds!) illegaal spul staat te stoken.

Wees dan neutraal in een zaak als deze, geef slechts de feiten weer zonder daar verdere waarde aan toe te kennen.

Er worden alleen feiten weergegeven in het bericht van de moderator. Men moet blij zijn dat dit weer van de straat is, ongelooflijk dat jij zo reageert. Ga jij vuurwerk no verkiezen boven de veiligheid? Illegaal is veilig mits je er goed mee omgaat en dat gebeurt hier duidelijk niet. Ga dan niet de moraalridder uithangen door te zeggen wat er wel en niet bij de Nederlandse "meuk" zit want dat is niet voor niets lager geclassificeerd. Als je zo graag aan het illegale wil doen doe het dan veilig buiten bewoont gebied om en zeker niet in de buurt van andere bedrijven. Ja, nu ben ik de moraalridder, maar dit zou bij ieder individu een normale gedachte moeten zijn. Ga geen andere mensen opzadelen met een risico waar zij in principe niks vanaf weten!

Be my guest om aan te tonen dat de dingen die Mike noemt onjuist zijn? De pot verwijt de ketel. Jij zegt dat hij onwaarheden vertelt, maar zelf berust je standpunt nergens op; puur vermoedens.

Ontopic:
Natuurlijk is het begrijpelijk dat die producten op de foto niet voldoen aan de vereiste verpakkingen. Dit soort vuurwerk is bedoeld voor het illegale circuit. Om die reden alleen al wil je dat niemand erachter komt dat je het hebt. Waarom zou je dan wel veel geld uitgeven aan goede verpakkingen? Juist, dit soort vuurwerk, ook al zou het onder cat. 4 vallen, wordt toch niet door bezigers afgestoken. Je weet dus 99/100 keer dat het ondeugdelijk is gekwalificeerd of verkeerd is verpakt.

In principe wordt er door de post van Mike over illegaal vuurwerk gesproken. Iets wat hier op VWC eigenlijk verboden is. Nu doen ze dit dus om mensen te waarschuwen. Dan kun je net zo goed alles omtrent illegaal vuurwerk weer openen en alleen die post toestaan die er toe bijdragen dat men hier belangrijke informatie uit kan halen, dit met het oog op veiligheid. Anders meet VWC met twee maten en dat kan toch niet de bedoeling zijn, toch?

Praten over het product is inderdaad verboden Grizmo...
Alleen is er ook een topic over vuurwerk in de media. en tja.... in de media komt natuurlijk hoofdzakelijk illegaal vuurwerk ter sprake. als er iets wordt gepakt.

Praten over het product is inderdaad verboden Grizmo...
Alleen is er ook een topic over vuurwerk in de media. en tja.... in de media komt natuurlijk hoofdzakelijk illegaal vuurwerk ter sprake. als er iets wordt gepakt.

Met mijn post wil ik alleen maar aangeven hoe belangrijk het is om informatie omtrent illegaal vuurwerk te delen met de buitenwereld. Dan bedoel ik meer over hoe je dan iets op de veiligste manier moet afsteken, of juist iets helemaal niet moet doen etc. M.a.w. over illegaal vuurwerk spreken hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Amen!

hypocrisie ten top op de fora
maar ik snap het ook wel een klein beetje, iedereen probeert zijn eigen straatje schoon te vegen en te houden.
zeg dan gewoon niks of blijf neutraal want vroeger ( en vaak nog steeds ) hebben velen dit spul gewoon gekocht en gestookt.

p.s en wat ik al niet bij legaal vuurwerk en het spul van Original heb gezien dat word ook een hele lijst van serieuze onveiligheden.
bijv: een mjolnir die gelijk (in je gezicht) afgaat word je niet heel blij van.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp jullie best maar dat neemt niet weg dat het verhaal van hun wel aardig klopt.
Van die 2G weigeren er meer dan je lief is en dan krijg je dus dit soort situaties.

De meeste liefhebbers weten wel hoe er mee om te gaan...maar denk ook aan de leek die geen flauw idee heeft wat hij nou eigenlijk in zijn handen heeft.En nee ben geen moraalridder want ben zelf ook niet heilig...

Gelukkig hebben de meesten hier de post goed gelezen en waarderen ze de input omtrent de waarschuwing en dat wij dit gepost hebben. :)

Ik merk dat je redelijk opgefokt bent, maar ik heb even dikgedrukt gemaakt in jouw post waarom ik het uiteindelijk gepost heb. Ik dacht dat het duidelijk was, ik zet niet voor niets deze zin in mijn post:

Het gaat om zaken die niet kloppen zoals de keuring van de dozen, maar belangrijker is de slechte kwaliteit van het vuurwerk, daarom zijn wij er op gewezen.

Al die andere zaken omtrent verpakking werden meegestuurd, dus deel ik gewoon alles letterlijk zoals het ons is doorgemaild. Het gaat echter om de kwaliteit van het vuurwerk, daarom zijn wij er op gewezen. Anders hadden ze het vast niet gemaild, want wij hebben in al die 10 jaren nog nooit zo een mail ontvangen...

Dat is het ook zeker en wat jij aanhaalt is ook de reden dat ik (en met mij vele anderen) tegenwoordig elders rondhangen.

En toch ben je hier binnen 2 uur om uitgebreid je beklag te doen en plaatsen de anderen waar jij op doelt ook weer verwijten en beschuldigingen richting mij en VWC. :wink:

Back
Bovenaan