Kabinet denkt aan avondklok met oud en nieuw

Babiloot

VWC lid
Het kabinet denkt aan een avondklok met oud en nieuw. Het is een van de maatregelen die morgen wordt besproken in een extra crisisoverleg en ministerraad, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Andere maatregelen waar het kabinet nu aan denkt zijn toch een langere kerstvakantie voor middelbare scholen, sluiting van niet-essentiële winkels en sluiting van hotels.

Dit zijn de maatregelen waar morgen over gesproken wordt. Het is nog niet besloten. Wat er besloten wordt, zal waarschijnlijk morgenavond al bekendgemaakt worden in een extra persconferentie. "Dat geeft wel echt de urgentie van het probleem aan", zegt politiek verslaggever Frits Wester. "Je wil niet dat er enkele dagen overheen gaan als je besloten hebt dat winkels dichtmoeten, want dan krijg je een stormloop op de winkels."

Vuurwerkverbod beter te handhaven
Het kabinet zou vooral denken aan een avondklok omdat er dan beter kan worden gehandhaafd op het vuurwerkverbod.

Sinds ongeveer een week stijgt het aantal mensen dat een positieve coronatest heeft gedaan, weer enorm. Vandaag waren het er bijna 10.000.

Nederland kan niet achterblijven
Sluiting van niet-essentiële winkels ligt vooral op tafel, omdat Duitsland daartoe heeft besloten. Hubert Bruls, voorzitter van het landelijk veiligheidsberaad stelde vandaag al dat Nederland eigenlijk niet achter kan blijven, omdat Duitsers anders massaal naar de Nederlandse grensstreek komen om hun kerstinkopen te doen.

Over een langere kerstvakantie voor middelbare scholen wordt al langer gespeculeerd, nadat enkele weken geleden duidelijk werd dat onder tieners het aantal besmettingen fors toeneemt. Ook wordt gespeculeerd dat een tijdelijke flinke neergang in het aantal besmettingen mogelijk was toe te schrijven aan de herfstvakantie.

Bron: RTLnieuws

Zo, dit lijkt mij wel het laatste zetje voor mensen om wakker te worden
Een groot deel van de bevolking loopt op internet te huilen dat de regels die we nu hebben nog niet streng genoeg zijn helaas. Zitten zat mensen tussen die graag alleen binnen willen zitten in een kamer zonder deuren en ramen, tv aan op nos, vegan maaltijd op schoot en iedere maand uitkering vangen.

Eerst een afsteek en verkoopverbod, daarna ook verbod op vervoeren, nu een avondklok, let maar op binnen een week komen er weer signalen uit de maatschappij dat er rellen gaan komen en dan komen ze met wederom een extra maatregel, bijvoorbeeld bizar hoge boetes op het overtreden van de avondklok.

Pfff begin alles echt zat te worden.

Een groot deel van de bevolking loopt op internet te huilen dat de regels die we nu hebben nog niet streng genoeg zijn helaas. Zitten zat mensen tussen die graag alleen binnen willen zitten in een kamer zonder deuren en ramen, tv aan op nos, vegan maaltijd op schoot en iedere maand uitkering vangen.

Eerst een afsteek en verkoopverbod, daarna ook verbod op vervoeren, nu een avondklok, let maar op binnen een week komen er weer signalen uit de maatschappij dat er rellen gaan komen en dan komen ze met wederom een extra maatregel, bijvoorbeeld bizar hoge boetes op het overtreden van de avondklok.

Pfff begin alles echt zat te worden.

Of hulp van het leger inroepen, niks is meer te gek... Inderdaad zijn maar zat mensen die hier bijna jankend om vragen, zodat ze om 22:00 uur het hondje kunnen uitlaten en daarna rustig naar bed.

Beter bewijs dat vuurwerkverbod niets met virus te maken heeft, is er niet. Griezelig. Een heel volk opsluiten omdat je als overheid bang bent de controle te verliezen, dat hoort bij een militaire dictatuur.

Inderdaad, We zouden als maatschappij eens goed moeten gaan nadenken over de machtsverhoudingen want als je het mij vraagt zijn die behoorlijk verziekt geraakt. Mondkapjesplicht prima, heb het virus zelf al lang gehad maar fuck it ik draag dat ding wel omdat mensen anders zo spastisch doen in de winkel, maar dat overheden zomaar kunnen bepalen wanneer je wel en niet je huis uit mag gaat mij 3 bruggen te ver.

Het loopt precies zoals gepland voor het kabinet, wat al sinds maart bekend is, gebeurt nu ook echt.

Nazi duitsland becomes a reality once again, maar nu met steun door heel Europa.

Inderdaad zijn maar zat mensen die hier bijna jankend om vragen, zodat ze om 22:00 uur het hondje kunnen uitlaten.

Nee, nee, niks daarvon want het is spertijd, ja! Alle hondjes moeten ook in de tuin of op balkon, of...binnen.:devil:

Het zou de eerste keer zijn sinds WOII. Maar dat geldt bijna voor ieder Europees land wat tijdens deze pandemie een avondklok heeft ingezet. Ik kan begrijpen dat mensen meer maatregelen willen, maar dan moeten ze wel effect hebben op het niet verder verspreiden van het virus. Van stiekem vuurwerk afsteken of een relletje krijg je volgens mij niet zo gauw de griep.

Maar in je eigen achter en voortuin mag toch wel? Anders zou ik niet eens naar de garage mogen lopen? En betekent het dan toch verbod op cat 1?

Kreeg net door dat een eventuele avondklok van 20.00 - 06.00 zou gaan worden ...

Maar in je eigen achter en voortuin mag toch wel? Anders zou ik niet eens naar de garage mogen lopen? En betekent het dan toch verbod op cat 1?

En als je op tien hoog woont ... dat betekent dat ik nog geen eens mijn cat 1 kan gaan stoken :sad:

Die avondklok gaat niet werken, iig niet tot het gewenste resultaat.
Wordt misschien in de randstad nog redelijk gehandhaafd (veel boa's en politie op de been), maar daarbuiten... die wijkagentjes weten op 31 dec nog niet meer waar ze het zoeken moeten. Afgestoken wordt er, sowiezo.
Ik maak me meer zorgen over het aantal gewonden en doden, dat dit keer extra hoog zal zijn door illegaal, zelfbouw en carbid in kleine straatjes.

Kreeg net door dat een eventuele avondklok van 20.00 - 06.00 zou gaan worden ...

En als je op tien hoog woont ... dat betekent dat ik nog geen eens mijn cat 1 kan gaan stoken :sad:

Gewoon uit je raam gooien :P is dan toch niemand op straat :yes:

Back
Bovenaan