Moontan,Gerwin en Kruitsnuiver naar China

Gewoon een dvd er van maken.
Ik wil er graag een kopen.

Kan zoiezo al wel zeggen dat er GEEN dvd zal komen. Wat er is geschoten zal online komen dmv youtube oid.

Morgen gaan we niet echt iets ondernemen. Mischien wel weer de straat op om novelties te kopen (Tankjes, Tractors, Autos, Motors) noem het maar op of ze hebben het hier :D

Zaterdag/Zondag gaat het wel lekker los :) dan gaan we weer vuurwerk kopen dit keer van de fabriek van marijn aangezien dit wel gekeurd is en we daar het kunnen stoken :)

Ik ben erg benieuwd, kunnen jullie niet vanuit daar een klein filmpje online zetten? Zodat we nog meer mee kunnen genieten? :D

Super om te lezen deze verhalen, bedankt voor het op de hoogte houden! De foto's zijn helemaal om te smullen!

Heerlijk weer. Lijkt me geweldig om eens mee te maken. Zoals velen hier zeggen denk ik dat het gewoon maar eens moet gebeuren :D

Hallo allemaal,
vanavond aardig wat novelties afgestoken hier in China.
Van traktoren tot aan de treintjes en van gebouwtjes tot aan vuurwerk robots.

We hebben ook een potje gehad waar een soort van vlag uit omhoog kwam. Erg bijzonder!
Deze week zullen er foto's gepost worden van de novelties door mij of door de heren van de Crew.

Gerwin begint hier naar te maken met zijn visco knetterlont. Het aansteken van alleen het lont dat daarna knetterd maakt hem heel blij. Bossen van een meter of 50 kosten hier 13Yuang. Ongeveer 1,30.

Het is hier nu een uurtje of kwart over 3, weltrusten allemaal alvast!

Groetjes vanuit Nanning.

Hahaha, wat een tijd! Lekker even gefeest dus nog?
Truste man en bedankt voor je late berichtje, zijn we toch weer even op de hoogte! :p

Succes met de novelties morgen! Ik zou echt bergen kopen haha, novelties zijn te gek!

Wat ik me nog afvraag; heeft Fred nog een welbekend orgasme gehad bij het vinden van iets wat we hier allang niet meer kennen? Hij is echt van de oude artikelen, hoop dan ook dat hij die daar nog tegenkomt! :D:p

ben ik ook zeer benieuwd naar,heb je nog iets leuks ouder vuurwerk kunnen vinden Fred? :cool:
leuke foto,s en verslagen lees ik weer,wat een spul daar :D
dat gaat zaterdag nog wat worden.

Geweldig om te lezen wat jullie daar meemaken. Overigens ook prachtige foto's. Dat soort beelden komen we niet vaak tegen. Ben ook benieuwd naar de video beelden, zit vast geweldig materiaal tussen :D Zo'n reis naar China moet een unieke ervaring zijn! :cool: Bedankt voor de verslagen tot nu toe!

Prachtige verhalen weer.
Bij elke foto die ik weer zie sta ik versteld dat je zulke dikke blokken gewoon aan de kant van de weg kan kopen.

Prachtig, prachtig, prachtig!:P
Nu begin ik toch wel jaloers te worden hoor!:p
Ben benieuwd naar het dagboek en de fotos/film!;)

Ik zie het hier in Nederland al voor me, zet je partytent op bij een drukke kruising, paar vette potten onder te tent en verkopen maar, nou................van mij mag het (tegen chinese prijsjes dan!!!) heren geweldig al die verslagen van jullie, ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat we met volle teugen genieten van jullie belevenissen in China!!!!

Het is nu 09.30 uur en we hebben ons ontbijt achter de rug.
De Chinese koffie maakt je in 1 klap wakker voor de rest van de dag, zo sterk heb ik ze nog nooit gedronken.
We zitten dus in het Red Forrest Hotel in Nanning, zeer goed en luxe hotel van alle gemakken voorzien. Enige handicap is dat de Chinezen over het algemeen slecht Engels spreken, dat had ik toch wel anders verwacht van deze economische grootmacht die met alle landen van de wereld zaken doet.
Zelfs in een hotel spreken ze niet allemaal Engels, wij doen het veel beter.

Vandaag is het voor ons een vrije dag.
De winkeliers onder ons gaan zakelijke inkopen doen en gaan met Ruud en Evelien op pad op zoek naar decoratiemateriaal voor hun winkels. Dat is hier voldoende te koop voor leuke prijzen.
Ikzelf ga mijn dag besteden om wat souvenirs te kopen voor mijn gezin. Dat moet lukken want er is veel te koop voor weinig geld.

Voor vanavond hebben we besloten om wat middelgroot vuurwerk te kopen, gewone cake,s dus. De grote professionele blokken doen we morgen met Oud en Nieuw.
Het leuke van de cake,s en blokken is dat je niet weet wat je krijgt want alle omschrijvingen op de labels zijn in het Chinees, dus we laten ons maar verrassen.

Verder vertelde Erik al van de Vuurwerkdrive voor ons hotel. Waanzinnig om te zien. Auto,s die voor komen rijden en hun auto vol laden met grote blokken, afrekenen en weer doorrijden. De mensen kopen zo maar wat, als ze maar vuurwerk hebben, wat een contrast met Nederland is China toch.

De vraag van Mike en Remco: oud spul ben ik nog niet tegengekomen helaas.
Ik ben nog niet echt een speciale vuurwerkwinkel tegengekomen. Het zijn allemaal kraampjes dus. En de mensen spreken geen Engels, ik kan er dus ook niet naar vragen. Wat me ook opvalt is dat je hier geen knallers kan kopen. Wel ratelbanden maar geen astronauten o.i.d.
We blijven zoeken en ik hoop er toch echt 1 te vinden.

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Doet ons erg goed te weten dat jullie meeleven en onze verhalen op prijs stellen.
China is een land wat absoluut de moeite van het bezoeken waard is. En dat geldt niet alleen voor het vuurwerk. Je leert de Chinese mensen kennen, hun gewoontes, hun eten, de cultuur etc.

Wat wel leuk is om te vertellen dat ik regelmatig door de Chinezen gevraagd wordt om met hun op de foto te staan. En dat is niet vanwege mijn geweldig mooie uiterlijk en mijn goddelijke lichaam, maar dat is vanwege mijn lengte. De gemiddelde lengte van een Chinees komt tot mijn buikhoogte.
Voor hun ben ik een reus.!!!!

Verder is de sfeer binnen de groep geweldig. We gaan erg leuk met elkaar om, en er zijn geen wankklanken.
Evelien en Ruud verdienen een pluim want die verzetten bergen werk om het naar onze zin te maken.

Wij wensen jullie een fijne dag.
Tot een volgend bericht.
Groeten uit Nanning, China

Super leuk om weer een verhaal van jullie te lezen, Fred.
Kan alweer niet wachten op de volgende. Morgen Chinees nieuwjaar, ben heel benieuwd hoe dat daar gaat. Maar daar doen jullie ongetwijefeld ook verslag van. Veel plezier daar en kijk uit met vuurwerk:wink::p:):bonk:

Wat wel leuk is om te vertellen dat ik regelmatig door de Chinezen gevraagd wordt om met hun op de foto te staan. En dat is niet vanwege mijn geweldig mooie uiterlijk en mijn goddelijke lichaam, maar dat is vanwege mijn lengte. De gemiddelde lengte van een Chinees komt tot mijn buikhoogte.
Voor hun ben ik een reus.!!!!

Groeten uit Nanning, China

Als jij al een reus bent wat ben ik dan wel niet haha.:p:rolleyes:

Haha, nog een kop groter dan Fred idd, jou zullen ze vragen voor een foto en dan gaan er 2 Chinezen op elkaar staan om het verschil te tonen. :p:D

Weer een prachtig verslag Fred, bedankt weer. Zo'n dagje even rondstruinen naar souvenirs en andere dingen om te kopen is ook wel lekker natuurlijk. :) Vind het altijd tof dat jij aan souvenirs voor het gezin denkt, welke trip je ook maakt naar het buitenland, jij maakt daar altijd tijd voor, super! :D

Hoe heerlijk ook dat je daar gewoon mag stoken he, even de keuze maken om vandaag wat middelgrote blokjes te nemen en morgen, wanneer het écht O&N is, dan gaan we écht los haha! :bonk: Was het hier maar zo makkelijk allemaal, hier draait het slechts om 1 dag en dan moet het gebeuren! :wink:

haha prachtig verslag weer fred :D je zou model moeten worden in china :p
heel veel plezier nog daar (wat ongetwijfeld wel gaat lukken :D)

Back
Bovenaan