Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond het rond 18u echt dikke prima, rond 00:00 kwam er wat regen en direct stak de wind ook de kop op. Dit heeft wel echt effect gehad op de effecten. Desalniettemin kon het veel slechter en heb ik wel genoten van alles.
Volgend jaar wind 2/3, geen mist en geen regen graag.

Bij mij stond een dikke windkracht 4. De effecten waren goed te zien. Maar als je het vergelijkt met 2 januari, waar ik nog een vuurpijl heb afgestoken, wat een verschil zie je dan.

Het was hier wel nog even paniek. Doordat de overburen gortdroge plantjes in de tuin heeft, vatte deze even wat vlam door de wind die wat vliegvonken meenam :shocked:. Of het nu van ons vuurwerk was of van andere buurtgenoten die hier ook aan het stoken waren weet ik niet.
Gelukkig hebben we altijd emmers met water klaar staan met O&N en waren we er snel bij, dus hebben we de vuurtjes op tijd kunnen doven :applause:.

2023-01-02 07.18.04.jpg

Hier ging het gelukkig prima, ja het waaide redelijk maar goed te doen. Wel vloog zo ongeveer alles in brand, en de stapel compounds die normaal een paar uur brand was door de wind nu binnen een uur opgebrand. Al met al niet ideaal maar ook zeker niet slecht

Dammnit heren. Wat was het mooi weer. Rond 18:00 helemaal droog, alleen wat wind - maar die ging ook liggen. Ik klaag niet.

Ook namens mij bedankt aan "onze" meteorologen! :yes:

De lading pijlen ook allemaal afgestoken, die leken weinig last te hebben van de wind, en gingen allemaal nagenoeg recht omhoog.

Dat viel mij ook op. Ik had meerdere Funke en Luypaers pijlen en je kon gewoon zien dat ze zich tegen de wind in richtten. Teken dat de stok van de pijlen goed gebalanceerd is.

De meeste pijlen schoot ik een klein beetje schuin af, een klein beetje met de wind mee. Eénmaal boven de huizen gingen die pijlen in de wind gewoon recht omhoog, zichtbaar tegen de wind sturend.

Ik had ook nog een klein projectje met 12 Blattertanz pijlen (waterfall/leafs effect). Die schoot ik tegelijk recht omhoog en die gingen dus uit zichzelf tegen de wind in vliegen tot enkele tientallen meters stroomopwaarts. Dat was perfect, want daardoor kwam het waterfall/leafs effect weer recht over ons heen en konden we er optimaal van genieten. :D
Ik heb lang getwijfeld of ik dat projectje wel zou afsteken i.v.m. de wind, maar omdat de andere pijlen al zo goed vlogen en effecten gewoon goed intact bleven het uiteindelijk wel gedaan. Goede keuze geweest dus. :)

Eddy.

Alle vwc meteorologen bedankt!

Ondanks alle rampzalige voorspellingen viel het bij ons reuze mee! vanaf uurtje of 17:00 droog met af en toe een windvlaag.

Wat een stress leverde dit topic de laatste dagen van het jaar heerlijk!

Maar liefst 125 pagina's dit topic, een dik record maar ik hoop dat het komend countdown seizoen het tog wat rustiger is in dit topic, wat een stress:bonk:

In de ochtend en middag flinke regen gehad in Fijnaart. Na 16:00 droog. Wel flinke wind windkracht 5. Maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijke oud en nieuw gehad!

Wat zag het er allemaal slecht uit dit jaar. Maar van 18:00 t/m 2:00 een top weertje gehad hier. Wat hebben ze het spannend gemaakt.

Het viel gelukkig mee, maar ideaal was het niet. Om 2 uur stal de wind weer op en was het echt klaar helaas. Maar gezien de voorspellingen hadden we alsnog geluk.

We hebben gewoon prima geluk gehad met het weer. Overdag wat minder nog, maar eind van de middag beter al, wind was goed te doen met deze temperaturen.
Na het stoken en het deels opruimen van de tent en spullen begon het pas weer te spatten. In de ochtend met zo, tussen de buitjes door kunnen opruimen, ideaal.

Bedankt voor alle updates, ondanks alle stress die het met zich meebrengt is dit toch een belangrijk topic hehe.

Maar liefst 125 pagina's dit topic, een dik record maar ik hoop dat het komend countdown seizoen het tog wat rustiger is in dit topic, wat een stress:bonk:[/QUOTE

ben ik niet van verbaast. 2 jaar een verbod gehad mogen we weer zit het weer tegen.
Niks anders dan logies ik wat dat betreft ook wel in de stress gezeten in het geniep.

Maar liefst 125 pagina's dit topic, een dik record maar ik hoop dat het komend countdown seizoen het tog wat rustiger is in dit topic, wat een stress:bonk:[/QUOTE

ben ik niet van verbaast. 2 jaar een verbod gehad mogen we weer zit het weer tegen.
Niks anders dan logies ik wat dat betreft ook wel in de stress gezeten in het geniep.

De dagen vooraf met die enorm slechte weersvoorspellingen bekroop mij ook de gedachte van wat is de kans dat precies op 31 december rond de jaarwisseling moet plaats vinden. Waarom? Krijgen die groenlinkse mensen toch hun zin? Tegelijk dacht ik ook dat veel weersvoorspellingen van gisteren nog niet eens correct zijn dus bleef hopen op een beetje beter weer.

Al met al viel het bij mij in Zuid-Holland erg mee en was het een top avond. Het is zo dat de gouden effecten een beetje verwaaide maar ergens vind ik dichte mist veel erger…

Hopelijk volgend jaar minder weerstress en misschien een keertje een klein laagje sneeuw…?

In Friesland wel veel wind maar ik zag dat de bombettes gewoon recht de lucht ingingen. Geen regen gehad en alles op kunnen stoken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan