Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Ik heb in deze tijden van stilte altijd het idee dat ze via achterkamertjespolitiek, zieltjes aant winnen zijn

Ik heb in deze tijden van stilte altijd het idee dat ze via achterkamertjespolitiek, zieltjes aant winnen zijn

Dat kan altijd, het blijft Politiek. Maar op dit moment hebben ze in Den Haag even iets anders aan hun hoofd. Er is altijd een enorme lijst van nog in te plannen debatten en over het algemeen wordt er o.b.v. prioriteit ingepland. Wij vinden uiteraard het vuurwerkdossier mega-belangrijk maar in Den Haag is het maar bijzaak.

Ik heb er ook een naar gevoel bij; waar is de tijd gebleven dat als je vuurwerk kocht of bestelde dat je er ook vanuit kon gaan het daadwerkelijk of te mogen steken zonder een heel jaar heen en weer geslingerd te worden...

Laatst bewerkt:
We weten nog helemaal niks. Er kan een hoop veranderd zijn in die 3 weken. Het blijft politiek.

Vinden jullie het erg dat ik me eigen is een keer niet druk meer maak. Kijk 6 juni er was geen meerderheid werd al bekend voor het debat. Kijk naar 8 juni er was geen meerderheid. En nu zou het veranderen. Nee ik geloof daar niet meer in. 2 keer wordt er geroepen er is geen meerderheid.

Tuurlijk kunnen er dingen veranderen maar om me druk te maken daar pas ik voor.

Daarbij zat ik in Spanje ben vandaag pas terug met een rot 1ste vakantiedag het debat te kijken. Voldoende om te weten, het komt wel goed. Maar om nou te zeggen we weten niets vindt ik ook niet helemaal waar.

Ik vind jullie toppers en daar sta ik achter voor volle 100%. Maar we worden niet bepaald van kastje naar de muur gestuurd. Het duurt gewoon eventjes, maar de grootste spanning is er wel vanaf. Anders kregen we het wel gelijk te horen er is een meerderheid voor een verbod toch.

Maar goed ik waardeer jullie inzet en antwoord wel, ik kan het begrijpen. Het is en blijft politiek maat Waarom zouden ze nu gaan draaien, dat zie ik niet in.

Kijk ik zie het zo, de ene is er een beetje angstig van, de ander voelt zich van kastje naar de muur gestuurd worden. En ik ik blijf keihard positief laat me een keer niet leiden door politiek en dat blijf ik tot het bittere eind. En hier de hele kliek blijft zo inclusief verkopers, wil ook weer showrooms opbouwen en deels uitbetaald worden in vuurwerk. En krijg ik de deksel op me neus, dan heb ik er ook vrede mee en betreur ik het ook.

Maar begrijp me niet verkeerd, dit is geen reactie jullie af te branden want dat is het laatste wat ik doe en zeker jullie val ik niet af. Jullie zijn toppers dat veel bereikt heeft en sta 100% achter jullie.

Daarbij zat ik in Spanje ben vandaag pas terug met een rot 1ste vakantiedag het debat te kijken. Voldoende om te weten, het komt wel goed. Maar om nou te zeggen we weten niets vindt ik ook niet helemaal waar.
Beetje zonde om je vakantie te vergallen voor zo iets, genieten van je vakantie lijkt me toch belangrijker als je daar toch al bent ;)

Wij vinden uiteraard het vuurwerkdossier mega-belangrijk maar in Den Haag is het maar bijzaak.

Het zou ook een bijzaak moeten zijn. Echter, als je kijkt naar de prioriteit en urgentie welke de 'usual suspects' hier in hun politieke agenda aan geven is het daar helaas verre van bijzaak.

Beetje zonde om je vakantie te vergallen voor zo iets, genieten van je vakantie lijkt me toch belangrijker als je daar toch al bent ;)

Dat heb ik ook gedaan genoten heb alles ingehaald. Ben nu thuis, ben er niet meer.

Maar mijn maten belden constant op zijn verkopers. Maar gelukkig bleef het bij 1 dag. Verziekend dat zeker maar ook voldoening toen er geen meerderheid bleek te zijn bij het eerste debat. Maar dank je wel voor deze aardige reactie. Genoten dat zeker.

Laten wij de oplopende besmettingen niet vergeten. Persoonlijk maak ik mij daar geen zorgen om maar wel dat ze dit gaan misbruiken om weer het nodige te verbieden.

Laten wij de oplopende besmettingen niet vergeten. Persoonlijk maak ik mij daar geen zorgen om maar wel dat ze dit gaan misbruiken om weer het nodige te verbieden.

Hier kan ik wel iets over zeggen, de zorgen zijn terecht. Ik was in Spanje naar Malgrat en daar was het niet veel beter. De teller daar staat wel is waar op 0 bij Google maar over 7 dagen gerekend zijn er diverse aantallen per week variërend tussen de 8000 en 12000. De roep daar bij hun experts luidt ook harder voor een lockdown. Ik wou daarvoor zaterdag al weg als je hun media volgt, straks zat ik vast met die lockdown.

De zomervakantie komt nog absoluut gaan ook mensen naar Spanje sowieso. Deze mensen komen terug en dan ben ik bang dat de coronagevallen hier in Nederland skyhigh zijn. Gaan er mensen naar Spanje ik adviseer de media in de gaten te houden daar.

Dus snap je zorgen. Hou er zelf ook sterk rekening mee. Vooral als mensen terug komen van vakantie. De cijfers kunnen nog flinker stijgen dan verwacht.

Maar er zit een maar aan begreep dat hier de piek eerder komt dan verwacht. Maar kunnen ook weer keihard dalen de cijfers. Enige wat niet moet gebeuren is dat de ziekenhuizen weer uitpuilen met corona patiënten anders hebben we zeker een probleem. Dat is wat ze misbruiken de ziekenhuizen. De vraag is ook hoelang blijven we open en komen we niet in lockdown. Want de spoedwet is er immers niet meer om regeltjes op te leggen.

De zomervakantie komt nog absoluut gaan ook mensen naar Spanje sowieso. Deze mensen komen terug en dan ben ik bang dat de coronagevallen hier in Nederland skyhigh zijn. Gaan er mensen naar Spanje ik adviseer de media in de gaten te houden daar.

Prima als de corona gevallen dan skyhigh gaan. Dan zijn er veel mensen al voor de herfst verkouden en wat koortserig, en belandt 0,01% mogelijk in het ziekenhuis als gevolg van de verschrikkelijke BA.5 Omikron variant. En dan zijn we november en december al weer lang over de piek heen, voor zover het ziekenhuis en de IC hier uberhaupt (veel) onder gaan lijden qua aantallen.

Maar goed, hierboven het realistische verhaal. Men zal er ongetwijfeld weer een mooi sprookje van gaan maken. De gehypte 'snotneus' is een reeel risico op een vuurwerkverbod helaas.

Ik vind het sowieso eigenlijk te gek voor woorden dat in deze tijd van crisis er nog tijd gevonden kan worden om het weer over een vuurwerkverbod te hebben. Ze moeten echt eens prioriteiten leren te stellen daar in Den Haag. Ja, ik weet het dat Groenlinks en de PVDD verder totaal geen andere doelen hebben en zich dan nutteloos voelen, maar toch, laten ze eerst eens naar de echt belangrijke zaken kijken en naar handelen, een vuurwerkverbod in deze tijd is totaal onnodig en ook totaal onbelangrijk. Een mogelijke 3e wereldoorlog kan uitbreken en men maakt zich zorgen om siercakes en fonteinen. :bonk:

Prima als de corona gevallen dan skyhigh gaan. Dan zijn er veel mensen al voor de herfst verkouden en wat koortserig, en belandt 0,01% mogelijk in het ziekenhuis als gevolg van de verschrikkelijke BA.5 Omikron variant. En dan zijn we november en december al weer lang over de piek heen, voor zover het ziekenhuis en de IC hier uberhaupt (veel) onder gaan lijden qua aantallen.

Maar goed, hierboven het realistische verhaal. Men zal er ongetwijfeld weer een mooi sprookje van gaan maken. De gehypte 'snotneus' is een reeel risico op een vuurwerkverbod helaas.

Klopt helemaal. Laat het maar skyhigh gaan en mensen voor september maar ziek zijn. Kunnen het maar beter doorgemaakt hebben. Al komen er een aantal in het ZH terecht is best zorgelijk dat blijft een feit.

Maar het kabinet heeft zich lelijk vergist, de Spanjaarden zeggen het is geen winterdingetje het komt het gaat en het komt. Ik zei het voor me vakantie nog het kabinet hield vol in december krijgen we weer een piek. Helaas is gebleken het is geen winters tafereel.

Kijk ik snap dat de kwetsbaren beschermd moeten worden. Maar om nu te zeggen we gaan weet dicht dan heeft het nog verdere gevolgen.

Ik schreef het eerder al er was geen meerderheid in het senaat meer om regeltjes op te leggen. De spoedwet verdween hiermee. Dan is de grote vraag in hoeverre komt deze wet weer terug, en komt het nog terug?

Nog erger het is wel een scenario geworden, maar realistisch zou het niet zijn. We hebben nog te maken met de economie. Herstellen langzaam van corona en toen kwam de inflatie. Nu is de vraag waar tillen ze zwaarder aan? Aan de inflatie voor de economie weer naar de knoppen is of kiezen ze een lockdown en maatregelen. Kiezen ze optie 2 kost het ze ik weet niet hoeveel geld en alles wordt mogelijk nog duurder met daarnaast gaan er nog meer bedrijven failliet. Kiezen ze optie 1 hoeven ze niet te compenseren van bedrijven, geen bedrijven failliet, en kunnen ze rustig de economie verder herstellen.

Dat is de vraag nu weegt corona zwaarder dan de inflatie? Alles dicht gooien heeft nog grotere gevolgen, ook het verbieden van vuurwerk heeft gevolgen voor de lokale fietsenboer of een ander klein bedrijf waar omzet uit vuurwerk belangrijk is.

Al met al corona is een realistisch verhaal maar het zou dit keer gigantisch dom zijn naast de inflatie. Want er moet ook weer verdiend worden en ook uitgegeven worden aan geld om de koopkracht en economie te herstellen.

Al met al we zijn al coronamoe en moeten we nog rekening houden met de scenario ook. Maar anderzijds zit er ook een keerzijde aan de piek vast inderdaad. Een daling zet zich altijd weer in, maar goed hebben nog 5 maanden en 9 dagen tot december.

Ik vind het sowieso eigenlijk te gek voor woorden dat in deze tijd van crisis er nog tijd gevonden kan worden om het weer over een vuurwerkverbod te hebben. Ze moeten echt eens prioriteiten leren te stellen daar in Den Haag. Ja, ik weet het dat Groenlinks en de PVDD verder totaal geen andere doelen hebben en zich dan nutteloos voelen, maar toch, laten ze eerst eens naar de echt belangrijke zaken kijken en naar handelen, een vuurwerkverbod in deze tijd is totaal onnodig en ook totaal onbelangrijk. Een mogelijke 3e wereldoorlog kan uitbreken en men maakt zich zorgen om siercakes en fonteinen. :bonk:

Ook waar wat je geschreven heb kan me 100% erin vinden. Tuurlijk is het van het zotte om tijd te vinden voor een vuurwerkverbod.

Maar GL en PvdD spelen het slim. En dat zag je in het debat terug. Eigenlijk keer op keer zie je het terug. Deze 2 partijen spelen het zo kortzichtig. Maar noemden het ook experiment in het debat om voor een definitief verbod te zijn.

Wat ze constant zeggen moeten we geen verbod opleggen vanwege corona. Als men daar niet voor is zeggen ze gewoon ja maar dan ben je niet voor de zorg op een verkapte manier. Want gewonden dit dat bla bla bla je kent het wel. Maar je zou die 2 nooit horen over zorguitbreiding en het vinden van zorgpersoneel waar het echte probleem zit.

Je zegt het goed 2 partijen zitten er nutteloos te wezen. Maar owee als het over hulpverlening gaat en vuurwerk dan is hun wereld te klein en zijn we allemaal testosteronbommen. Inderdaad hier heb je goede aanknopingspunten. Helaas zijn ze zo kortzichtig want zo zeggen ze het ook gewoon, verbieden die hap, zoniet sta je niet achter de zorg of hulpverleners zo verkapt zijn ze. Zonder ook maar enig idee wat er echt speelt. Want voor GL en PvdD bekt het wel lekker het woord vuurwerkverbod.

Helaas kreeg ik wel in de oren kerstmarkt in Dordrecht gaat niet door. Komt ook nooit meer terug is besloten. En daar komt ook bij als de cijfers doorzetten en ziet de gemeente geen daling in oktober/november dan is de vuurwerkshow ook verdwenen, verschoven naar volgend jaar.

Echter vindt ik wel dat ze in Den Haag niet moeten panieken en moeten laten zoals het nu gaat. We weten als samenleving nu wel corona gaat nooit meer weg. Hou de boel lekker open maak wat plezier, en HVLV heeft een mooi slogan Laat ons vieren.

De tijdelijke spoedwet is van de baan, hiervoor in plaats komt een permanente spoedwet, helaas.

Dat is niet best, sterker nog is helemaal niet best. Dat beteken dan keihard gezegd we pakken de vrijheden even iets makkelijker af als die permanente spoedwet komt.

Sorry dat ik 2 keer QUOTE maar ik weet niet wat er gebeurd in de nacht maar er gaat wel regelmatig iets fout waardoor ik weer in moet loggen. Waardoor ik niet kan zien of er iets geplaatst is of niet.

Deel 1 en deel 2 horen bij elkaar maar dan in apparte stukjes door dat er iets fout ging.

De tijdelijke spoedwet is van de baan, hiervoor in plaats komt een permanente spoedwet, helaas.

Allemaal voor onze 'gezondheid' he... begrijp uberhaupt niet dat er na 2 jaar nog zo'n groot probleem wordt gemaakt van corona. Mja he, als je anders denk wordt je als een wappie weggezet :bonk:

Waarom de verbazing? het is toch bekend dat de tijdelijke verboden niet meer gelden en dat men zich nu inzet voor een permanent verbod? Of dachten jullie dat dit wetsvoorstel alleen voor aankomend jaar weer was?

Waarom de verbazing? het is toch bekend dat de tijdelijke verboden niet meer gelden en dat men zich nu inzet voor een permanent verbod? Of dachten jullie dat dit wetsvoorstel alleen voor aankomend jaar weer was?

Ze doelen op een permanente wet om lockdowns in te stellen en coronapassen re verplichten e.d. Niet op het wetsvoorstel van gl en pvdd

Back
Bovenaan