Fallas 2024 [Wie gaan er]

Hallo allemaal! Ik zou graag een keer met men broer naar dit feest willen gaan.
Wie weet wat dit zon beetje kost? Waar moeten wij rekening mee houden bijvoorbeeld? Alvast super bedankt !!

Wie weet wat dit zon beetje kost? Waar moeten wij rekening mee houden bijvoorbeeld? Alvast super bedankt !!

Rekening houdend dat je ongeveer een jaar van te voren boekt.voor 15-20 maart

Zeg 100-150 vliegticket
Afhankelijk van waar je zit maar reken op tegenwoordig toch wel €100 per persoon per nacht voor verblijf.

Dan is het nog je zakgeld voor een week.eten is iets goedkoper dan in NL maarja ga je bij een goed restaurant Itten dagelijks of maccie

Vuurwerk uitgave ligt ook helemaal aan jezelf check de websites en/of catalogus van de vw winkels

Al met al zit ik jaarlijks toch wel op zo'n €1000(+?) voor een weekje denk ik

Ik heb toevallig net zelf geboekt, maar om er nu te zijn ben je toch 600-900 p.p. kwijt.

Dat is 300-400 voor vliegen (directe vlucht) en dan moet je nog een slaapplek (Airbnb) zoeken en dat kan je zo duur maken als je zelf wil.

Als je goed zoekt is het rond 600-700 te houden. Moet je wel accepteren dat je een kamer boekt bij iemand thuis.

Ticket altijd rond de 100/150 voor een retour. En slapen kost me altijd zo'n 160 euro voor 5 nachten. Volledig appartement via Airbnb. En dan daar leefgeld voor 5 dagen, maar dat is niet veel(voor mij dan). Dus altijd vrij goedkoop tripje in maart :blink:

Ticket altijd rond de 100/150 voor een retour. En slapen kost me altijd zo'n 150 euro voor 5 nachten. Volledig appartement via Airbnb. En dan daar leefgeld voor 5 dagen, maar dat is niet veel(voor mij dan). Dus altijd vrij goedkoop tripje in maart :blink:
Dan moet je veel eerder boeken. Als het bevalt, daar twijfel ik eigenlijk niet aan haha, boek ik ook eerder de volgende keer.

Wij gaan dit jaar weer van 14-20 maart, onze kosten tot nu toe:

Ticket 140 euro
Appartement 330 pp

Zitten we op 470 pp. Zal nog zon 60 euro bij komen voor het huren van de fietsen en nog een euro of 200 voor het eten. Al met al zon 120 per dag vermoed ik alles bij elkaar.

Wij gaan dit jaar weer van 14-20 maart, onze kosten tot nu toe:

Ticket 140 euro
Appartement 330 pp

Zitten we op 470 pp. Zal nog zon 60 euro bij komen voor het huren van de fietsen en nog een euro of 200 voor het eten. Al met al zon 120 per dag vermoed ik alles bij elkaar.

Voor het huren van fietsen heb ik een tip! Er staan deel fietsen door heek Valencia in grote aantallen, via de app Valenbissi kan je voor 30 euro (is een jaar geldig) deze fietsen huren. Elk eerste half uur van een rit is dan gratis en voor de daarop volgende kosten wordt 50 cent in rekening gebracht. Het komt zelden voor dat je een half uur op een fiets zit, dus voor 30 euro zit je aardig gebakken!

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om de fietsen binnen te zetten bij ons appartement dus dit is echt ideaal!

Voor het huren van fietsen heb ik een tip! Er staan deel fietsen door heek Valencia in grote aantallen, via de app Valenbissi kan je voor 30 euro (is een jaar geldig) deze fietsen huren. Elk eerste half uur van een rit is dan gratis en voor de daarop volgende kosten wordt 50 cent in rekening gebracht. Het komt zelden voor dat je een half uur op een fiets zit, dus voor 30 euro zit je aardig gebakken!

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om de fietsen binnen te zetten bij ons appartement dus dit is echt ideaal!

Hier hebben wij ook wel eens naar gekeken, maar bedankt voor de tip. Wij betalen nu iets meer, maar hebben dan ook dikke prima fietsen. Lees over de Valenbissi fietsen wel eens verhalen dat ze wat minder zijn. En normaal zijn wij met een groep of 8, dan ben je niet altijd verzekerd dat je ze allemaal op dezelfde plek kwijt kan.

Waar baseer je op dat het nog drukker wordt?

Afgelopen jaar was het namelijk uitzonderlijk druk en dat had meerdere factoren, het viel in het weekend en daarnaast had Madrid een lang weekend waardoor heel veel mensen uit die regio Valencia wisten te vinden.

Het zal dit jaar wederom druk zijn maar zo druk als dat het afgelopen jaar was gaat het niet worden.

boekingen en ze zeggen dat ook in Valencia.

boekingen en ze zeggen dat ook in Valencia.

Goeie bron man, daar kunnen we dus helemaal niks mee! Met de locals waar ik geregeld contact mee hebb zeggen allemaal iets anders! Maar goed we gaan het zien.

Wat nog mooi is om te benoemen en hier nog niet staat is het volgende, zo zijn er een aantal nieuwe avondshows toegevoegd voor de vroege vogels onder ons die gaan. Zo staan er avondshows op het plein gepland voor 2/3/8/9 maart.

d8af8b95-f338-4660-8c42-0b75f8109f6e.jpg

Goeie bron man, daar kunnen we dus helemaal niks mee! Met de locals waar ik geregeld contact mee hebb zeggen allemaal iets anders! Maar goed we gaan het zien.

Wat nog mooi is om te benoemen en hier nog niet staat is het volgende, zo zijn er een aantal nieuwe avondshows toegevoegd voor de vroege vogels onder ons die gaan. Zo staan er avondshows op het plein gepland voor 2/3/8/9 maart.

Bekijk bijlage 77984

Ik denk ik vlieg mooi effe een weekend op en neer, maar enkel de tickets zijn al 500 euri met 2 personen

Ik denk ik vlieg mooi effe een weekend op en neer, maar enkel de tickets zijn al 500 euri met 2 personen

Dat moet goedkoper kunnen... Wij vliegen 1 maart vanaf Amsterdam en zondag 3 maart terug op Eindhoven. en hebben nog geen 100 euro voor het retourtje betaald.

Aaah goeie tip :thumbsup:
Dat lijkt me ook nog wel een keer leuk om mee te pakken, die beginperiode.
Een stuk rustiger dan 15-20 Maart lijkt mij. En wrs goedkoper.

Natuurlijk is de beleving dan anders, maar als ik lees dat het nu nog drukker is dan mijn laatste bezoekjes, dan twijfel ik toch telkens weer. (mede daarom laatste paar jaren niet geweest)

Dat moet goedkoper kunnen... Wij vliegen 1 maart vanaf Amsterdam en zondag 3 maart terug op Eindhoven. en hebben nog geen 100 euro voor het retourtje betaald.

Vertrek op 8 maart, retour 10 maart vanaf Eindhoven... 530 eur zonder alle bijkomende kosten.

Sorry voor het kapen van het topic maar om hier nou een heel nieuw topic voor te maken..

Beetje vroeg maar ik heb Fallas 2025 op de planning staan. Altijd al eens willen gaan maar is er tot nu toe nog niet van gekomen om diverse redenen. In 2025 wil ik daar verandering in brengen en ik wil er vroeg bij zijn, ook ivm de kosten. Ik zoek alleen nog wel een liefhebber die mee gaat of iemand waar ik bij kan aanhaken. Dus mocht je in dezelfde situatie zitten, let me know!

Back
Bovenaan