Het weer op 31 december en 1 januari

Gaat de goede kant op hiero, in Lelystad.

Mist en nevel trekken weg, zicht wordt groter.
Geen regen, geen sneeuw, alleen wat dooi.
Lekker temperatuurje van +3 graden.
En ook niet een al te harde wind, alhoewel de rook wel gewoon wegtrekt :D

Op dit moment regent het hier gewoon. Mistig en nogsteeds dichtgetrokken niet bepaald lekker weer dus je wordt zeiknat dus zit lekker weer binnen.

Het begint hier steeds beter te worden. Geen mist/smog meer en de zon probeert door te breken. Van mij mag het alleen wel een tandje harder gaan waaien, maar voor de rest ben ik zeer tevreden.

Jongens, wat een KUDT weer hier! Het is hier om te huilen zo slecht, heel de week al ziek geweest en de sfeer al half gemist ben ik eindelijk wat fitter krijgen we dit!

Hier een foto hoe het er bij mij uitziet op het moment, en dit gaat denk ik echt niet meer goed komen aangezien er geen blaasje wind bij staat!

dsc0064o.jpg

Oosten en zuiden is heel slecht.
In Houten was het nog 100-150 meter, maar dit voorspelt weinig goeds voor vanavond...
We'll see.

Ik begin hem te flippen al mijn filmpjes van overdag zijn niks waard, je ziet alleen maar mist....

Dit moest mijn beste oudjaar ooit worden, maar ik geef ik op.
Kijk naar buiten en je snapt waarom, echt niet te doen zo.

Hier in omgeving Utrecht valt het nog mee tot nu toe. Ik heb bomen tegenover mijn huis staan die 60 m. hoog zijn. Kan de toppen nog moeiteloos zien. Hopelijk blijft het zo.

vannochtend was er mist, gelukkig trok dat rond een uur of 11 weg, heel even nog een miezerbuitje erachteraan..hopen dat het vannavond niet al te mistig word.

Het is bij mij (regio Dordrecht) ook ruk. Net even een vuurpijl afgestoken je zag net wat crackling maar geen kleur. Straks over een uurtje weer proberen. Als het om 0:00 uur ook zo is dan alleen het knalspul en wat grondvuurwerk en de rest in de opslag voor volgend jaar.

oosten en midden zwaar de pineut :(
wil zometeen starten om 17:00 maar ik ben bang dat we niets er van terug gaan zien, zeker na het afschieten van de eerste cake :(

De nevel en mist die op oudejaarsdag al als een deken over een groot deel van het land liggen, houden aan tot in de nacht. Ook moeten mensen die op nieuwjaarsnacht naar buiten gaan rekening houden met een lokale motregenbui.

Volgens het KNMI blijft de kans op nevel voor het hele land gelden. In het zuidoosten is er kans op dichte mist. Koud wordt het niet: de minimumtemperatuur loopt uiteen van 2 graden in Zuid-Limburg tot 5 graden in het westen.

De wind is volgens de meteorologen geen spelbreker bij het afsteken van vuurwerk. Er staat een matige wind. Wel is de wind in het Waddengebied vrij krachtig.

http://www.nu.nl/binnenland/2412975/nevel-en-regen-tijdens-jaarwisseling.html

Hier in Heel (Limburg) is het donker aan het worden, maar van de mist merk ik weinig.
Ben al vanaf 11 uur met vrienden aan het stoken, heb geen gevoel meer in m'n handen. (koud buiten!)

Back
Bovenaan