Fallas 2024 [Wie gaan er]

Ik wil volgend jaar wel voor het eerst naar Valencia, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips waar je het beste kan boeken? huisjes apartement hotel whatever haha, vliegen via waar? is er iemand die mij op weg kan helpen?

Ik wil volgend jaar wel voor het eerst naar Valencia, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips waar je het beste kan boeken? huisjes apartement hotel whatever haha, vliegen via waar? is er iemand die mij op weg kan helpen?
Als je de startpost erbij pakt kan je zien vanaf welke luchthavens en vliegmaatschappijen het meeste word gevlogen.
Zelf vind ik Google flights erg handig voor het zoeken van tickets. je kan daar bijvoorbeeld ook een alert instellen voor prijswijzigingen.
Voor appartementen kan je Airbnb gebruiken. Over het algemeen zie je daar het grootste aanbod tegen de beste prijzen. Mijn ervaring is in ieder geval dat de appartementen daar beter geprijsd zijn als op booking.com.

1 t/m 4 maart zit ik trouwens ook in Valencia met mijn zoon(tje).
Vliegen ook via Eindhoven en verblijven midden in de stad op 2min lopen van het plein.

Laatst bewerkt:

De beste dagen zijn van 15-20 maart. Hierin gebeuren de meeste en belangrijkste dingen. Vliegen doen de meesten vanaf Schiphol of Eindhoven. Maar wellicht is Duitsland ook een optie voor je. Keus moet je maken voor jezelf wat de beste vliegtijden zijn en voor de gunstigste prijs. Wij boeken eigenlijk altijd via booking. Hou er wel rekening mee dat er nu al veel appartementen vol zitten en de gene die nog te boeken zijn aardig aan de prijs zullen zijn. Verder boeken wij altijd fietsen, zo pak je echt het meeste mee en je bent overal het snelst. Zitten vele verhuurders, maar kan je Verrassend Valencia zeker aanraden. Degelijke fietsen, goede prijs en zeer vriendelijke Nederlandse eigenaren.

Ik en m'n vriendin hebben een lang weekend geboekt van vrijdag 8 maart t/m maandag 11 maart. Op aanraden van een paar liefhebbers waaronder Wesley een keuze gemaakt om de stad ook eens te zien zonder de drukte. Er zijn dan veel minder shows maar ik vermeen van iedereen dat er altijd wel extra shows zijn in de weekenden dus ik vermaak me wel. Hebben we ook een keer de tijd om de stad wat meer te bezichtigen en wat rustiger aan te doen haha. Ik zie het als een city tripje met vuurwerk. Voor Fallas moeten we nog kijken wat we gaan doen. De vliegtickets moeten nog geboekt worden eind van deze maand maar we gaan via Rotterdam :)

Ik zal er voor de 6de keer bij aanwezig zijn.

De planning is om dit op de motor te doen samen me een maatje, echter nog niet helemaal zeker.
Precies wat Masterbsc in de post hierboven ook zegt. Een "tripje" met vuurwerk en niet enkel het vuurwerk.
Daarbij zien we graag iets van de wereld ipv in een vliegtuig te zitten.

Tip van de dag: Eet zo een heerlijke sinaasappel van de boom in Valencia, dan hoor je er helemaal bij.
Wij doen dat ieder jaar als er nieuwe mee gaan.

Mag dit nou wel of niet ik snap dr niks meer van

Wij met onze vriendengroep hebben als traditie met nieuwelingen die mee gaan om ze een sinaasappel te laten eten. Gewoon omdat ze niet te vreten zijn. Leuke inwijding.

Of het mag of niet is ons niet bekend. We zijn ons van geen kwaad bewust. Gewoon voor de leuk.

Maar naar aanleiding van je bericht snap ik dat er eventueel de kans bestaat dat het niet mag?

Las gister dat het vuurwerk budget voor Fallas 2024 met 34% omhoog gaat naar 620.000 euro voor de shows uit het officiële programma. Flinke stijging dus weer.

Liefhebbers van het Valenciaanse kruit! Tijdens Las Fallas 2024 willen we weer gaan knallen bij Falla Fuencaliente-lebón met net zo’n dikke mascleta als de vorige! Hij wordt weer gemaakt en afgestoken door Pirotecnia Nadal-Martí, op 16 maart om 15:30
Dit kan alleen met jullie hulp en iedere donatie is welkom zodat we er samen weer wat moois van kunnen maken. Graag delen! Help jij weer mee? Check onderstaande link voor info en de doneerpagina:

Lukt me niet op de link hier te krijgen. Maar kijk even op de fb pagina van fallasfestival en maak zeker wat over als je het kunt missen.

Liefhebbers van het Valenciaanse kruit! Tijdens Las Fallas 2024 willen we weer gaan knallen bij Falla Fuencaliente-lebón met net zo’n dikke mascleta als de vorige! Hij wordt weer gemaakt en afgestoken door Pirotecnia Nadal-Martí, op 16 maart om 15:30��
Dit kan alleen met jullie hulp en iedere donatie is welkom zodat we er samen weer wat moois van kunnen maken. Graag delen! Help jij weer mee? Check onderstaande link voor info en de doneerpagina:

Lukt me niet op de link hier te krijgen. Maar kijk even op de fb pagina van fallasfestival en maak zeker wat over als je het kunt missen.

Las het gisteren ook. Zeker even wat overmaken en in de agenda zetten voor een bezoekje!:cool:

Is het ook fijn om alleen die kant op te gaan? Want ik ken weinig mensen in mijn omgeving die te porren zijn een keer naar fallas te gaan! Maar dit is wel iets wat echt een keer graag doe!

Is het ook fijn om alleen die kant op te gaan? Want ik ken weinig mensen in mijn omgeving die te porren zijn een keer naar fallas te gaan! Maar dit is wel iets wat echt een keer graag doe!

Zit met het zelfde inderdaad, kan wel iemand meenemen maar die is het na 1 dag al beu.
Ben zelf 1 geweest en zou nog wel eens willen gaan maar zou niet weten waar ik moet beginnen.

Zit met het zelfde inderdaad, kan wel iemand meenemen maar die is het na 1 dag al beu.
Ben zelf 1 geweest en zou nog wel eens willen gaan maar zou niet weten waar ik moet beginnen.
Dat dus iedereen die mee zou kunnen is daar niet voor de zelfde reden als ik, Vuurwerk!
Of mensen willen daar nu nog niet over na denken...

Ik begrijp dat het een grote stap is om te doen maar ik kan iedereen garanderen dat je best alleen die kant op kan gaan, Er zijn genoeg liefhebbers waarmee je kan optrekken.

Ondanks dat de gehele reis al geboekt is gaat het pas kriebelen na oud en nieuw bij mij.

Back
Bovenaan