Het weer op 31 december en 1 januari

Hier valt het nog wel mee (Oost-Gelderland / Doetinchem) Er ligt hier nog wel sneeuw, en het dooit een beetje. De mist is niet heel dik dus het is wel goed weer hier.

DSey, ligt er nog sneeuw bij jullie? Indien dit minimaal is, is de kans op mist later in de nacht ook minimaal denk ik.

Er ligt niet heel veel sneeuw meer hier. Wij hebben hier in het noorden sowieso minder sneeuw gehad dan in het midden en zuiden van het land. Die laatste grote sneeuwbuien hebben ons overgeslagen. Als ik zo eens naar buiten kijk zijn de meeste daken van de huizen al schoon, meeste (ongestrooide) wegen ligt alleen nog wat aangekoekte drab en eigenlijk alleen in de bermen, bosjes, veldjes e.d. ligt nog een laagje.

Mistig, somber en nat.
Om dat op te lossen zal of de zon flink moeten gaan schijnen, of het moet flink gaan vriezen.
Het eerste zie ik niet zo snel gebeuren en bij het tweede wordt het dan overal spekglad.
Het is nu eigenlijk weer een nadeel dat er al vuurwerk wordt afgestoken, de kruitdampen die blijven hangen, maken het alleen maar erger.

Sommige dingen geven mensen hoop. Op de website van sat24, een wolkenradar, zie je wel de opklaringen langzaam verder het land in trekken. Misschien toch nog een positieve wending in dit hele verhaal? Laten we hopen. In Groningen schijnt het zonnetje bijvoorbeeld al lekker.

Hier ook mist in Amsterdam :cry:
Als het mistig blijft bewaar ik mijn siervuurwerk lekker voor morgen of zo..wanneer het niet mistig is.

Edit: Vanmorgen was het mistiger..dus gaat wel de goede kant op...nou hopen dat het vanavond niet terug komt....

Laatst bewerkt:
Hier in regio Lelystad: wegtrekkende mist, nevelig wordend
droog, maar vochtig
zo'n 2 graden
vrijwel windstil

Yep, regen en mist hier in Zuid Holland :(. Lekkere combinatie zo... Fingers crossed dus voor vanavond; gisteren was het overdag ook mistig en viel het later mee. Weinig wind, dus da's dan wel weer positief - als het maar genoeg is om de wist en regenwolken weg te krijgen ;).

Kraakhelder hier, maar door de weinige wind merk ik dat het wel mistfähig is. Er waren al 2 grote vuren ergens en die zorgden meteen voor heel wat mist (zware rook natuurlijk ook, maar dat is dat van vuurwerk ook). Heerlijk weertje hier!

Wat dan?
Vuurwerk afsteken doe je 's avonds, niet 's ochtends! :P
*heeft enkel siervuurwerk*

Hier in Katwijk heeft het geregend en hangt er nu ook mist :(

Back
Bovenaan