Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Persoonlijk heb ik door de jaren heen hele mooie oud en nieuws beleefd, zeker ook toen je overdag met oudjaar nog mocht stoken en ik een jong ventje was met een tasje vuurwerk door de wijk heen. Die tijden liggen al een tijd achter ons, en nu wordt ook siervuurwerk tijdens de jaarwisseling van ons afgepakt. Ik ben blij dat we die mooie tijden hebben mogen mee maken en vind het vooral heel zuur voor alle freaks maar zeker ook de jonge ventjes van nu die nooit meer zullen meemaken wat ik wel heb mogen meemaken. Ben benieuwd hoe het de komende jaren zal vergaan, ik verwacht nog wel een paar jaarwisselingen als tijdens COVID, we gaan het zien.
Mijn dochtertje zal gewoon van vuurwerk genieten de komende jaren verbod of niet! Ze is net 3 jaar en begon het afgelopen jaar net op haar vader te lijken haha bij elke pot die de lucht in ging was het papa papa kijk weer kleurtjes! En moest zelf wat afsteken natuurlijk. Nee we houden dat er hier gewoon in hoor tenzij in china de fabrieken dichtgaan bijwijze van spreken en je echt niks meer kan krijgen haha

Mijn dochtertje zal gewoon van vuurwerk genieten de komende jaren verbod of niet! Ze is net 3 jaar en begon het afgelopen jaar net op haar vader te lijken haha bij elke pot die de lucht in ging was het papa papa kijk weer kleurtjes! En moest zelf wat afsteken natuurlijk. Nee we houden dat er hier gewoon in hoor tenzij in china de fabrieken dichtgaan bijwijze van spreken en je echt niks meer kan krijgen haha
Je kunt altijd nog categorie F1 afsteken met je dochter. Hoewel mijn kinderen daar al snel op uitgekeken waren, die willen hetzelfde mooie vuurwerk afsteken als papa.

Dat is mooi, dat gun ik de kleintjes ook zeker. Net zo lang doorgaan tot het echt onmogelijk is.

Sprekerslijst (tot nu toe):
Tweeminutendebat ontwerpbesluit houdende vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding

van de Wet veilige jaarwisseling (35386-41)

Naam: Fractie: Spreektijd:

1. C.A.M. van der Plas BBB 2 min

2. A. Zalinyan GroenLinks-PvdA 2 min

3. I. Kostić PvdD 2 min

4. B.T. Bikkers VVD 2 min

5. E.C. Prickaertz PVV 2 min

6. J.M. Zwinkels CDA 2 min

Laatst bewerkt:
Live stream voor de liefhebbers. Begint op 19.00.

Sprekerslijst (tot nu toe):
Tweeminutendebat ontwerpbesluit houdende vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding

van de Wet veilige jaarwisseling (35386-41)

Naam: Fractie: Spreektijd:

1. C.A.M. van der Plas BBB 2 min

2. A. Zalinyan GroenLinks-PvdA 2 min

3. I. Kostić PvdD 2 min

4. B.T. Bikkers VVD 2 min

5. E.C. Prickaertz PVV 2 min

6. J.M. Zwinkels CDA 2 min
Ik mis JA21. En de SP ook, maar dat is na de stemming in de Eerste Kamer niet echt een grote verrassing.

Minder dan 1,5 jaar geleden:

‘Lost problemen niet op’​

Dinsdag, tijdens een Tweede Kamerdebat over de afgelopen jaarwisseling, bleek dat er nog steeds wordt getwijfeld. “Een vuurwerkverbod wordt gepresenteerd als dé oplossing, maar ik waag te betwijfelen of dat echt zo is”, zegt VVD’er Ingrid Michon. De coalitiepartij wil vooral dat het afsteken van illegaal vuurwerk steviger wordt aangepakt. “We moeten de uitwassen tegengaan.”

Heb het debat zelf gemist, maar zijn er nog enigszins zinnige dingen gezegd? Of…
je hebt niks gemist. Het was tenenkrommend. De meesten kwamen amper uit hun woorden (Wiersma als vervanger vd Plas) en critici op het verbod hadden een zwak verhaal en werden niet serieus genomen door de staatsecretaris. Grootste punt was of er niet teveel aan compensatie wordt uitgekeerd (cave staatssteun) en of dat perse van het OV budget moet. Onze traditie gaat politiek gezien als een nachtkaars uit. Voorzitter Michon-Derksen hoorde het allemaal ogenschijnlijk tevreden aan.

Morgen nog wat moties er door drukken of verwerpen en dan is het klaar. 1 juli publicatie in courant en actief 1 aug. Niks geen vergunning systeem, niks geen handhaving en 100 milj compensatie. Debat je vanavond met notabene michon derksen als vz, Och wat liep ze te mekkeren vorig jaar, 3 voorwaarden en anders een tegen verbod, allemaal handjeklap achterkamertjes politiek en nu doen alsof neusje bloed. Bye bye pyro legit!

Back
Bovenaan