Fallas 2024 [Wie gaan er]

Mijn advies. Maak er een leuk uitje van met vrienden, die vuurwerk wel oke vinden.
Er zijn genoeg andere leuke dingen te doen behalve het vuurwerk. Eenmaal daar worden de meesten vanzelf wel enthousiast is mijn ervaring.
Het vuurwerk is veel imposanter dan wat je op de filmpjes ziet. Dat moet je echt zelf meemaken.

Ik begrijp dat het een grote stap is om te doen maar ik kan iedereen garanderen dat je best alleen die kant op kan gaan, Er zijn genoeg liefhebbers waarmee je kan optrekken.

Volledig mee eens. Als je bij een show staat hoor je ook meer nederlands dan spaans dus je vind heel snel aansluiting.
Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om alleen te gaan. Ik zou dan zelfs een Hostel boeken want dan overnacht je ook nog eens voor een appel en een ei.
Bijvoorbeeld: https://www.booking.com/Share-Vmfbqd
5 nachten voor nog geen 150 piek.

Liefhebbers van het Valenciaanse kruit! Tijdens Las Fallas 2024 willen we weer gaan knallen bij Falla Fuencaliente-lebón met net zo’n dikke mascleta als de vorige! Hij wordt weer gemaakt en afgestoken door Pirotecnia Nadal-Martí, op 16 maart om 15:30��
Dit kan alleen met jullie hulp en iedere donatie is welkom zodat we er samen weer wat moois van kunnen maken. Graag delen! Help jij weer mee? Check onderstaande link voor info en de doneerpagina:

Lukt me niet op de link hier te krijgen. Maar kijk even op de fb pagina van fallasfestival en maak zeker wat over als je het kunt missen.

Bedankt voor het delen hier! :) En hopelijk gaan we weer net zo'n dikke show van maken als de laatste! Hoe meer donaties, hoe beter!

Voor welke reden verblijf je in gandia dan? Heb je een auto? Heb je in vlc een verblijf voor die paar dagen? Nergens is fallas zo uitbundig als in vlc. Bedenk je dat de castillo elke avond steeds later is en de drank rijkelijk vloeit dus erg handig is het niet daarna terug te rijden als dat je plan is. Afgezien van parkeren en verkeers chaos. Ik woon op ongeveer dezelfde afstand als gandia en verblijf ook in de stad omdat dit veel praktischer is

Ouders die hebben een verblijf in Gandia. Ik heb voor valencia al huisvesting geregeld aan de Av. de la Plata vanaf de 15e. Dus alles is lekker op loop afstand.

Is het ook fijn om alleen die kant op te gaan? Want ik ken weinig mensen in mijn omgeving die te porren zijn een keer naar fallas te gaan! Maar dit is wel iets wat echt een keer graag doe!

Ik ga ook alleen, dit staat al zolang op me lijst om te doen. Ik zou in 2020 gaan had toen al geboekt alleen corona heeft dat gecanceld. Je leeft maar 1 keer dus als het kan zou ik het gewoon doen.

Helemaal mee eens, kriebelt hier al flink. Ziet ook steeds meer activiteiten op de fb pagina’s voorbij komen. Kijk hier echt ontzettend naar uit. Nog iets meer dan 80 dagen en we gaan weer die kant op.

Ik zeg, ga samen eens zitten en kijken of jullie samen kunnen gaan :angel:
Dit is geprobeerd, maar is jammer genoeg mislukt, jammer nog Meester J!

Maar ik zelf heb wel de knoop door gehakt om alleen te gaan! Betaalbare kamer op Airbnb gevonden in Ruzafa en zit daar van 15 maart tot 20 maart!

Maar ik zelf heb wel de knoop door gehakt om alleen te gaan! Betaalbare kamer op Airbnb gevonden in Ruzafa en zit daar van 15 maart tot 20 maart!

Helaas maar waar, krijg te weinig vrije dagen in die week waardoor het niet rendabel is.
Hopelijk heeft gupje een onvergetelijke tijd!
En wie weet tot 2025

Oeff hopelijk zit je een beetje aan de rand van de wijk, want zo druk als het dit jaar was is niet leuk meer. 30min schouder aan schouder tot de volgende kruising ging mijn echt te ver. Voor mij geen verblijf in rusaffa meer daar het in die wijk 24/7 door gaat

Kamer bij iemand in huis is prima te doen zolang ze geen hond hebben die heel de flat bij elkaar blaft als je snachts en keer thuis komt (eigen ervaring):bonk:

Ik ga niet meer, ben er 4 keer geweest niet zozeer alleen voor de shows maar ook om zelf daar vrij te kunnen stoken. Laat nou net dat laatste mij geen plezier meer geven, het is ook daar compleet doorgeslagen. Het is allang niet meer een paar dagen ontspannen genieten van je hobby.

Als ik heel eerlijk ben mogen ze om mij het stoken op Palau veel harder aanpakken

Het gaat op Palau nergens over, een groep Nederlanders en Duitsers gedragen zich daar als volgslagen idioten met zelfmaak troep en 1.1G artikelen.

Het enige leuke qua stoken om naar te kijken vind ik de kleine kinderen met hun kistje klein spul die staan te stoken bij de Fallas tent.

Aankomend jaar zoals het nu lijkt helaas niet aanwezig, blijft een prachtig feest!

Als ik heel eerlijk ben mogen ze om mij het stoken op Palau veel harder aanpakken

Het gaat op Palau nergens over, een groep Nederlanders en Duitsers gedragen zich daar als volgslagen idioten met zelfmaak troep en 1.1G artikelen.

Het enige leuke qua stoken om naar te kijken vind ik de kleine kinderen met hun kistje klein spul die staan te stoken bij de Fallas tent.

Aankomend jaar zoals het nu lijkt helaas niet aanwezig, blijft een prachtig feest!

Volledig mee eens! Met afgelopen keer als dieptepunt.
Gelukkig zijn er nog genoeg plekken waar je wel lekker rustig kan stoken samen met de locals.

Oeff hopelijk zit je een beetje aan de rand van de wijk, want zo druk als het dit jaar was is niet leuk meer. 30min schouder aan schouder tot de volgende kruising ging mijn echt te ver. Voor mij geen verblijf in rusaffa meer daar het in die wijk 24/7 door gaat

Kamer bij iemand in huis is prima te doen zolang ze geen hond hebben die heel de flat bij elkaar blaft als je snachts en keer thuis komt (eigen ervaring):bonk:

Het word dit jaar NOG drukker dus sws is het echt niet grappig meer,
Het plein is ook wel aardig klaar met die achterlijke drukte.

De enige optie die mij nog een beetje leuk lijkt is de buitenwijken pakken.

gaat vanzelf een keer echt goed fout daar, ze hebben daar al diverse malen erg veel geluk gehad en dat blijft niet aan de gang.

De groep nederlanders die in 2009/2010/2011 op Palau stonden waren nog het leukste, gewoon met valenciaans spul en elkaar nog een beetje in de gaten houden, daarna hebben andere vooral jongere groepen het overgenomen en is het compleet uit de klauwen gelopen.

Het word dit jaar NOG drukker dus sws is het echt niet grappig meer,
Het plein is ook wel aardig klaar met die achterlijke drukte.

De enige optie die mij nog een beetje leuk lijkt is de buitenwijken pakken.

Waar baseer je op dat het nog drukker wordt?

Afgelopen jaar was het namelijk uitzonderlijk druk en dat had meerdere factoren, het viel in het weekend en daarnaast had Madrid een lang weekend waardoor heel veel mensen uit die regio Valencia wisten te vinden.

Het zal dit jaar wederom druk zijn maar zo druk als dat het afgelopen jaar was gaat het niet worden.

In de herfstvakantie al een klein voorproefje gehad van Fallas 2024 met een bezoek aan de expositie en sindsdien zijn de kriebels eigenlijk niet meer weg geweest

20231022_153010.jpg
20231022_153015.jpg

Ik ben afgelopen Oktober een lang weekend geweest met het hele gezin (Dia de la Comunidad Valenciana). Het was geweldig om terug te zijn. Veel kleinschaliger natuurlijk als Fallas, maar de sfeer was weer heerlijk. Ik verheug me al weer op maart. Weg uit deze overspannen, hysterische omgeving genaamd Nederland.

Mijn zoon zei na een halve dag al, wat zijn de mensen hier relaxed en vriendelijk. En dat weer (was 28 graden). Ik kan er wel aan wennen hier, het gaat er hier heel anders aan toe dan bij ons.
Op dag twee zei hij: Ik ga hier wonen :D. Ik zeg dan koop maar een appartement dat groot genoeg is..

Ik heb er ook weer erg veel zin in!

De Nit del Foc is in 2024 om 00:00u, dus we kunnen mooi op tijd naar bed!

Back
Bovenaan