Afgelopen week nog met mijn 2 oude buurjongens een hele avond gespreksstof gehad over de jaarwisselingen die we samen hebben gehad voordat al het gezeiks begon... Hoe we de 10:00 projecten gingen samenstellen, plannen etc. Tot de papieren folders ophalen bij de vuurwerkzaken in de buurt, vanaf 1 september tot 29 december je ouders lopen gek maken met filmpjes wat je wilde kopen etc. Vuurwerkdemo's bezoeken, showrooms bezoeken. Wat een goede tijd was dat, gewoon lekker ouderwets je kanonslagen, babypijltjes, jumping jacks, grondbloemen en romeinse kaarsen afsteken door de dag heen, en wat voelde dat goed als jonge kerel zijnde. Hele dag met je tasje onderweg door de buurt, onderweg bij andere vrienden stoppen voor een warme chocomel met een tosti. Prachtig mooi was dat! Wat zou ik die tijd nog graag een keer over doen...
En dan nu te bedenken dat we dit jaar voor het laatst "waarschijnlijk" dat geweldige gevoel naar boven gaan halen, er toch een flinke traan langs mijn wang omlaag sijpelt bij het typen van dit verhaal.. Zit je dan als volwassen vent achter je PC...

Ongekend hoe dit van ons wordt afgepakt als liefhebber... En ja zoals hierboven aangeven, gaat een verbod helpen? Nee zeker niet, word alleen maar erger komende jaren door het illegale spul helaas, maar daar komen ze nog wel achter dat het een verkeerde beslissing is! Helaas zullen ook de ongelukken gaan toenemen met de jeugd die dan hun illegale spul wil gaan halen en niet weet hoe en wat.. Triest maar helaas wel de realiteit voor komende jaren.
En ook voor mij zal gelden, de lol is er dan echt wel vanaf als ook BE/DE het gaat verbieden en je via vele omwegen aan je vuurwerk moet gaan komen. Ik ga ook geen risico's lopen nee en continue achterom moeten kijken of politie/handhaving in de buurt is. Verraders slapen helaas nooit en al dat gedoe is het me ook niet meer waard...
Triest dat het zo moet eindigen maar wel helaas het gevoel waarmee je het doet afsluiten.. Desalniettemin genoten van alle jaren, kijk vol liefde terug op de tijd ook dat ik met mijn eigen pa vuurwerk ging halen, dan mocht je voor 100 gulden wat gaan uitzoeken hand in hand met je pa als klein mannetje, wat een tijden! Tijden veranderen helaas, maar herinneringen blijven voor altijd, koester dat mannen! Nog één keer met zijn allen; " WE LIGHT UP THE SKY! "