Het is nu 09.30 uur en we hebben ons ontbijt achter de rug.
De Chinese koffie maakt je in 1 klap wakker voor de rest van de dag, zo sterk heb ik ze nog nooit gedronken.
We zitten dus in het Red Forrest Hotel in Nanning, zeer goed en luxe hotel van alle gemakken voorzien. Enige handicap is dat de Chinezen over het algemeen slecht Engels spreken, dat had ik toch wel anders verwacht van deze economische grootmacht die met alle landen van de wereld zaken doet.
Zelfs in een hotel spreken ze niet allemaal Engels, wij doen het veel beter.
Vandaag is het voor ons een vrije dag.
De winkeliers onder ons gaan zakelijke inkopen doen en gaan met Ruud en Evelien op pad op zoek naar decoratiemateriaal voor hun winkels. Dat is hier voldoende te koop voor leuke prijzen.
Ikzelf ga mijn dag besteden om wat souvenirs te kopen voor mijn gezin. Dat moet lukken want er is veel te koop voor weinig geld.
Voor vanavond hebben we besloten om wat middelgroot vuurwerk te kopen, gewone cake,s dus. De grote professionele blokken doen we morgen met Oud en Nieuw.
Het leuke van de cake,s en blokken is dat je niet weet wat je krijgt want alle omschrijvingen op de labels zijn in het Chinees, dus we laten ons maar verrassen.
Verder vertelde Erik al van de Vuurwerkdrive voor ons hotel. Waanzinnig om te zien. Auto,s die voor komen rijden en hun auto vol laden met grote blokken, afrekenen en weer doorrijden. De mensen kopen zo maar wat, als ze maar vuurwerk hebben, wat een contrast met Nederland is China toch.
De vraag van Mike en Remco: oud spul ben ik nog niet tegengekomen helaas.
Ik ben nog niet echt een speciale vuurwerkwinkel tegengekomen. Het zijn allemaal kraampjes dus. En de mensen spreken geen Engels, ik kan er dus ook niet naar vragen. Wat me ook opvalt is dat je hier geen knallers kan kopen. Wel ratelbanden maar geen astronauten o.i.d.
We blijven zoeken en ik hoop er toch echt 1 te vinden.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Doet ons erg goed te weten dat jullie meeleven en onze verhalen op prijs stellen.
China is een land wat absoluut de moeite van het bezoeken waard is. En dat geldt niet alleen voor het vuurwerk. Je leert de Chinese mensen kennen, hun gewoontes, hun eten, de cultuur etc.
Wat wel leuk is om te vertellen dat ik regelmatig door de Chinezen gevraagd wordt om met hun op de foto te staan. En dat is niet vanwege mijn geweldig mooie uiterlijk en mijn goddelijke lichaam, maar dat is vanwege mijn lengte. De gemiddelde lengte van een Chinees komt tot mijn buikhoogte.
Voor hun ben ik een reus.!!!!
Verder is de sfeer binnen de groep geweldig. We gaan erg leuk met elkaar om, en er zijn geen wankklanken.
Evelien en Ruud verdienen een pluim want die verzetten bergen werk om het naar onze zin te maken.
Wij wensen jullie een fijne dag.
Tot een volgend bericht.
Groeten uit Nanning, China