Het weer op 31 december en 1 januari

Hier is het ook behoorlijk mistig.

Net even buienradar gekeken. Om 0.00 uur is er 1 dikke regenwolk boven Nederland. Ik woon precies in het midden hiervan.

***zooi.

Wat doen jullie als het echt heel slecht weer is? Bewaren voor volgend jaar?

Hmm Gelderland is er niet heel best aan toe. Het weer van gisteravond hadden we beter kunnen hebben. Hopelijk gaat het opklaren maar met buienradar kan je maar een paar uurtjes vooruit kijken qua zicht helaas.

ey mensen die na 10 uur hebben gepost, moeten jullie nu niet iets aan het doen zijn ofzow..

Ja, eerst wat uitgeslapen en nu van m'n vrije dag genieten.
Vannacht om 12 uur gaat mijn siervuurwerk de lucht in, mits het weer het toelaat.

Het is er hier nu ook nog eens bij gaan miezeren...

Laatste update KNMI om 10.30 uur:

Nieuwjaarsnacht overheerst de bewolking, is het nevelig en valt er lokaal wat motregen. Met name in het midden en zuiden van het land kan mist voorkomen die in de loop van de nacht langzaam zal gaan verdwijnen. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 2 graden in Zuid-Limburg tot 5 graden in het westen. In het midden en zuiden is de wind zwak tot matig, rond kracht 3, in het noorden is de wind matig tot vrij krachtig, 4 tot 5.

Aanvullend:
* Zeer dichte mist - zicht minder dan 50 meter
* Dichte mist - zicht minder dan 200 meter
* Mist - zicht minder dan 1000 meter
* Nevel - zicht meer dan 1000 meter

Men praat dus over nevel en mist.

NOOOOOO MIST :(

Hier regent het trouwens de hele dag al :'(
hoop dat het een beetje opentrekt en droog word anders blijft het vuurwerk dit jaar op zolder :(

Hier is het zicht tussen de 10 en de 40 meter... Na een simpele wondertol zie ik de schutting niet meer, hoop dat dit vanavond weg is anders zal ik morgen nieuw en nieuw vieren :D

Aanvullend:
* Zeer dichte mist - zicht minder dan 50 meter
* Dichte mist - zicht minder dan 200 meter
* Mist - zicht minder dan 1000 meter
* Nevel - zicht meer dan 1000 meter

Men praat dus over nevel en mist.

Zeer dichte mist bij ons dus, inmiddels kan ik de duinen (+- 100 meter) niet meer zien, en de weg daarvoor ook niet meer :P

hier het weer volgens de laatste berichten van buienradar

Verwachting voor vanavond en vannacht :

Nieuwjaarsnacht blijft het waarschijnlijk bewolkt en nevelig. In het zuiden en midden van het land bestaat een grote kans op (dichte) mist. Verder kan er lokaal wat motregen vallen. Vriezen doet het niet meer: de minima lopen uiteen tussen 2 en 5 graden. De wind blijft uit westelijke richtingen waaien en is zwak tot matig, in het Waddengebied vrij krachtig.

Verwachting voor Nieuwjaarsdag:

Op Nieuwjaarsdag trekt het frontensysteem van een actief Scandinavisch laag (vanavond stormweer langs de Noorse kust) over ons land. De passage van de fronten gaat gepaard met enige regen maar later op de dag klaart het op. De middagtemperaturen schommelen rond 5 graden en de naar noordwest ruimende wind wordt matig tot vrij krachtig. Zaterdagavond neemt de kans op gladde wegen (door opvriezing) sterk toe

Hier in Amsterdam is het weer echt fantastisch. Weinig tot geen wind maar de rook gaat wel weg (alhoewel niet snel), geen mist tot weinig mist, het zicht is op ongeveer 300+- nog te zien, het regent hier niet, het sneeuwt hier niet, het dooit hier alleen maar. Beter kan je toch niet krijgen!? :D

Hier begint het ook wat helderder te worden.
Als ik het zo bekijk dan is de mist afkomstig vanaf het binnenland (dus niet vanaf zee).
Wind uit het westen zou voor ons in het kustgebied, dan weer gunstig zijn.
Voor de zuidoostelijke provincies echter weer niet, de mist wordt dan lanzaam daarheen verdreven.

Drama zeg, nu voor de keuze alles in de vooravond opstoken of wachten tot morgen.

Licht eraan wat voor vuurwerk je hebt en hoe mistig het is.

Een aantal jaar geleden was het ook erg mistig met de jaarwisseling.
Na 12 uur was het door de kruitdampen, binnen 10 minuten 2x zo mistig.
Had wat mooie pijlen, maar die dingen gingen zo hoog dat je door de mist alleen maar de flits van de klap zag maar geen effecten.
Het wat lager blijvende spul was redelijk te zien.

Test dus gewoon even wat het hoog gaande spul bij jou nu (of om 12uur) doet en beslis dan verder.

Hier is het ook erg mistig, maar de rook trekt snel weg. De pijlen zie ik misschien wat minder, maar met een klein beetje geluk wel de cakes.

Balen dat de natuur/milieu altijd met oud en nieuw roet in het eten moet gooien..

Back
Bovenaan