Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf 16.00 droog met een paar spetters tussendoor. Wind was aanwezig tussen de weilanden maar jongens wat was het toch mooi stookweer!

Vond het dikke prima, hebben zon 1.5 uur regen gehad, maar verder gehele dag droog. En de wind was prima te doen, vuurwerk leek er maar weinig last van te hebben.

Bedankt allemaal voor dit geweldige topic, wat een stress vooraf zeg haha.

Uiteindelijk was het in Groningen stad perfect stookweer op oudejaarsavond en om 0.00 uur. Kortom genoten met volle teugen!

Zonder twijfel het meest gestreste topic van de afgelopen weken. Iedereen in ieder geval bedankt voor de input die hier is gegeven: ontzettend waardevol!

Wat betreft het weer gister: wat hebben we een geluk gehad! Tot een uur of 3 wat regen gehad, maar daarna ondanks wat windvlagen de gehele dag kunnen stoken. Tuurlijk hebben we wel wat last ervaren, vooral sommige fonteinen hadden er wat last van, maar over het algemeen was het echt dikke prima! Alleen die temperatuur had wat lager gekund. Stond op momenten in m'n polo, en dat op oudjaarsdag! :bonk:

Eindhoven was niks aan het handje, heb ook wel geluk gehad met de windrichting die vanuit de rug kwam waar ook de flat staat. Niks te klagen gehad, goud boxen voor niks in de opslag laten staan. Meer voor volgend jaar dus :p

Toch is wind wel echt een dooddoener voor mij sinds dit jaar. Als ik nu de filmpjes ook zie, de wind maakt wel veel stuk van alle effecten. Als je het vergelijkt met alle filmpjes van de afgelopen 2 jaar waar alle effecten netjes intact bleven in de lucht en nu alles zo verwijde.

Maar al met al klaag ik niet. Er was geen regen en ik heb veel geweld mogen zien in de lucht! Het blijft de mooiste dag van het jaar!

Na een ontzettende domper gisteren waarbij door keiharde wind alles is blijven staan, is hier vandaag met topweer (droog en windkracht 3) alsnog alles de lucht in gegaan! Een dagje wachten was echt een topidee. Lekker met de buurt gekeken en alles kwam prachtig uit de verf! Heel erg blij mee na zulk baggerweer gisteren :)

Na een ontzettende domper gisteren waarbij door keiharde wind alles is blijven staan, is hier vandaag met topweer (droog en windkracht 3) alsnog alles de lucht in gegaan! Een dagje wachten was echt een topidee. Lekker met de buurt gekeken en alles kwam prachtig uit de verf! Heel erg blij mee na zulk baggerweer gisteren :)

Poeh, hier is het precies andersom. Gisteren was het perfect weertje. Zo'n fijne O&N gehad. Af en toe was de wind wel iets stoterig, maar prima te doen en droog. Geen druppel regen.
Vandaag daarentegen is het al vanaf vanmiddag aan het regenen hier...

Ik kijk NOOIT meer naar deze weer topics

Het weer was op en top prima om middernacht als de dikke bakken de lucht ingingen

Ik kijk NOOIT meer naar deze weer topics

Het weer was op en top prima om middernacht als de dikke bakken de lucht ingingen
Ik snap je sentiment wel maar besef ook dat het voor de helft van de mensen gewoon hartstikke kut was en veel ook hun boxen gewoon binnengehouden hebben.

Hierbij bedankt aan alle weervoorspellers. Met erg veel kennis en ervaring hebben ze me precies laten weten wat betreft het weer van wat ik ging schieten en wat ik het beste kon laten staan.
Nogmaals bedankt voor alle updates. Het heeft mij erg geholpen.

Het weer was hier zeker niet top. Daarvoor was de wind op sommige momenten te storend. Af en toe ook wat drup regen gehad, maar dat drukte de pret zeker niet. Qua wind vond ik dit jaar wel echt het randje. De stress vooraf was echter onnodig en heeft de voorpret te veel gedrukt. Dat ga ik in het vervolg toch echt anders doen. Maar ondanks dat: wat ging het los en wat hebben we genoten!

Wij hadden echt het beste weer. Droog, lekker warm. Soms wat windstoten. Daarom gebruikte we wat extra stenen voor de cakes. Veiligheid boven alles:)

Ik wil de huismeteorologen nog hartelijk bedanken voor de tijd die ze erin gestopt hebben afgelopen weken. Fijn dat de echte horror scenario's wat uit gebleven zijn, maar uiteindelijk was het weer bij mij toch een flink storende factor. Ik had nog last minute een party tent gekocht voor het carbid schieten, die uitkomst bood. Maar helaas was de aangewezen plek om te schieten na een uur volle bak regen begin van de middag wel echt uitgestorven. Alleen wij stonden er nog onder de tent, en even vrienden gemaakt van een paar andere die-hards die in ruil voor een biertje droog mochten staan :)
Was wel stukken gezelliger geweest als het beter weer was.

Verder in de avond helaas een winderige stooklocatie. Vuur in de vuurschaal om alle cakes te verbranden was helaas ook niet echt een optie, de vonken zouden allemaal zo weg waaien. De wind was hier vaak storend aanwezig. Toch alles kunnen stoken, op wat spetters na ook droog gebleven in de avond. Veel effecten waren wel mooier geweest zonder wind natuurlijk. De lading pijlen ook allemaal afgestoken, die leken weinig last te hebben van de wind, en gingen allemaal nagenoeg recht omhoog.

Bizar...ik schrijf dit bericht op pagina 124 :D.

Ondanks de storende wind hier toch wel een prima jaarwisseling gehad die, op af en toe wat lichte regen na, best ok verlopen is. Die wind haalde de sfeer er echt wel een beetje uit. Degene die filmde kon de effecten nauwelijks in beeld houden omdat ze simpelweg in no time uit beeld dreven. Ook vuurkorven, en de bekende vuurhoop van afgestoken compounds, was eigenlijk te tricky met een flinke vonkenregen stroomafwaarts...

Verder knalde het spulletje allemaal wat lager dan wenselijk en waaide kleine onstabiele producten soms om, maar gelukkig geen gevaarlijke situaties gehad. De temperatuur compenseerde wel voor de wind. Wat heerlijk om met louter een truitje aan bij 15C te mogen stoken :D.

Laten we hopen dat deze mooie traditie volgend jaar nogmaals doorgang kan vinden. Maar dan het liefst met rustig hogedrukweer. Alles beter dan die gruwelijke warme sector woei...

Bizar...ik schrijf dit bericht op pagina 124 :D. Ondanks de storende wind toch wel een prima jaarwisseling gehad die, op af en toe wat lichte regen na, best ok verlopen is. Die wind haalde de sfeer er echt wel een beetje uit. Degene die filmde kon de effecten nauwelijks in beeld houden omdat ze simpelweg in no time uit beeld dreven. Verder knalde het spulletje allemaal wat lager dan wenselijk, maar gelukkig geen gevaarlijke situaties gehad. De temperatuur compenseerde wel voor de wind. Wat heerlijk om met louter een truitje aan bij 15C te mogen stoken :D.

Laten we hopen dat deze mooie traditie volgend jaar nogmaals doorgang kan vinden. Maar dan het liefst met rustig hogedrukweer. Alles beter dan die gruwelijke warme sector woei...

Laten wr het hopen, dit is in ieder geval tot nu toe wel positief https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5356778/vuurwerkverbod-tweede-kamer-meerderheid-tegen

De harde wind was niet alles maar het was droog en geen mist. Dat is al heel wat! Op een kingstownhangover alles op gestookt. De meeste effecten hielden het redelijk alleen de 20mm waren echt zo weg en stuk gewaaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan