Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb in deze tijden van stilte altijd het idee dat ze via achterkamertjespolitiek, zieltjes aant winnen zijn
Ik heb in deze tijden van stilte altijd het idee dat ze via achterkamertjespolitiek, zieltjes aant winnen zijn
We weten nog helemaal niks. Er kan een hoop veranderd zijn in die 3 weken. Het blijft politiek.
Beetje zonde om je vakantie te vergallen voor zo iets, genieten van je vakantie lijkt me toch belangrijker als je daar toch al bentDaarbij zat ik in Spanje ben vandaag pas terug met een rot 1ste vakantiedag het debat te kijken. Voldoende om te weten, het komt wel goed. Maar om nou te zeggen we weten niets vindt ik ook niet helemaal waar.
Wij vinden uiteraard het vuurwerkdossier mega-belangrijk maar in Den Haag is het maar bijzaak.
Beetje zonde om je vakantie te vergallen voor zo iets, genieten van je vakantie lijkt me toch belangrijker als je daar toch al bent![]()
Laten wij de oplopende besmettingen niet vergeten. Persoonlijk maak ik mij daar geen zorgen om maar wel dat ze dit gaan misbruiken om weer het nodige te verbieden.
De zomervakantie komt nog absoluut gaan ook mensen naar Spanje sowieso. Deze mensen komen terug en dan ben ik bang dat de coronagevallen hier in Nederland skyhigh zijn. Gaan er mensen naar Spanje ik adviseer de media in de gaten te houden daar.
Prima als de corona gevallen dan skyhigh gaan. Dan zijn er veel mensen al voor de herfst verkouden en wat koortserig, en belandt 0,01% mogelijk in het ziekenhuis als gevolg van de verschrikkelijke BA.5 Omikron variant. En dan zijn we november en december al weer lang over de piek heen, voor zover het ziekenhuis en de IC hier uberhaupt (veel) onder gaan lijden qua aantallen.
Maar goed, hierboven het realistische verhaal. Men zal er ongetwijfeld weer een mooi sprookje van gaan maken. De gehypte 'snotneus' is een reeel risico op een vuurwerkverbod helaas.
Ik vind het sowieso eigenlijk te gek voor woorden dat in deze tijd van crisis er nog tijd gevonden kan worden om het weer over een vuurwerkverbod te hebben. Ze moeten echt eens prioriteiten leren te stellen daar in Den Haag. Ja, ik weet het dat Groenlinks en de PVDD verder totaal geen andere doelen hebben en zich dan nutteloos voelen, maar toch, laten ze eerst eens naar de echt belangrijke zaken kijken en naar handelen, een vuurwerkverbod in deze tijd is totaal onnodig en ook totaal onbelangrijk. Een mogelijke 3e wereldoorlog kan uitbreken en men maakt zich zorgen om siercakes en fonteinen.![]()
Ik schreef het eerder al er was geen meerderheid in het senaat meer om regeltjes op te leggen. De spoedwet verdween hiermee. Dan is de grote vraag in hoeverre komt deze wet weer terug, en komt het nog terug?
De tijdelijke spoedwet is van de baan, hiervoor in plaats komt een permanente spoedwet, helaas.
De tijdelijke spoedwet is van de baan, hiervoor in plaats komt een permanente spoedwet, helaas.
Waarom de verbazing? het is toch bekend dat de tijdelijke verboden niet meer gelden en dat men zich nu inzet voor een permanent verbod? Of dachten jullie dat dit wetsvoorstel alleen voor aankomend jaar weer was?