Moontan,Gerwin en Kruitsnuiver naar China

he wat leuk dat jullie weer wat van je laat horen .
ik merk duidelijk dat jullie , het erg naar je zin hebben wat ook geen wonder is . :D
ook de fotos zijn mooi om te zien . :)
ik hoop dat jullie gauw weer van je laat horen

gtoetjes :bye:

Bedankt voor de foto's mannen en voor de heerlijke updates, fred zien sjouwen met zo'n blok, tegelijk lezen dat zo'n blok maar 55 euries kost en dat je het mag afsteken, HEERLIJKHEID!
Dus mannen, het is duidelijk waar we heen gaan met de trip van vwc:D

Hahaha, stel je eens voor dat je die blokken hier zou kunnen stoken...moet je gewoon een bus of aanhanger huren om ze alleen al op te kunnen halen hahaha! En zouden ze na Oudjaar bij de vuilstort extra containers moeten plaatsen om dit alles af te kunnen voeren...Hahaha. Ik kan niet wachten op de rest van de reportage(s)! Bedankt alvast voor jullie inzet mannen!

Weer even een bericht uit BaiHai.
We vertrekken zo met de bus voor een 3 uur durende reis naar Nanning
Nanning is 1 van de rijkste steden van China met 1 miljoen inwoners.
Hier gaan we voornamelijk winkelen/shoppen. In Nanning blijven we tot zaterdag.
Net als in Guanzhou zal ook in Nanning geen vuurwerk te koop zijn en wordt er met Chinees Nieuwjaar een grote show voor de inwoners gegeven.

Onze groep viert Chinees Nieuwjaar in Baihai, waar we nu zijn en zaterdag dus terugkomen. Zaterdag wordt dus D-day. Ik verwacht daar veel en mooi vuurwerk te zien. En we gaan daar zelf natuurlijk ook flink stoken. We moeten nog even een plan de campagne maken hoe we het allemaal gaan doen. Wat we kopen, of we een show schieten ja of nee/ en of we gewoon als een malloot gaan stoken daar.
Verder een plek uitzoeken waar we het vuurwerk gaan afsteken en iemand moet bij ons vuurwerk blijven want we mogen het hotel niet in met die grote blokken.
Maar het gaat goed komen.

Nog steeds warm hier. Het is nu half 9 in de morgen en het is nu al 28 graden
Ik heb net heerlijk ontbeten (Europees buffet) en buiten staan wat Chinezen de vechtsport te beoefenen.

Nog even wat prijzen aan jullie doorgeven zodat je kan zien hoe goedkoop het hier is:

Gemiddelde prijs pakje sigaretten van 20 stuks: 0,60 euro
Een taxirit van zeg maar een half uur kost gemiddeld 1,50-2,00 euro
Gisterenavond had ik een plastic tas vol klein vuurwerk voor 6 euro.

O ja de demo van Marijn gisterenavond was erg leuk om mee te mogen maken.
We moesten aan een tafel gaan zitten, verlichting, pen en lijst erbij om onze beoordelingen op papier te zetten.
ruim 30 producten, er er zitten net wat Erik al zegt juweeltjes bij, typisch producten voor de Marijn stal. Twee heel erg verrassend nieuwe dingen.
En uiteraard ook mindere producten, niet allemaal dezelfde smaak, en ook niet alles is goed (afgewerkt)

Ik wens jullie een fijne dag.
Groeten uit een warm BaiHai

Fred, Erik en Gerwin

Klinkt hemels.. En die prijzen ook, om je rot te lachen:tongue2:! Geweldige foto's en verslagen tot nu toe! Kan niet wachten op het volgende verslag:D!

60 cent voor een pakkie peuken hahaha zitten we hier met 5 euro hahahaha. Nou Fred ik zou voldoende inslaan als ik juo was :D

Na eerdere berichten hier dat er geen vuurwerk in Nanning zou zijn, hebben we hier al meer kraampjes met vuurwerk gezien als in Beihai.

Op alle 4 de hoeken van de kruispunten staan vuurwerkstandjes. En er zitten hier heel wat kruispunten!

De vuurwerkwinkel die het dichtst bij het hotel zit, zit op een metertje of 7 van het hotel.

Veel heel veel shellkitjes hier tot 4inch over het algemeen en vooral een hoop ongelooflijk grote en zware cakes. Wat hier wel leuk is, is dat er ook veel verschillende kindervuurwerk is.

Wij hebben hier vandaag vrij veel van gekocht. Van vliegdekschepen tot aan vuurwerk thee kopjes en van Treinen tot tracktoren.

Als we terug zijn in NL zullen wij of Gerwin alle foto's plaatsen.

Groetjes uit een prachtig Nanning.

dan moet je invoerrechten en belasting e.d. betalen, dus ben je waarschijnlijk nog veel geld kwijt en het vuurwerk mag je wel importeren, alleen met de juiste papieren en ik dacht dat ik nederland het sowieso niet hoger mag als 4 inch, maar ik kan me vergissen :D.

btw mijn voorstel voor het plan-de-campagne: eerst een leuk showtje en daarna gewoon heerlijk stoken als een malle! :D
veel plezier verder en geniet ze!

Haha, denken jullie even wat vuurwerkloze dagen te hebben, zitten er meer winkels dan je al gewend was haha, super toch! :D:p

Duidelijk dat jullie op D-day gewoon gaan stoken als een malle en dat het vanzelf wel een show zal worden hahaha. :rolleyes::D

Zou ook tassen vol kopen van die novelties haha, geniaal is dat altijd, leuk dat ze dat daar volop verkopen.

:bye:

*jaloers*

D-Day? Stoken voor het leven en dan wordt het vanzelf een showtje lijkt me :P

Is het voor Gerwin en/of de andere cameramannen misschien een leuk idee om een kort filmpje te schieten van het vuurwerk kopen daarzo. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat eigenlijk ;)

Zo, weer een dag voorbij. We hadden dus van te voren te horen gekregen dat er geen vuurwerk verkocht & afgestoken mocht worden in Nanning waar we nu zitten. Maar toen we de stad binnen reden was zowat het eerste wat we zagen een rood tentje langs de weg, en vanuit die rode tentjes word vuurwerk verkocht. Verder heeft het hotel een ''vuurwerk drive-in'' waar je 2 samengestelde assortimenten kan kopen met grote bakken, 1 van 100euro en 1 van 200euro.

Verder hebben we 3 zakken novelties afgestoken die oa Dim van tophout had gekocht:)

Back
Bovenaan