Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons in het zuiden op zich prima weer gehad....af en toe bij harde windvlagen waren de effecten wel minder mooi en waaide het steeds naar een kant toe.

Zuidwesten wind motor blijft maar draaien. Wat een rot winter hebben we weer tot nu toe. Als het zo moet dan mag van mij snel de lente intreden, want de winter is tegenwoordig alleen maar herfst.

Graag gedaan hoor allemaal en dank voor de complimenten....maar ook dank aan alle anderen hier voor de bijdragen...super om dat zo als team te doen!
in Soest waaide het net te hard tussen de gebouwen door waardoor er best veel verwaaide...maar de locatie van stoken is natuurlijk belangrijk....100 meter verder stond alweer minder wind... (maar ook minder galm van de flat)... over ongeveer 48 weken begint de stress alweer....
wel vallen me enkele dingen op....veel mensen negeren het weer tot de 31e (zeggen ze!!) maar dit is wel het meest druk bezochte deel van het forum :p
veel mensen genieten van de spanning rond het weer alsof je 10 jaar bent en bij vaders vuurwerk zit te kijken...ha, ha.. :)
Oh ja, in Soest een vuurwerkverbod....heb heerlijk kunnen stoken...komende jaarwisseling maar weer! Zie jullie wel bij vuurwerk Riezebos in Amersfoort waar ik als verkoper werk!

Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor allemaal en dank voor de complimenten....maar ook dank aan alle anderen hier voor de bijdragen...super om dat zo als team te doen!
in Soest waaide het net te hard tussen de gebouwen door waardoor er best veel verwaaide...maar de locatie van stoken is natuurlijk belangrijk....100 meter verder stond alweer minder wind... (maar ook minder galm van de flat)... over ongeveer 48 weken begint de stress alweer....
wel vallen me enkele dingen op....veel mensen negeren het weer tot de 31e (zeggen ze!!) maar dit is wel het meest druk bezochte deel van het forum :p
veel mensen genieten van de spanning rond het weer alsof je 10 jaar bent en bij vaders vuurwerk zit te kijken...ha, ha.. :)
Oh ja, in Soest een vuurwerkverbod....heb heerlijk kunnen stoken...komende jaarwisseling maar weer! Zie jullie wel bij vuurwerk Riezebos in Amersfoort waar ik als verkoper werk!

Voor mij is het weer 52 weken per jaar interessant, niet alleen met oud en nieuw. Eergisteren was er sprake in modellen van een SSW met wind reversal...Dat zou dus over enkele weken (als dit uitkomt) aan de grond tot een weersomslag kunnen leiden. Verhoogde Zonneflux nu helpt ook een beetje mee. Duimen. Want dit rotweer ben ik wel zat. Zacht zacht zacht. Gemiddelde over de eerste week van januari rond de 9.5 C. Doet denken aan dec 2015. Maar ja: het wordt alleen erger.

Bij mij viel het met de wind net wel net niet mee. Kon wel afsteken, effecten verwaaiden wel afhankelijk van het kaliber. VOor mij een reden om volgend jaar meer salutes etc te kopen. Heb je minder last van de wind. Knallen doet het toch wel.
Hopen dat we volgend jaar een minder mobiele atmosfeer hebben, droge lucht bij kracht 2 of zo lijkt me prima om niet teveel smog te krijgen en ook geen wegwaaiend vuurwerk.

Nog minder dan 360 dagen. Het schiet op!

Het zag er echt dramatisch uit. Overdags was het ook niet erg best. Maar vanaf 17.00 uur was het prima te doen. Af en toe even wachten op een windvlaag maar daarna weer gas erop. Al met al is het mij erg meegevallen gelukkig.

Goed weertje alleen eind mocht wel iets zachter of de andere kant op ondanks dat ik het verweg op het veld neerzetten klapte het toch boven ons hoofd uit elkaar... Had voor de filmpjes liever anders gezien haha! Moet toch wat te zeuren hebben he

Nou we hebben echt geluk gehad hoor. Wat een slecht weer is het al dagen. Regen regen en nog eens regen.

Zo zie ik het ook: geluk hebben we gehad! Hoe dan ook waaide het natuurlijk veel te hard maar het feit dat het droog was maakte alles goed.

Ondanks dat er een pleuris wind stond, wel groots gedeelte van de dag en heel de avond droog gehad.
Wind heeft daardoor ook heel wat kapot gemaakt qua effecten enzo. Maar goed, was droog en stond dus ook geen mist. Qua kou vond ik het reuze meevallen en heb tijdens opbouw van show met een trui rond gelopen.

Geluk gehad qua regen, dat wel. Op een paar drup wat geen naam mag hebben na was het droog. Maar de wind was gewoon niet echt leuk meer.

@davidh: stond je achter de uitgiftebalie? Heb Darksoul nog wel even gesproken, maar jou wellicht ook (niet door hebbend dat je hier ook werkzaam was).

Had al een beetje een voorgevoel dat het weer dit jaar tegen zou vallen. Maar voor de aankomende jaarwisseling heb ik het gevoel dat we goed weer gaan krijgen. Ga proberen dit vast te houden haha :D

Wil hier nog even de complimenten uitdelen aan onze weermannen, voor de mooie updates en de nagelbijtende nachten!

Uiteindelijk was de temperatuur heerlijk, hele nacht met een trui aan kunnen stoken. Windkracht 6-7 zorgde in Purmerend helaas voor teleurstellende uitwerkingen. Zag shells, triplex blokken en funke bakken verwaaien waardoor het soms wel een magere 25mm leek. Daarom ook maar besloten om de show aan te passen en zo'n 10 boxen weer terug in de auto te laden. Hopen op max windkracht 2 volgend jaar.

Als ik naar het weer van vandaag en de afgelopen dagen kijk, hebben we toch maar mooi geluk gehad. Wat een scheit weer is het! Afgezien van de wind prima weer gehad. De show zelfs opgebouwd in korte mouwen!

Weermannen, durven jullie al een voorspelling voor komend oud en nieuw te geven:p Moeten die 127 wel verbreken natuurlijk:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan