We hebben ons de laatste jaren knalvuurwerk, pijlen, kaarsen, single shots, alles wat te hard draait, laten ontfrutselen! Zelfs dan, om de traditie zo lang mogelijk uitstel van executie te kunnen geven, had ik er, al dan niet gedwongen, ergens vrede mee! Als ik zie wat je in Duitsland voor moois kan kopen, is het plannetje om volgend jaar de gehele collectie daar te kopen en daar af te steken snel gemaakt! 1.3, pijlen, knalvuurwerk, lekker ongedwongen kopen en daar afsteken en volgende dag weer naar huis! In feite zou mij dat meer het gevoel van vrijheid en ongedwongenheid geven dan tijdens een verbod in NL waar na verloop van jaren je telkens over je schouder zou moeten kijken.
Zo zie ik het in concept op dit moment voor me!
Maar dit jaar maar eerst eens flink stoken in NL! Eigenlijk zoals ik elk jaar doe! Hoewel het voelt als een afscheid! Het is straks dodelijk jammer dat de traditionele voorpret hierbij vervalt! Maar een alternatief biedt voor mij persoonlijk weer nieuwe mogelijkheden! Hoewel ik het zo weer zou inruilen voor de getrouwe traditie in NL zoals ik die ooit kende! Al zou ik er nooit geen lontje meer voor aansteken!