Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Of het is nu gewoon even hard ingrijpen om de feestdagen juist wel normaal te kunnen vieren.
Want ik denk dat iedereen daar inmiddels wel aan toe is...

Of het is nu gewoon even hard ingrijpen om de feestdagen juist wel normaal te kunnen vieren.
Want ik denk dat iedereen daar inmiddels wel aan toe is...

Jij zegt het als enige goed. Er moest ingegrepen worden inderdaad om sinterklaas en kerst normaal te kunnen vieren. Thats all je zegt het goed hard ingrijpen eventjes om normaal december te vieren.

Wat een paniek hierzo doemscenario komt de hoek om kijken. Sint Maarten is geen feestdag voor velen en carnaval ook niet maar een aftrap naar carnaval helaas door 1,5 meter regel.

Nee ik heb geen verbodsgevoel nog steeds niet maar gewoon een hard ingrijpen.

Grijpen ze niet in dan gaan ze verder dan gaan de niet essentiële winkels dicht en horeca ook en laat ze dat nou niet willen omdat ze zelf vinden dat het economisch niet verantwoord is en zeker niet in december. Dus dan zou je wat moeten opofferen.

Laatst bewerkt:
Jij zegt het als enige goed. Er moest ingegrepen worden inderdaad om sinterklaas en kerst normaal te kunnen vieren. Thats all je zegt het goed hard ingrijpen eventjes om normaal december te vieren.

Iets met 14 dagen 'to flatten the curve'? ;) Ik geloof totaal niet meer in nu iets doen om later dit of dat weer te kunnen. Na 1,5 jaar ben ik wat afgestompt zeg maar ;)

Van de nu getroffen maatregelen heb ik niet het idee dat ze gaan helpen, of het moet zijn dat nu meer mensen zich laten vaccineren.
We gaan het zien ....

Nog een Nederlandse versie! Bij ons net zo hard nodig! :wink:

Wel zorgelijk dat er dus in andere landen ook al alles wat met vuurwerk te maken heeft blijkbaar onder druk komt te staan. Dacht dat dat zeiken iets typisch Nederlands was...

Wordt aan gewerkt. Moet wel precies en feitelijk gebeuren, dus heeft wat voeten in de aarde. Maar een NL Factsheet komt hoe dan ook.

Iets met 14 dagen 'to flatten the curve'? ;) Ik geloof totaal niet meer in nu iets doen om later dit of dat weer te kunnen. Na 1,5 jaar ben ik wat afgestompt zeg maar ;)

Dat snap ik volkomen dat je na 1,5 jaar ben afgestompt. En het geloof niet meer hebt om later iets te doen.

Maar ik ga je wat zeggen. Rond deze tijd heb ik zitten pennen, zitten mailen, gesprekken gehad ongenoegen geuit. Maar weet je ik zag iets, namelijk iets doen heeft geen zin om later iets te kunnen. Maar heb ook niets verloren namelijk heb geleerd je moet afwachten gewoon soms is dat de beste uitweg. Wat heb ik verloren simpel me positifiteit dus begrijp hoe je je voelt.

Maar dit jaar heb ik geen geloof in het verbod ondanks alles. Het moet wel zo gek lopen allemaal
Wil het negatief uitpakken. Maar niet om het 1 of ander ben er ook wel klaar mee erover te praten over een verbod of niet. Gewoon afwachten meer kunnen we niet doen de media houd zich gedeisd dat is ook positief en hopen de cijfers gaan dalen komende weken. Positief is wel om gelijk antwoord te geven aan een eerder opmerking van iemand ja meer mensen laten zich vaccineren gelukkig maar.

Dat snap ik volkomen dat je na 1,5 jaar ben afgestompt. En het geloof niet meer hebt om later iets te doen.

Maar ik ga je wat zeggen. Rond deze tijd heb ik zitten pennen, zitten mailen, gesprekken gehad ongenoegen geuit. Maar weet je ik zag iets, namelijk iets doen heeft geen zin om later iets te kunnen. Maar heb ook niets verloren namelijk heb geleerd je moet afwachten gewoon soms is dat de beste uitweg. Wat heb ik verloren simpel me positifiteit dus begrijp hoe je je voelt.

Maar dit jaar heb ik geen geloof in het verbod ondanks alles. Het moet wel zo gek lopen allemaal
Wil het negatief uitpakken. Maar niet om het 1 of ander ben er ook wel klaar mee erover te praten over een verbod of niet. Gewoon afwachten meer kunnen we niet doen de media houd zich gedeisd dat is ook positief en hopen de cijfers gaan dalen komende weken. Positief is wel om gelijk antwoord te geven aan een eerder opmerking van iemand ja meer mensen laten zich vaccineren gelukkig maar.
Ik wil niet heel lullig doen, maar ik heb bij jou toch echt heel sterk het gevoel dat je jezelf aan het overtuigen bent.
Of je bent gewoon heel naïef.

Was net op de radio, ook de SEH artsen gaan nu lopen schreeuwen dat ze het niet meer aan kunnen, en het heeft uitgebreid de media al bereikt dus dan weet je het wel.

Was net op de radio, ook de SEH artsen gaan nu lopen schreeuwen dat ze het niet meer aan kunnen, en het heeft uitgebreid de media al bereikt dus dan weet je het wel.
Punt is dat die artsen 1000% gelijk hebben. Dat vuurwerk er straks weer bijgesleept gaat worden, kan je ook wel op je klompen aanvoelen. Argumenten vanuit de branche afgelopen jaar hebben niet geholpen.

Het probleem is gewoon dat de zorg overbelast is en dat proces is al jaren aan de gang. Het systeem is uitgehold, het personeel is op en uitgeput. Corona is niet het probleem, het maakt alleen maar versneld duidelijk wat er mis is in de zorg.

Het zorgelijke is dat steeds meer gemeenten inmiddels ook een verbod afkondigen, vorig jaar een paar, dit jaar weer een hele rits en volgend jaar nog meer. We hebben dan al 2 jaar lang dus niet eens het effect kunnen toetsen van dat verbod op pijlen en rotjes. PvdD roept nu triomfantelijk zie je minder slachtoffers maar vraag niet hoe.

uhoh

Artsen op de spoedeisende hulp waarschuwen dat een totale verstopping dreigt van de acute zorg. Er moeten dringend extra maatregelen komen voor de korte en de lange termijn, schrijft de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) in een persbericht.

Door het stijgende aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames is het traject voor en na de intensive care volgens de NVSHA overbelast. Daarbij spelen personeelstekort en -uitval een grote rol volgens de branchevereniging, bovenop de vrees voor een naderende griepepidemie.
https://nos.nl/artikel/2404422-artsen-op-spoedeisende-hulp-vrezen-voor-zorginfarct

Zit nu op sbs Hart van Nederland te kijken. Hadden ze het over die 120.000 kilo vangst in Duitsland. Op het einde zeiden ze. Mogelijk komt er dit jaar weer een landelijk verbod op vuurwerk, meer vanavond in de late editie.

Weten zij nou echt meer? Of is het gewoon speculatie? ... Begin hem nu toch wel weet te knijpen had eigenlijk wel het idee dat we wel tot december zouden komen zonder zware negativiteit...

Ik wil niet heel lullig doen, maar ik heb bij jou toch echt heel sterk het gevoel dat je jezelf aan het overtuigen bent.
Of je bent gewoon heel naïef.

En ik wil niet heel lullig doen ik probeer positief te blijven de rust te bewaren of weet jij soms meer?? Of moet ik zeggen ja hoor er komt een verbod?? Want dan zou ik weer liegen. Zouden meer moeten doen de rust bewaren in plaats van ja hoor zijn ze weer verbod en worden weer gek. Nee heb geen geloof in dat verbod en nee overtuig mezelf niet simpele, maar ik laat me ook niet gek maken.

Nee ik ben me zelf niet aan het overtuigen maar je eigen gek laten maken heeft ook geen nut. Gewoon ben er klaar mee simpel zat of moet ik soms stom gaan lopen janken volgens jou dan ??

Dus wat moet ik volgens jou doen huilen, me gek laten maken, of sterker nog keihard roepen er komt een verbod zeg het maar kan net zo hard negatief wezen geen enkel probleem.

En als je zelf negatief ben prima maar ik heb dat geloof niet dat er een verbod kom mag dat ???

Back
Bovenaan