Eccentric shots

En het kwam niet hoog omdat je het dopje moet aandrukken boven de bombettes

Dat dopje aandrukken moest ik ook bij de helft van mijn Eccentric Shots. Het is dat ik het papiertje eraf haal en controleer, maar velen zullen dit niet doen, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik vond het best tricky en ben het dan ook wel eens met wat Mattenfreak hierboven zegt.

Nee hoor, dat moet gewoon naar behoren in elkaar gezet zijn of uit de handel gehaald worden wanneer het bekend is. Tuurlijk kan je dat op dit forum lezen, maar dat is nog geen procent van alle stokers.
2018 geen voetje, 2019 bombettes los, beide uitgeleverd ondanks de meldingen ervan met de risico's voor de consument. Qua kwaliteitscontrole mogen ze dit van mij wel beter overwegen, ook voor andere items zoals die omvallende Red Ghost destijds, was ook een bewuste keuze om toch uit te leveren zonder voetje.

Mattenfreak je begrijpt me verkeerd.
Ben het met je eens dat het gewoon goed geleverd moet worden, en van evo verwacht je eigenlijk wel kwalitatief product.

Wat ik bedoelde is dat het onder dan sommige freaks blijkbaar bekend was van dit probleem zo ik ook en ik alle singleshots naliep of het dopje was aangedrukt.
Snap wel dat doorsnee consument het gewoon afsteekt zonder bewust van te zijn

Maar neem niet alleen evo kwalijk hiervoor!
Ook bij alle andere f3 singleshots zaten er wat tussen die ook aangedrukt moesten worden

Mattenfreak je begrijpt me verkeerd.
Ben het met je eens dat het gewoon goed geleverd moet worden, en van evo verwacht je eigenlijk wel kwalitatief product.

Wat ik bedoelde is dat het onder dan sommige freaks blijkbaar bekend was van dit probleem zo ik ook en ik alle singleshots naliep of het dopje was aangedrukt.
Snap wel dat doorsnee consument het gewoon afsteekt zonder bewust van te zijn

Maar neem niet alleen evo kwalijk hiervoor!
Ook bij alle andere f3 singleshots zaten er wat tussen die ook aangedrukt moesten worden

Genoeg Eccentric Shots geschoten, geen een zat er er los, de Fall Out daar in tegen, 4 van de 10 zat het karton boven in.

Vermoed dat dit een algemeen probleem is van de 50mm shots, omdat de bombette redelijk zwaar is.
Bij het gooien van de kartonnen tijdens het transport, zou het dus kunnen zijn dat de bombette omhoog komt.

Denk inderdaad niet dat het fair is om alleen EVO daar op aan te vallen.

Hoe groot is het probleem eigenlijk wanneer het dopje niet aansluit op de bombette? Wanneer je een Shell kit hebt van 2”, en die zelf moet laden, doe je er ook geen dopje op voor de drukopbouw.

Hoe groot is het probleem eigenlijk wanneer het dopje niet aansluit op de bombette? Wanneer je een Shell kit hebt van 2”, en die zelf moet laden, doe je er ook geen dopje op voor de drukopbouw.
Ten eerste zorgt zo'n dopje niet voor drukopbouw (tenzij het zit vastgelijmd) dat vliegt er met het minste of geringste uit en ten tweede dat dopje zit boven de bombette en boven de bombette wil je juist geen drukopbouw. Vind het ook een beetje een vreemd verhaal dus

Over de gehele linie konden de single ahots wel wat meer stijglading gebruiken.

Soms zat er gewoon echt te weinig in en dan hoorde je ook al aan het afschot dat ie lager zou gaan.

Ten eerste zorgt zo'n dopje niet voor drukopbouw (tenzij het zit vastgelijmd) dat vliegt er met het minste of geringste uit en ten tweede dat dopje zit boven de bombette en boven de bombette wil je juist geen drukopbouw. Vind het ook een beetje een vreemd verhaal dus

Dus het dopje dient enkel om de bombette op z’n plek te houden? Als je de single shot verticaal plaats, zakt de bombette sws naar beneden toe. Lijkt me dan geen probleem als het dopje een keer verkeerd zit.

Dus het dopje dient enkel om de bombette op z’n plek te houden? Als je de single shot verticaal plaats, zakt de bombette sws naar beneden toe. Lijkt me dan geen probleem als het dopje een keer verkeerd zit.
Ja. Als je die doppies gaat aandrukken heb je imo juist kans dat je ze per ongeluk muurvast drukt terwijl ze losjes horen te zitten en je bombette geen vrije weg naar boven meer heeft en dus laag klapt

Ik zeg verder niet dat er niets aan de hand is geweest met deze singleshots (zelf geen last van gehad overigens) maar dat zal dan een gevalletje te weinig stijglading of bombette te groot/klein voor de tube zijn geweest dat lijkt me een stuk waarschijnlijker

Dopjes-gate :bonk:

Het zal er vooral om gaan dat de bombettes naar boven zijn gegaan en bij het verticaal zetten niet omlaag gaan. Kan klemmen, dopje kan er naast zijn gaan zitten bijvoorbeeld, maar als ie meer ruimte onderin heeft, bouwt ie natuurlijk wel flink minder druk op. Het dopje houdt hem enkel op zijn plek onderin, dient niet voor de druk.

Ik had een enorm verschil in lift met de 2018 versie en de 2019 versie.
De 2018 versie kwam er echt met een dreun uit en de 2019 was de lift een beetje lafjes.
Ook leek de burst van de 2018 wat agressiever.

Hele sierlijke single-shot. De knal en spreiding is iets minder dan de the junk/big chill/fall out. Maar het afwisselende (3x) effect maakt ze onderscheidend .

Ik heb een vergelijking gemaakt van maar liefst 15 verschillende F3 Singleshots.

De Eccentric shots kun je zien vanaf 02:20

Back
Bovenaan