Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Corona wordt wederom misbruikt voor het verbod en lockdown. Als je de ellende van afgelopen en dit jaar heb gezien wat van de wintersport terug is gekomen dan snap je het verbod van vuurwerk helemaal niet. En nog niet eens gesproken over die dagelijkse zware ongelukken met de ebike.

Hmm, ik moet nadenken. Vuurwerk e-bike-wintersport. Ik kan me nog herinneren over iets met schaatsen. En vergeet vooral niet hoeveel miljoenen mensen per jaar op de SEH komen door ongelukken. Nee we hebben de zorg ontlast hoor echt waar, nee omdat het gewoon niet kan in het dagelijks leven gebeuren gewoon ongelukken. En als ik dan naar de rotonde kijk om de hoek en turf dat er zoveel kinderen en volwassenen ondersteboven worden gereden dagelijks door een auto, kom ik papier te kort om als voorbeeld te noemen alleen gebeurd dit wel echt. Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje en hebben de zorg dagelijks nodig.

En dan heb je nog 50,000 mensen dat schaatsen moest melde zich op het spoedeisende hulp tegen 1300 vuurwerkslachtoffers. Dan begrijp je het verbod inderdaad niet nee. Maar goed ongetwijfeld zullen ze de kaart trekken. Heb er over na zitten denken en denk dat ze dit keer niet zo gek zijn. Ze hadden het intiatiefwetvoorstel er tegen aan gegooid werkt niet echt meer mee. Ik denk eerder dat de coronakaart is verspeeld. Denk eerder dat we gewoon een normale december krijgen dat ze niet voor 3 jaar op rij gaan. Ze kennen de consequenties hier verboden sprinten naar België.

Kennen allemaal het verhaal. 400 vuurwerkslachtoffers in 2021. 700 in 2022 werkt lekker dat verbod. Ze weten nu ook wel wat er dit jaar dan gebeuren gaat, juist lekker een potje illegaal knallen waar de handhavers op hun laatste loodjes lopen en een lachertje is. Het is te zot voor woorden, krimp bij de politie en de overheid roept ja doe maar weer een verbod. Het begint langzaam een rubertegelrepubliek te worden als ik er over nadenk met GL en PvdD allemachtig. Maar ook zij kennen de consequenties en blijven ontkennen dat het afgelopen jaar helemaal niet rustig was. Het zijn gewoon slechte verliezers en niet te zuinig ook.

Heb alles op een rij gezet corona bezorgd me flinke hoofdpijn. Maar ik denk het niet hoor ik zie oud en nieuw, kerst, sinterklaas, positief te gemoet ze zijn gewoon zo gek niet het weer te doen, simpelweg ze kennen de consequenties wat er gebeuren gaat. Iets in mij zegt laat het volk maar vieren met vuurwerk kunnen als overheid niet bezig blijven met verbieden 1 malig dat inmiddels 2 malig is.

Daarom heb ik het gewijzigd heb er over nagedacht en zie het van een positieve kant dat alles wel goed komt uiteindelijk. En moest wat foutjes herstellen.

Coronakaart ja het is een scenario, maar kruit is verschoten door het initiatiefvoorstel. En dan nog de nodige consequenties wat bij de overheid ook bekend is. Ik zie het echt positief in. En zei het al eerder mocht het op welke reden verboden worden betreur ik dat ook, maar voorlopig zie ik het wel goedkomen.

Laatst bewerkt:
Vinden jullie ook dat dit toch wel echt het jaar van de waarheid is op vuurwerk gebied? Vind het dit jaar het meest spannend of er verkoop plaats vind. Maar aan de andere kant laat ik mij ook dit jaar niet meer leiden door een verbod, afgelopen jaar heeft wel aangegeven dat er prima te stoken valt met een verbod.
Zou het gewoon heel erg zuur vinden voor de Nederlandse traditie als dit om zeep zou worden geholpen. We hebben het over 8 uurtjes per jaar, ik begrijp het gewoon niet dat daar zoveel ophef om moet zijn.

Vinden jullie ook dat dit toch wel echt het jaar van de waarheid is op vuurwerk gebied?
Mwah, niet zozeer om een algeheel verbod; die komt er dit jaar nog niet. Als aantal verwondingen, schade en overlast tegenvalt, niet opvallend verminderd tov 2019, wordt het op dat vlak een ander verhaal.

Dit jaar hangt het meer op een incidenteel verbod, derde op rij dan, die heel veel winkeliers de kop zal kosten. En voor ons zullen, bij weer verschoven stookjaar, de prijzen dan waarschijnlijk nóg ongunstiger worden dan bij evt verkoop dit jaar.

@Funkeliefhebber ik vind dit jaar niet heel spannend meer. Kom speel ook in op een mogelijk verbod. Maar gek genoeg gaat hij vermoedt ik niet komen.

Waarom niet omdat er nu al bekend is dat het ziekenhuis niet op volle sterkte kan draaien artikel is te lezen op nu.nl overigens. Sterker nog ik vermoedt dat ze december niks dichtgooien. Verbieden kan wel maar de overheid is ook niet van gisteren, ze kennen de consequenties van vorig jaar.

Wat zou het kabinet denken bij het verbod. Ik kon er ook hartelijk om lachen vorig jaar. Was top spul van jewelste dat cat 1 wist niet dat cat 1 boeketten in de lucht kon schieten. Enfin het mooie van vorig jaar we doen een verbod met veel spierballentaal. Volgende dag de politie, we gaan het verbod niet handhaven. Week later op het nieuws, Nederlanders massaal naar België. Was lachen echt zat november/december geramd. Lekker eten in een restaurant, beetje kerstshoppen en cadeautjes oh vergeet het vuurwerk niet om te shoppen. Dus wat bereikt het kabinet dan, totaal niets als een land niet meewerkt. Daarom zie ik het dit jaar niet gebeuren.

Er is nu wel iets meer coronanieuws, er is een golf gaande. Maar het valt op dat ze nu denken hou de boel maar open. Er werd gesproken over een golf in de wintermaanden, maar de coronagolf is er al.

Je zegt het al, laat je niet leiden door een verbod. Maar anticipeer op wat Nederlanders doen. Ik zag een nieuws item en mijn pa en ik anticipeerde daar op. En een fun 3 weken lang plezier. En verder hebben we nog een crisis de inflatie. Ik denk niet dat ze weer bedrijven willen compenseren.

Bekijk het is uit een andere hoek. Wat gebeurd er bij een eventueel verbod. De zorg kan geen coronacrisis draaien op volle sterkte is al bekend. Maar reken bij een eventueel verbod er ook maar op, dat België leeg wordt gekocht en in december te laat ben. Een coronavuurwerkverbod realistisch? Ja en nee lastig maar een 3de keer op rij nee gewoon ze weten de consequenties.

Het verbod had ook zijn voordeel, miste de verkoopdagen niet, had vuurwerk. En knalde de hele dag er op los. Op 30 december 00:00 31 december was overweldigend in mijn straat. 00:00 1 januari was heftiger dan ooit, had niet de indruk dat er een verbod was. Is het dit jaar spannender, ik heb dat gevoel niet.

Mwah, niet zozeer om een algeheel verbod; die komt er dit jaar nog niet. Als aantal verwondingen, schade en overlast tegenvalt, niet opvallend verminderd tov 2019, wordt het op dat vlak een ander verhaal.

Dit jaar hangt het meer op een incidenteel verbod, derde op rij dan, die heel veel winkeliers de kop zal kosten. En voor ons zullen, bij weer verschoven stookjaar, de prijzen dan waarschijnlijk nóg ongunstiger worden dan bij evt verkoop dit jaar.

Denk eerder dat bij een eventueel verbod niks meer verschoven wordt. Maar iedereen die doorgeschoven heeft gewoon zijn of haar geld terug krijg. En sommige winkeliers de handdoek in de ring gooit. Winkeliers durven het dan ook niet meer aan om door te schuiven omdat ze geen zekerheid hebben dan.

Voor nu gunstig maar kan ook een nadeel zijn als een zaak failliet gaat. En geen vuurwerk en geen centen terug. Maar ik gun het jullie wel na 2 jaar de bestelling ophalen en dat het ook gewoon weer kan dat afhalen de 29ste december.

Het zijn meer de grotere spelers die niet doorschuiven en niet zo afhankelijk zijn van de vuurwerkverkoop. Heeft niet zoveel met slim te maken, de meeste hebben niks doorgeschoven. Een kleine fietsenwinkel schuift het mogelijk wel door maar grotere winkels zoals tuincentra gewoon niet.

Of ze duurder worden ik heb geen flauw idee, het zou zomaar kunnen.

Hier las ik vaak België beloofd niet veel goeds. Daar is ook geen peil op te trekken want de prijzen verschillen nogal per winkel. Als dat hier ook zo is dan wordt het zoeken naar de winkel die het goedkoper aanbied.

Maar goed we gaan het een beetje bij beetje meemaken.

Is het ook. 63 miljard voor klimaat. Het is gewoon 1 groot verdienmodel. Zonnepanelen zie ze overal. Spreek ik die mensen duurt het jaren voor ze hun investering eruit hebben, probleem is wel je kan niet zonder stroom, in de avond nacht heb je geen zon. Laadpalen op parkeerplaatsen mensen nemen een elektrische auto maar een laadpaal willen ze niet in hun tuin zit met zo een lelijke paal voor mijn deur en mag mijn auto daar niet neerzetten. En dan die vreselijke warmtepompen wat een herriedingen zijn dat. Het is gewoon een verdien model en mensen trappen er graag in, we moeten en zouden de wereld moeten verbeteren. Maar dan zou ieder land het moeten doen.

Zie meer nadelen dan voordelen het kost peperduur en het is nog doelloos ook. Als niet elk land meedoet met klimaatverandering, met alleen in Nederland red je het klimaat niet.

Maar wil hier ook geen discussie over hebben, dit is een dingetje komen we nooit uit. Klimaat probeer ik te ontwijken, en zie wel wat er veranderen gaat allemaal.

Het ging over internetconsultatie en praat over klimaat. Verbod en nog meer randzaken. Voor me zelf sluit ik het topic. Internetconsultatie is toch al voorbij.

Laatst bewerkt:
Zullen we ontopic gaan, lijkt me beter want dit wordt niks zo...

Lijkt me een goed idee. Ik zit soms ook wel is te kijken naar mezelf. Zit meer offtopic dan ontopic.

Maar deze topic zet ik even in de koelkast. De randzaken krijgen de overhand. Het ging over internetconsultatie en die is al maanden voorbij.

Inmiddels was er een rondetafelgesprek geweest is al voorbij.

Er is inmiddels een debat geweest, er was geen meerderheid voor een verbod voorlopig, is al voorbij.

Kijkend naar de 2 laatste debatten wat nog moet komen.

Back
Bovenaan