Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Och och wat een heerlijk topic! Ik ben er dit jaar ook weer bij. Kan niet wachten met bouwen mannen! Half november stuur ik weer een filmpje :handsup:

Mn kerstdorp van afgelopen jaar.

Och och wat een fantastisch topic is dit toch ook weer. Bijna november. Dan mogen we weer bouwen 😁

Dat ziet er echt goed uit Dennie, wat gaaf gemaakt zeg. Hoelang ben je hier mee bezig geweest? En nu ook alweer met voorbereidingen begonnen of doe je alles ter plekke?

heel mooi dennie! Is vast niet je eerste dorpje die je gemaakt hebt of wel? Veel mooie details en specifieke bouwkunst

Mn kerstdorp van afgelopen jaar.

Och och wat een fantastisch topic is dit toch ook weer. Bijna november. Dan mogen we weer bouwen ��

Stromend water zou ook wat zijn haha. Maar dan moet je dingen waterdicht maken en dus nog meer kosten maken.

Bij de Intratuin hier in de buurt hadden ze lange rivieren met echt water bij de grote Kerstdorpen, maar het was niet goed uitgevoerd waardoor het niet schaaltrouw en reëel overkwam. Erg jammer, want er zat veel potentie in.

Zal vast een flinke duit hebben gekost, deze dingetjes van Lemax? Binnenkort vast ook weer (niet van Lemax), te koop bij de Action.

Aan de personen die interesse hebben zou ik zeggen; wees snel. Voor je het weet is het een bende daar.

Dit viel qua prijs wel mee, totaal was 37 euro. Maar afgelopen jaar begonnen met kopen, en inmiddels we een behoorlijk bedrag kwijt ja. Maar zeker een leuke hobby erbij.

Mocht je tips nodig hebben voor het maken van een kerstdorp raad ik zeker het kanaal van WishpelVillage aan, erg veel filmpjes met zeer veel tips om een dorp te bouwen.

Bedankt voor de complimenten:kerst:

Dit was mijn derde kerstdorp dat ik gebouwd hebt. Ieder jaar worden ze iets mooier en groter.
Ik heb veel filmpjes gekeken ter inspiratie. Vwb het maken van bergen gebruik ik een eigen techniek. Met een onkruidbrander :D snel en mooi effect.

Hier nog wat foto's.

IMG-20220913-WA0012.jpg

IMG-20220913-WA0010.jpg

IMG-20220913-WA0011.jpg

IMG-20220913-WA0009.jpg

IMG-20220913-WA0007.jpg

IMG-20220913-WA0006.jpg

Dat is mooi op tijd Dennie, extra lang van genieten dus. Maar wat ziet het er weer geweldig uit zeg, heerlijk om naar te kijken. Veel details en ziet dat er tijd en moeit in is gestoken. Heb je toevallig nog foto's van het opbouwen?

Dat is mooi op tijd Dennie, extra lang van genieten dus. Maar wat ziet het er weer geweldig uit zeg, heerlijk om naar te kijken. Veel details en ziet dat er tijd en moeit in is gestoken. Heb je toevallig nog foto's van het opbouwen?

Ow sry ik bedoel dat dit de foto's van het dorp van vorig jaar zijn. Het nieuwe dorp staat pas rond begin november denk k.

Ik heb zeker wat foto's van hoe ik het bedenk.

IMG-20220913-WA0022.jpg

IMG-20220913-WA0024.jpg

IMG-20220913-WA0023.jpg

IMG-20220913-WA0020.jpg

IMG-20220913-WA0021.jpg

Prachtig!

Ik vroeg hier eerder naar het kopen van kerstdorp spullen. De eerste artikelen zijn besteld.
Ik zal updates gaan plaatsen.

Wel heb ik nog een aantal rookie vragen, hopelijk wil iemand er antwoord op geven.

Waar kun je het beste de piepschuim platen aanschaffen voor de basis van de ondergrond en bergen? Kun je hier ook polystyreen platen voor gebruiken?
Waar koop je een brander/soldeerbout voor het bewerken van deze platen? Of is er een betere methode hiervoor?

Bedankt op voorhand.

Piepschuim kun je bij alle bouwmarkten kopen, zijn ongeveer 100euro per pak. Per pak zitten verschillende hoeveelheden platen piepschuim, hangt af van de dikte. Piepschuimbrander heb ik via bol gekocht, koste iets van 23 euro. Zal thuis eens kijken naar het merk.

Maar goed te zien dat er steeds meer mensen gaan bouwen.

Prachtig!

Ik vroeg hier eerder naar het kopen van kerstdorp spullen. De eerste artikelen zijn besteld.
Ik zal updates gaan plaatsen.

Wel heb ik nog een aantal rookie vragen, hopelijk wil iemand er antwoord op geven.

Waar kun je het beste de piepschuim platen aanschaffen voor de basis van de ondergrond en bergen? Kun je hier ook polystyreen platen voor gebruiken?
Waar koop je een brander/soldeerbout voor het bewerken van deze platen? Of is er een betere methode hiervoor?

Bedankt op voorhand.

Praxis zijn de platen goedkoopst. Snijder kun je bij de conrad bestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan