Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad! Laten we wel een beetje relaxed blijven. Die bult vuurwerk gaat de lucht in, hoe dan ook. Gekkigheid!

Ik was aan googlen , kom ik dit tegen ;

Bij een windsnelheid van windkracht 5 of hoger (>9m/s) is het afsteken van vuurwerk niet toegestaan in Nederland.
(Dit is een wettelijke bepaling waarbij de uitspraak van toezichthouder van de Provincie altijd bindend is!)

Windkracht 4 loopt tot 30km/h windsnelheid. De 31ste geven ze 70/h hier nu op ( althans Windy.com ) .

Ik knijp hem nu toch wel een beetje

Er zit een vuurwerkhater op het forum, zie dit bericht net voorbij komen bij Pro vuurwerkverbod. Straks gaan mensen dit nog geloven.

Stoken gaan we sowieso, dat komt goed. Zijn altijd wel momenten dat het goed te doen is. Maak me meer zorgen om de vuurkorf, dat zal wat lastiger gaan worden dit jaar ben ik bang.

Nou, en bedankt. Flinke insinuatie die je hier maakt zeg .

Ik was enkel benieuwd of er regels voor waren omtrent wind en veiligheid. Iemand heeft al uitgelegd dat het geld voor enkel prof vuurwerk en niet voor ons consumenten spul.

Morgen een party tent kopen en wat poncho's dan hoef ik er niet meer over na te denken.

Zat ik ook over na te denken...Maar vergis je niet, mocht er een boven land een vlagerige 4-5Bft staan, en in de kustprovincies nog wat meer, dan weet ik niet of die partytentjes het leuk gaan vinden :D. Gebogen stokken en gescheurde doeken gegarandeerd.

We gaan het allemaal meemaken, maar de positiviteit is er wel een beetje uit krijg ik het idee. Volgensmij nog nergens voor nodig. GFS blijft prima, en zeker van neerslag lijkt daarop bijna geen sprake. Hou het een beetje positief jongens, heb je een stuk meer aan! Ben benieuwd naar de runs van morgen!:D

We gaan het allemaal meemaken, maar de positiviteit is er wel een beetje uit krijg ik het idee. Volgensmij nog nergens voor nodig. GFS blijft prima, en zeker van neerslag lijkt daarop bijna geen sprake. Hou het een beetje positief jongens, heb je een stuk meer aan! Ben benieuwd naar de runs van morgen!:D

Eens. Klinkt misschien gek. Maar ook dit is onderdeel van de voorpret. Stoken doen we toch wel :D.

Nou, en bedankt. Flinke insinuatie die je hier maakt zeg .

Ik was enkel benieuwd of er regels voor waren omtrent wind en veiligheid. Iemand heeft al uitgelegd dat het geld voor enkel prof vuurwerk en niet voor ons consumenten spul.

Ik bedoel niet dat jij de vuurwerkhater bent, maar volgens mij lezen ze mee hier. Kort na jou bericht is dit ook op anti vuurwerk pagina’s gezet. Dat doen ze om mensen tegen te houden om vuurwerk te kopen en mensen dingen wijs te maken die niet waar zijn.

Ik was aan googlen , kom ik dit tegen ;

Bij een windsnelheid van windkracht 5 of hoger (>9m/s) is het afsteken van vuurwerk niet toegestaan in Nederland.
(Dit is een wettelijke bepaling waarbij de uitspraak van toezichthouder van de Provincie altijd bindend is!)

Windkracht 4 loopt tot 30km/h windsnelheid. De 31ste geven ze 70/h hier nu op ( althans Windy.com ) .

Ik knijp hem nu toch wel een beetje

Laat je niet gek maken man, dit zal wel voor prof. Shows zijn voor de veiligheid.. We gaan het gewoon ophalen en de lucht in jagen met z'n allen! :handsup:

Eens! Niemand kan het weer veranderen sws het beste ervan maken!

De oudjaarsstorm in de laatste GFS oper (zwarte lijn in onderstaande grafiek) is met nog enkele leden een uitbijtertje in het ensemble van de 18z run. Maakt dat extreme scenario niet aannemelijk, maar geeft wel blijvend een signaal dat als het verkeerd valt het lelijk uit kan pakken. Gemiddelde overigens vergelijkbaar met de 12z run.

Toch opvallende verschillen tussen EC en GFS op dit moment, waarbij EC duidelijk meer wind heeft. Kijken wat er morgenochtend weer op de kaarten staat. Zou fijn zijn als ze vanaf (over) morgen wat naar elkaar toe kruipen. Onzekerheid is nog (te) groot voor harde uitspraken.

gfs_wind.png

De oudjaarsstorm in de laatste GFS oper (zwarte lijn in onderstaande grafiek) is met nog enkele leden een uitbijtertje in het ensemble van de 18z run. Maakt dat extreme scenario niet aannemelijk. Gemiddelde overigens iets lager dan de 12z run. Toch opvallende verschillen tussen EC en GFS op dit moment, waarbij EC duidelijk meer wind heeft. Kijken wat er morgenochtend weer op de kaarten staat. Zou fijn zijn als ze vanaf (over) morgen wat naar elkaar toe kruipen. Onzekerheid is nog (te) groot voor harde uitspraken.

Bekijk bijlage 69895

Thanks voor de late update! Geen slechte zo voor het slapen gaan! Morgen maar weer eens kijken! Ik ga dromen over lekker stoken, vuurkorf erbij, een kleine bui en een matig windje van 3/4BFT:D

Ik kies gewoon het beste vooruitzicht. Buienradar geeft nu aan 2 bft, droog en 8 graden om 31 december 23:00u. Fingers crossed.

Hmmmm wind, voordeel is geen mist maar het lijkt erop dat er toch een paar extra pallets nodig zijn voor het vuurtonnetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan