De laatste keer..

Iedereen overschrijdt hier de 25 kilo regel met factor 10 of meer als je sommige lijstjes ziet haha. Denk dat de aardigheid eraf is voor veel mensen.

Die 25 kilo regel vind ik ook niet meer passend sinds je compunds kan kopen. Dan kan je er soms net 1 of 2 in huis hebben🙄.

Klopt voor bedrijven, maar thuis mag het I.p onbeperkt

Aangezien vrouwlief van dit soort regeltjes weinig verstand heeft zeg ik altijd tegen haar dat alles F1 is. :angel:

Het leuke is, ik kan me nu echt prima vermaken met een beetje F1. Maar dat is wel omdat je toe leeft naar iets groters. Als je straks alleen nog maar F1 hebt…. Denk dat het dan vooral een jaarlijkse pijnlijke herinnering is naar wat Oud & Nieuw ooit was.

snap je deels, maar de kwaliteit in Nederland is juist erg goed de laatste jaren. op een uitschieter daar gelaten uiteraard.
De laatste 5 jaar is het echt wel achteruit gegaan. Als ik kijk wat voor een kwaliteit we pre-corona hadden en nu… vooral de laatste 2-3 jaar is is het echt wel minder geworden hier. Vind ik althans.

Voor mij het gewoon niet meer hetzelfde en ga dan ook geen vuurwerk meer afsteken op cat 1 na dan.

Voor mij is vuurwerk niet alleen het afsteken, maar ook het ophalen. Winkels bezoekers etc. De hele sfeer eromheen eigenlijk.

En na 18 uur wil ik gewoon lekker ontspannen kunnen afsteken en genieten. Oliebolletje en een kopje koffie erbij. Dat gaat nu niet meer je houd het echt niet vol om vanaf 18 uur tot 02.00 lekker te stoken bij je huis zonder dat er iemand komt kijken.

En dat hele verhaal wat ik hier hoor van het word allemaal meer en mensen doen het niet enz. Het word gewoon minder en echt niet meer. Kijk maar de corona jaren ja er was vuurwerk maar echt niet zoveel als met een gewoon oud en nieuw. Plus het was een tijdelijk verbod.

Ik ga er dit jaar echt lekker van genieten en volgend jaar dan maar cat 1 of op vakantie naar Duitsland of Polen.

We hebben ons de laatste jaren knalvuurwerk, pijlen, kaarsen, single shots, alles wat te hard draait, laten ontfrutselen! Zelfs dan, om de traditie zo lang mogelijk uitstel van executie te kunnen geven, had ik er, al dan niet gedwongen, ergens vrede mee! Als ik zie wat je in Duitsland voor moois kan kopen, is het plannetje om volgend jaar de gehele collectie daar te kopen en daar af te steken snel gemaakt! 1.3, pijlen, knalvuurwerk, lekker ongedwongen kopen en daar afsteken en volgende dag weer naar huis! In feite zou mij dat meer het gevoel van vrijheid en ongedwongenheid geven dan tijdens een verbod in NL waar na verloop van jaren je telkens over je schouder zou moeten kijken.
Zo zie ik het in concept op dit moment voor me!

Maar dit jaar maar eerst eens flink stoken in NL! Eigenlijk zoals ik elk jaar doe! Hoewel het voelt als een afscheid! Het is straks dodelijk jammer dat de traditionele voorpret hierbij vervalt! Maar een alternatief biedt voor mij persoonlijk weer nieuwe mogelijkheden! Hoewel ik het zo weer zou inruilen voor de getrouwe traditie in NL zoals ik die ooit kende! Al zou ik er nooit geen lontje meer voor aansteken!

Back
Bovenaan