Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij mij geeft buienradar weer 6mm regen aan en weerplaza 3,7 en wk 3 a 4 en weer online weer anders

ik wacht wel ff af want ik word nie goed van de stress ahaha

Buienradar is troep man, GFS en EMCWF zijn the way to go. Het meest accuraat is Arome kwa wind, maar die kijkt maar 32u vooruit ofzo

Gfs niks veranderd helaas alleen maar erger en erger

Vind die mobiele rug na de stormdepressie in de ochtend anders bijzonder goed getimed! Zonde van de dagperiode, maar tijdens de avond keert de rust snel terug. Deze operationele run geeft imo het meest optimale scnario in deze situatie weer; een goed getimede rug. We zeggen het al enkele dagen. Zou leuk zijn als het zo afloopt.

Maarja, in deze dynamische siutuatie, met een opeenvolging van fronten en diepe depressies, is dat een écht lucky shot met voorlopig kleine kans van slagen. Alsof je met ogen dicht op 10m afstand een dartpijl in een miniballontje probeert te gooien....de kans dat dat goed valt is gering. Ben wel benieuwd naar het ensebmle straks. Zou toch goud zijn als zo'n trekrug precies tijdens de officiele stookperiode voorbij komt zetten.

Vind die mobiele rug na de stormdepressie in de ochtend anders bijzonder goed getimed! Zonde van de dagperiode, maar tijdens de avond keert de rust snel terug. Deze operationele run geeft imo het meest optimale scnario mogelijk in deze situatie; een goed getimed rug, we zeggen het al enkele dagen. Zou leuk zijn als het zo afloopt. Maarja, in deze dynamische siutuatie is dat een lucky shot met kleine kans van slagen. Ben benieuwd naar het ensebmle straks.

Jullie heb dan een andere app als mij haha. Bij mij staat de storm namelijk nog steeds van 16 tot 22 ongeveer. GFS

*plaatje*

Dit kan ik ervan opmaken

Is de 06z run van GFS. Oude data dus. 12z komt nu binnen. Niet teveel naar alleen die opers kijken. Die voeden de apps namelijk, en zijn dus springerig. Davidh, ik en nog enkele anderen plaatsen de data in perspectief. Dat geeft een minder jumpy beeld.

Wat zijn de prognoses voor Noord-Holland? :)

Mocht het (erg) slecht weer worden, heeft last minute iets kopen en dan naar de dichtstbijzijnde stad zonder verbod reizen om daar af te steken, geen zin.

Even kort dan. GFS12 ensemble hieronder. Eerst wind en daarna luchtdruk met de 31e tussen de zwarte markers.

Waarom die twee parameters? Het geeft inzicht in de mogelijke timing van de mobiele rug tussen de depressies door. Grosso modo laat het 12z ensemble zien dat er, na de (storm)depressie op de 30e, bij veel leden iets van hogedrukwerking en bijbehorende windafname tijdens de officiële stookperiode optreedt. Iets dat we stiekem ook in de EC00 uitvoer zagen, zij het een stuk minder uitgesproken.

De uitslag van de rug (sterkte, doorstroming) alsook timing van zowel de rug zelf als de diepe depressies waartussen ze op zal moeten bouwen, staat nog niet vast. Mocht de rug goed uit de verf komen en timing conform de 12z oper blijven, komen we wellicht erg goed weg. Kans lijkt me nu overigens nog steeds maar ~30%. Let trouwens ook op het feit dat er nog steeds leden zijn die met stormachtige en kletsnatte situaties komen. De buit is nog (lang?) niet binnen. Kijken wat EC doet straks.

gfs_wind.png

GFS12_pressure.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan