Moontan,Gerwin en Kruitsnuiver naar China

Daar zijn we weer met een nieuw verslagje:)
Erg leuke reacties trouwens vanuit nederland van jullie allemaal, wij proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Wat we vandaag hebben gedaan:

Vroeg vertrokken met de bus richting de fabriek waar de witte tenten hun vuurwerk ook vandaan haald, erg mooi om te zien hoe hun met de klanten om gaan. Ray (contact persoon en inmiddels goede vriendin van Evelien) doet echt werkelijk alles voor hun maar ook voor ons als we ergens niet uit komen ofzo.
Omdat al het werk al klaar was in de fabriek waren ze eigelijk gesloten, maar speciaal voor onze groep is er personeel gekomen om te laten zien hoe de cakes worden gemaakt, érg gaaf om te mogen zien allemaal.

Hierna zijn we met zn allen in een laadbak van 1 van hun vrachtwagens gaan zitten en zijn we naar een ''dorp'' gegaan waar je echt ogen tekort komt. Echt geweldig hoe het daar allemaal gaat, niet te beschrijven.. moet je meemaken.
Een voorbeeldje: we zitten met zn allen voor een soort van kroegje, en binnen no-time stonden er rijen dik chinezen te kijken wat er allemaal aan de hand was, want dit hadden ze nog nooit gezien.. en gewoon rustig een uur met zn allen blijven kijken. Na een tijdje parkeerde steeds meer brommertjes zich langs ze weg om te zien wat er allemaal te zien was, en daardoor ontstond er een mooie verkeers chaos op het kruispunt haha

Nadat we verder uren over verschillende chineze markten (vlees,vis,groente en weet ik veel wat allemaal) hebben gelopen en onze ogen hebben uitgekeken zijn we naar één van de hotels gegaan van de eigenaar van de vuurwerkfabriek en hebben daar oa met hem een traditioneel chinees 10.000 gangen menu voorgeschoteld gekregen. Iedereen was nogal huiverig over wat we zouden krijgen, maar uiteindelijk heb ik behoorlijk lekker gegeten op een paar dingen na haha.

Hierna met de bus terug gegaan met de bus naar de fabriek om daar een aantal nieuwe producten te zien tijdens een demo avond. En mensen, ik kan jullie verzekeren dat er erg gaaf typisch witte tenten vuurwerk langs is gekomen. Veel producten zijn al zo goed als klaar, maar ook een best aantal producten worden nog veranderd. mensen maak jullie borst maar nat!:D

Na de demo terug gereden naar het hotel om vanuit daar direct met een klein groepje naar de vuurwerkkraampjes te rijden, ditmaal vooral om lekker rond te kijken aangezien we daar gister weinig tijd voor hadden omdat we haast hadden met inkopen omdat de kraampjes zouden gaan sluiten.
Natuurlijk wel wat kleine dingetjes als fonteintjes en kleine rolletjes gekocht en afgestoken.

Tijdens het schrijven van dit verslag is er menig blok afgestoken hier in de buurt, heerlijke achtergrond muziek haha!

Ik wordt weer niet goed als ik de foto's bekijk, man wat hebben wij toch een K lote land met een K lote wetgeving hier :D

Een ding vat ik echter niet, een 10.000 klapper okay, maar een 10.000 gangen menu.. ola la la... das lekker happen LOL

leuk verslagje :D en uiteraard weer leuke foto's
kan niet wachten op het film materiaal :p (maar zal toch moeten:p)

veel plezier nog daar :wink:

Geen foto's meer plaatsen, je maakt me veel te jaloers. Het liefst zou ik nu nog in het vliegtuig naar China stappen en heel China leeg kopen.:rolleyes:

Nee, grapje. Super dat jullie ons zo op de hoogte houden!
En nog veel (stook) plezier verder daar in het machtige China.

Bedankt weer voor de update, mooi dat we erg goed op de hoogte worden gehouden. Echt niet normaal jullie foto's en verhalen. Volgens mij is het echt een wereldreis die je 1 maal meegemaakt moet hebben.

Dat is toch gewoon bizar. Zulke cakes en dan gewoon op straat te krijgen. Legaal wel te verstaan. Kon dat hier ook maar. Gewoon oud jaars dag een vuurwerk markt met dat soort artikelen.

Moet maar niet te vaak kijken want ik moet er gewoon bijna van kwijlen

echt heel erg bedankt voor deze heerlijke verslagjes en die foto's :O

Niet normaal meer, denk echt dat dit een unieke ervaring is die weinig andere mensen zullen meemaken. Dodelijk zonde dat het hier nou niet net wat soepeler kan. Qua vuurwerk hebben we donders mooi spul, alleen die prijzen. Jemig een rolletje voor een paar euro en een 4inch blok voor 50 euro :| niet normaal zeg!

kunnen jullie geen webcam aansluiten de hele dag kunnen we goed mee kijken
en hebben ze alleen eten en vuurwerk daar of kijken jullie nooit naar iets anders

wel leuk jullie stukjes en fotos ga zo door

Idd,Volgende keer mischien gewoon live stream:p

Mannen mannen,Wat moeten jullie je daar fantastisch voelen.
En die foto met die blokken Airbusje vol please:D

Bedankt voor dit verslagje! Zo te lezen hebben jullie het enorm naar je zin..

Fantastische foto's trouwens! Waattt die blokken man, echt groot! :shocked:

Weer een erg leuk versalg en moie foto´s Erik.
Er staan weer prachtige blokken op en super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Wat een bizarre verhalen allemaal om maar te zwijgen over de foto's. Wat een belevenis! Jullie maken ons helemaal leip, en ik zou zeggen blijf het doen.
Ik geniet van jullie verhalen. Heel veel plezier daar.

Geweldig, heb er geen andere woorden voor.
Die foto's spreken boekdelen, prachtig om te zien.
Geniet nog van deze geweldige dagen.
Toch maar eens gaan sparen haha.

is het niet een wijs plan om volgend jaar met de geintreseerrde freaks gewoon lekker chinees nieuwjaar te gaan vieren ipv nui de fui etc...
fantastische update.ik geniet volle bak en kijk erg uit naar de filmpies
maar tot die tijd zou ik zeggen :

stook ze
en verd... veel plezier toegewenst

het is toch geweldig dat je zulk vuurwerk op de markt kan kopen, wat zijn wij toch zielig in dit landje met z'n regels.

goed dat ik daar niet ben want dan moet ik weer 10 jaar werken om mijn rekening weer op pijl te krijgen , man ik bleef kopen!!!

Mooie foto dit zeg.
Het doet mij echt denken aan het vuurwerk, wat je vroeger kon kopen.
Mooi desingn hoor.

attachment.php

Leuk verslag verder Erik.
Ik denk dat ik toch meer eens ga sparen voor een reisje in China.
Een weekje stoken, heerlijk toch!

Ik wil de Hollandse Chinezen nog een fijne reis toewensen en geniet er van.
En stook ze!
Maar met die prijzen zal dat wel lukken denk ik.:D:D

Wat een heerlijke foto's jongens, helemaal super dit!
Een ding is zeker; ik moet er een keer heen met Chinees Nieuwjaar! :D

Back
Bovenaan