Eccentric shots

Heb hier een karton van weg geschoten 2019/2 geen rare dingen van te laag of geen afgegane bombettes.

Sommige hadden wel last van brandende delen (minimaal) tot aan de grond.

Half karton eccentric en heel karton the junk geschoten. Geen laagknaller gehad. Beiden 2019 batch.

The junk heeft een iets hardere burst, eccentric prima knal ook maar sierlijker

Gingen gelukkig allemaal goed. Al heb ik degenen waarbij de stijglading bovenin lag wel handmatig gecorrigeerd. Echt hele gave single shots. Jammer dat ze er dit jaar niet meer zullen zijn :sad:

Gingen gelukkig allemaal goed. Al heb ik degenen waarbij de stijglading bovenin lag wel handmatig gecorrigeerd. Echt hele gave single shots. Jammer dat ze er dit jaar niet meer zullen zijn :sad:

lekker kratje en geweldig commentaar, "hee, hee, heee" haha

Dit jaar wel gehad en gelukkig maar nu het nog kon. Wat een dingen waren dit zeg, absoluut een mooi stukje kwaliteit, lekkere klappen en mooie boeketten.
Film volgt nog, had nog even een setje gedaan toen het alweer rustig was in de buurt, mooie afsluiter van de avond.

Voor mij niet de allerbeste, vond de Ball Python nog wat mooier, maar snap wel heel goed dat ie vorig jaar zo onwijs veel genoemd is als een van de beste nieuwkomers en hier gehyped werd in het topic.

Spijtig dat we dit stukje vuurwerk niet meer mogen kopen dit jaar.

Waar ik kritiek heb geuit over de afwerking, naar mijn mening nog steeds terecht, moet ik uiteraard ook complimenten geven over de uitwerkingen. Heerlijke doffe dreun bij lancering en een geweldig mooi afgewerkt boeket!

Laatst bewerkt:
Is het nou eigenlijk al helemaal zeker dat ze verboden zijn? Of is er nog geen definitief besluit?

Ja en nee. In principe is het voorstel aangenomen. Dat betekend dat de meerderheid er wat in zag op het moment van stemmen. Dan moet het nog via internetconsulatie (waar burgers en anderen er hun kijk op mogen geven, al dan niet met een beter/aangepast voorstel mogen komen) en dan moet de wet worden gewijzigd/aangepast. Daar valt nog een beetje hoop te halen, want als het duidelijk wordt dat ze met het F3 singel shot verbod, juist de illegale handel aan gaan wakkeren (mogelijk grijpt men terug naar de shells, die juist minder populair waren met de komst van F3 single shots). Dus eventueel een voorstel neer te leggen wel de F3 ratelbanden te verbieden, mar F3 singel shots te behouden. Het is destijds juist zinvol geweest om F3 singel shots toe te staan.

Heel misschien dat ze dan gaan onderzoeken of een verbod op F3 single shots dan werkelijk een goede zet is, komen misschien tot de conclusie dat dat niet zo is en behouden dan toch de F3 single shots. Heeeeeele kleine kans, maar gezien de wet nog niet is aangepast, nog wel mogelijk.

Ik was helemaal vergeten dat ik deze ook nog had liggen, heb deze in alle haast meegenomen bij een verkooppunt omdat het het laatste jaar zou zijn. Deze liggen nu nog in de doos en ik bewaar ze dus fijn voor komende jaarwisseling. Goed om te zien dat ook de 2019 versie naar behoren presteert. Ik ben benieuwd volgend jaar!

Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk liever F3 singleshots die legaal blijven, en dat de F2 thunderkings verboden gaan worden. Liever helemaal geen extra restricties natuurlijk.

Ik heb helaas een wat mindere ervaring met dit product.

Het eerste exemplaar dat ik afstak resulteerde in een bombette die slechts enkele meters boven de tube ontplofte. Het tweede exemplaar uit een ander doos hetzelfde. Bij een derde exemplaar uit wederom een ander doosje besloten te filmen wat er gebeurde en wederom hetzelfde resultaat. Zie dit filmpje.

Daarna helaas besloten alle resterende exemplaren nat te maken en naar de prullenbak te verwijzen.

Dat is wel een heel klein boeket die tot ontploffing komt, wil bijna niet geloven dat het om eccentric shots gaat.
Hier ging ook 1 laag boven grond tot ontploffing en zo'n boeket nam veel ruimte in beslag

En het kwam niet hoog omdat je het dopje moet aandrukken boven de bombettes

En het kwam niet hoog omdat je het dopje moet aandrukken boven de bombettes

Nee hoor, dat moet gewoon naar behoren in elkaar gezet zijn of uit de handel gehaald worden wanneer het bekend is. Tuurlijk kan je dat op dit forum lezen, maar dat is nog geen procent van alle stokers.
2018 geen voetje, 2019 bombettes los, beide uitgeleverd ondanks de meldingen ervan met de risico's voor de consument. Qua kwaliteitscontrole mogen ze dit van mij wel beter overwegen, ook voor andere items zoals die omvallende Red Ghost destijds, was ook een bewuste keuze om toch uit te leveren zonder voetje.

Back
Bovenaan