Weer even een bericht uit BaiHai.
We vertrekken zo met de bus voor een 3 uur durende reis naar Nanning
Nanning is 1 van de rijkste steden van China met 1 miljoen inwoners.
Hier gaan we voornamelijk winkelen/shoppen. In Nanning blijven we tot zaterdag.
Net als in Guanzhou zal ook in Nanning geen vuurwerk te koop zijn en wordt er met Chinees Nieuwjaar een grote show voor de inwoners gegeven.
Onze groep viert Chinees Nieuwjaar in Baihai, waar we nu zijn en zaterdag dus terugkomen. Zaterdag wordt dus D-day. Ik verwacht daar veel en mooi vuurwerk te zien. En we gaan daar zelf natuurlijk ook flink stoken. We moeten nog even een plan de campagne maken hoe we het allemaal gaan doen. Wat we kopen, of we een show schieten ja of nee/ en of we gewoon als een malloot gaan stoken daar.
Verder een plek uitzoeken waar we het vuurwerk gaan afsteken en iemand moet bij ons vuurwerk blijven want we mogen het hotel niet in met die grote blokken.
Maar het gaat goed komen.
Nog steeds warm hier. Het is nu half 9 in de morgen en het is nu al 28 graden
Ik heb net heerlijk ontbeten (Europees buffet) en buiten staan wat Chinezen de vechtsport te beoefenen.
Nog even wat prijzen aan jullie doorgeven zodat je kan zien hoe goedkoop het hier is:
Gemiddelde prijs pakje sigaretten van 20 stuks: 0,60 euro
Een taxirit van zeg maar een half uur kost gemiddeld 1,50-2,00 euro
Gisterenavond had ik een plastic tas vol klein vuurwerk voor 6 euro.
O ja de demo van Marijn gisterenavond was erg leuk om mee te mogen maken.
We moesten aan een tafel gaan zitten, verlichting, pen en lijst erbij om onze beoordelingen op papier te zetten.
ruim 30 producten, er er zitten net wat Erik al zegt juweeltjes bij, typisch producten voor de Marijn stal. Twee heel erg verrassend nieuwe dingen.
En uiteraard ook mindere producten, niet allemaal dezelfde smaak, en ook niet alles is goed (afgewerkt)
Ik wens jullie een fijne dag.
Groeten uit een warm BaiHai
Fred, Erik en Gerwin