Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gedachte kracht gebruiken! Denken wel sereuis dat het goed weer word dit werkt. Vele wetenschappers bevestigen kracht van gedachte dus mensen het word goed stook weer. Fijne avond.

Van dinsdag tot en met de jaarwisseling is het wisselvallig en vaak zacht in Nederland. Dagelijks valt er regen met uitzondering op dinsdag. De temperatuur gaat na dinsdag weer omhoog en op oudejaarsdag wordt een middagtemperatuur verwacht van maar liefst 10 tot 14 graden. Ook aan het begin van 2023 blijft het aanhoudend zacht en wisselvallig. Winterweer is voorlopig niet aan de orde.

EC12 hieronder; iets minder uitgesproken rug, actiever polair front in de buurt en NL tijdens de avond/nacht bij de meeste berekening in de warme sector (incl oper). Dat zou bijzonder hoge temperaturen opleveren (10-15C, ook 's nachts) en veel wind (ZZW 4-7 Bft). De leden met iets meer hogedrukopbouw en zuidelijkere positie van het polaire front vertalen zich direct in lagere windsnelheden. Clustertje van hooguit 30%. Verder grote neerslagkans, timing van fronten nog niet duidelijk.

EC12_wind.png

Hoe groot zijn de kansen nou nog op een redelijke oud en nieuw qua regen en wind?

En met redelijk bedoel ik af en toe een bui,en max windkracht 4.

EC12 hieronder; iets minder uitgesproken rug, actiever polair front in de buurt en NL tijdens de avond/nacht bij de meeste berekening in de warme sector (incl oper). Dat zou bijzonder hoge temperaturen opleveren (10-15C, ook 's nachts) en veel wind (ZZW 4-7 Bft). De leden met iets meer hogedrukopbouw en zuidelijkere positie van het polaire front vertalen zich direct in lagere windsnelheden. Clustertje van hooguit 30%. Verder grote neerslagkans, timing van fronten nog niet duidelijk.

Bekijk bijlage 69879

Blijft nog heel veel onzeker dus. GFS en ECMWF blijven ook wisselen, alhoewel zeker GFS nog wel overwegend positief is naar mijn mening! Blijft afwachten denk ik zoo…
Windkracht 4-7 is wel erg extreem trouwens, geldt dat voor heel het land? Zie dat verder nergens terug komen, alles zit tussen de 3-5? Maargoed, jij bent de meteoroloog natuurlijk!:D

Het word er echt niet beter op helaas. Nu zie ik een volle bak wind staan 5-7 bf en een bak met regen. Zowel buienrader als weeronline zijn ook ongekend verslechterd. Met nog 6 dagen op de teller word het steeds zekerder dat het bar slecht word.

Bij mij buienradar tot een uur of 18.00 regen en extreme wind, daarna regen weg, en wind gaat vanaf 22.00 terug naar 3 bft, dit zou aanhouden tot een uur of 04.00, niet ideaal, maar ik zou blij zijn als het precies die tijdstippen zou blijven zoals het is..
Maarja hoe betrouwbaar is buienradar en 6 dagen van te voren, ik denk dat er nog van alles zal veranderen

Het word er echt niet beter op helaas. Nu zie ik een volle bak wind staan 5-7 bf en een bak met regen. Zowel buienrader als weeronline zijn ook ongekend verslechterd. Met nog 6 dagen op de teller word het steeds zekerder dat het bar slecht word.

Valt wel mee, weeronline wel slecht, maar buienradar is met name overdag slecht. In de avond zwakt het af en droger. Zal nog afwachten worden allemaal. Morgen weer een dag!:D

Geeft hier in duiven nu aan 12.4 mm regen met windkracht 5 kerel kan wel janken als dat zo is heeft het niet eens zin om mijn partytent op te zetten

Geeft hier in duiven nu aan 12.4 mm regen met windkracht 5 kerel kan wel janken als dat zo is heeft het niet eens zin om mijn partytent op te zetten

Ja ik kan ook echt wel janken. Na 2 jaar mogen we eindelijk weer legaal en dan word het schijt weer. Storm en regen nou dat zal heel mij oudjaarsavond verpesten. Sommige proberen nog positief te blijven, maar er is op dit moment echt niks positiefs aan de verwachting.

Blijft nog heel veel onzeker dus. GFS en ECMWF blijven ook wisselen, alhoewel zeker GFS nog wel overwegend positief is naar mijn mening! Blijft afwachten denk ik zoo…
Windkracht 4-7 is wel erg extreem trouwens, geldt dat voor heel het land? Zie dat verder nergens terug komen, alles zit tussen de 3-5? Maargoed, jij bent de meteoroloog natuurlijk!:D

Klopt. Het al dan niet uitslaan en uitdiepen van golven langs het polaire front is afhankelijk van subtiele positioneringsverschillen tov de jet. Dat verklaart het verschil tussen de leden onderling maar ook tussen bijvoorbeeld EC en GFS. Die 7Bft is in de door de oper geschetste situatie overigens louter voor de noordwestelijke kustregio's weggelegd. Elders uiteraard minder wind (kan ook bijna niet anders met die zuid tot zuidwestelijke richting).

Overigens maakt het meteoroloog zijn niet altijd veel uit hoor. Er zijn hier hobbymeteorologen die erg goed werk leveren!

Gewoon negeren en lekker door gaan. Deze "amateurs" gebruiken dezelfde data :frusty:

Ik denk niet dat diegene die de experts vroeg de rest wilde beledigen oid. :)
Diegene zal ook zenuwachtig zijn en zijn geruststelling zoeken bij experts die waarschijnlijk niet veel anders te melden hebben. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan