Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vet! als de tijd het toe laat wil ik dit jaar ook wat gaan maken. Zijn die piepschuimsnijders een beetje makkelijk te hanteren?

Altijd prachtig om deze dorpen te zien in winkels en bij mensen thuis. Helaas nooit geen euro aan besteed. Denk ik net zoals vuurwerk, elk jaar moet er meer en meer bij. Dus ik blijf bij kijken:)

Vet! als de tijd het toe laat wil ik dit jaar ook wat gaan maken. Zijn die piepschuimsnijders een beetje makkelijk te hanteren?

Heb het laatst even uitgeprobeerd, maar werkt echt perfect. Ding is binnen 10sec heet en glijd dan door het piepschuim heen.

Dat ziet er echt al goed uit zeg. Kan zelf ook niet wachten om er mee bezig te gaan, lijkt me heerlijk om er avonden mee bezig te zijn.

Vandaag heb ik besloten om definitief te starten met een kerst(dorp)project.
Kan iemand mij een indicatie geven wat er allemaal nodig is om te starten en wat hier de kosten van zijn?

Ik had al bedacht:
- Plaat
- Piepschuimsnijder en piepschuim
- stekkerdoos/verlengsnoer
- adapters van lemax
- Eventueel verlengstuk van een adapter?

Hier komt natuurlijk de aankleding nog bij maar mis ik essentiële onderdelen?

Vandaag heb ik besloten om definitief te starten met een kerst(dorp)project.
Kan iemand mij een indicatie geven wat er allemaal nodig is om te starten en wat hier de kosten van zijn?

Ik had al bedacht:
- Plaat
- Piepschuimsnijder en piepschuim
- stekkerdoos/verlengsnoer
- adapters van lemax
- Eventueel verlengstuk van een adapter?

Hier komt natuurlijk de aankleding nog bij maar mis ik essentiële onderdelen?

- saté prikkers of lijm voor piepschuim
- verf (tubes acrylic van de action) kwasten

Begin met een schets en kijk dan wat je nodig bent

Kleine investering gedaan. Als je het leest: thnx Donald ��

Not bad, eindelijk iemand met een passende achtergrond. :)

De Action is trouwens begonnen met de verkoop van Kerstartikelen, waaronder Kerstdorp huisjes, figuurtjes en attracties.

De Big Bazar is ook geleidelijk bezig met verkopen.

Nou. Mede door alle tips hier, mijn eerste 2 (kleine) marktplaats aankopen zijn gedaan. De eerste is binnen gekomen, zie foto.
Daarnaast de piepschuimbrander die omepje aanraadt besteld. Morgen ga ik een plaat, piepschuim, kit en mod podge kopen.
Ik ga een dorp maken met een berg, waterval en rivier, bos(je), dorpspleintje en dorpscentrum.
Ongetwijfeld teveel hooi op mijn vork genomen, maargoed. We gaan het meemaken.20220923_223323.jpg

Ik blijf dit echt geweldig om te zien, vorig jaar echt op het punt gestaan om er mee te beginnen en ook nu kriebelt het weer behoorlijk om wat dingen aan te gaan schaffen. Vind het echter wel heel veel geld, maar het lijkt me zo sfeervol en gezellig staan in huis.

Ik blijf dit echt geweldig om te zien, vorig jaar echt op het punt gestaan om er mee te beginnen en ook nu kriebelt het weer behoorlijk om wat dingen aan te gaan schaffen. Vind het echter wel heel veel geld, maar het lijkt me zo sfeervol en gezellig staan in huis.
Begin met weinig huisjes. Maak dan meer bosachti gebied of een beekje of een berg met nep boompjes en diertjes en wandelaartjes en een kampvuurtje oid. Koop ieder jaar 1 huisje en vraag voor sinterklaas of kerst ook een huisje of geld. Langzaam word je dorpje een stad.

Veel succes. Gewoon beginnen :kerst:

Hierbij nog wat foto's van natuurdiorama's
Welke ik 2 jaar geleden gemaakt hebt.

Misschien inspiratie.

IMG-20220924-WA0001.jpg

IMG-20220924-WA0032.jpg

IMG-20220924-WA0020.jpg

IMG-20220924-WA0027.jpg

IMG-20220924-WA0015.jpg

IMG-20220924-WA0025.jpg

IMG-20220924-WA0004.jpg

IMG-20220924-WA0005.jpg

IMG-20220924-WA0007.jpg

Nou. Mede door alle tips hier, mijn eerste 2 (kleine) marktplaats aankopen zijn gedaan. De eerste is binnen gekomen, zie foto.
Daarnaast de piepschuimbrander die omepje aanraadt besteld. Morgen ga ik een plaat, piepschuim, kit en mod podge kopen.
Ik ga een dorp maken met een berg, waterval en rivier, bos(je), dorpspleintje en dorpscentrum.
Ongetwijfeld teveel hooi op mijn vork genomen, maargoed. We gaan het meemaken.Bekijk bijlage 66943

Mooi item heb je gekocht zeg. Kom maar door met je verhalen en voorbeelden. Over de mod poogde, heb ik ook iets over voorbij zien komen, die gebruik je over een vijver te maken?

Erg mooie en handige foto's Dennie, vind je watervallen erg mooi gemaakt. Ziet er goed uit allemaal. Benieuwd waar je dit jaar mee gaat komen.

Ziet er goed uit, vooral het water op de laatste foto is goed gelukt. De watervallen zijn ook best goed, ik zou het niet beter kunnen. Wel een beetje te wit, waardoor het bevroren lijkt. Maar watervallen zijn altijd een lastig klusje merk ik.

Om zo realistisch mogelijk water te krijgen, zou ik diorama DIY filmpjes bekijken op het internet. Zijn veel handigheden op te zien.

Dankjewel. Het moeten bevroren watervallen watervallen voorstellen. Vandaar ook de ijspegels her en der en de fel blauw/ witte uitstraling van de watervallen. Vwb het water was het ook mijn intentie om daadwerkelijk ijs na te bootsen. Incl witte luchtbellen in mooi donker ijs.

Fijn dat je dit opmerkt. Voor stromend water is het niet goed gelukt indd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan