Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Ik weet niet of het zo is, maar zal het te maken hebben met het punt dat je persoonlijke gegevens op moet geven en wantrouwen t.o.v. de Overheid dat er niets met die gegevens gebeurt?

Ik geloof daar zelf niet in maar ik weet dat er een groep is die daar enorme spoken in ziet...

Niet perse wantrouwen, maar ik geef inderdaad geen persoonlijke gegevens op richting een dergelijke website en daarom ook niet ingevuld.
Zie er het nut ook niet van in.
Uiteindelijk besluit de tweede-kamer toch wel hetgeen wat ze zelf voor ogen hebben.

Maargoed, ik ben vaak wat negatiever dan nodig dusja

Niet perse wantrouwen, maar ik geef inderdaad geen persoonlijke gegevens op richting een dergelijke website en daarom ook niet ingevuld.
Zie er het nut ook niet van in.
Uiteindelijk besluit de tweede-kamer toch wel hetgeen wat ze zelf voor ogen hebben.

Maargoed, ik ben vaak wat negatiever dan nodig dusja

Dit is een overheidsinstelling, je e-mailadres en naam hebben ze naar alle waarschijnlijkheid toch al.

Waarom zou je ervoor kiezen om niet je steentje bij te dragen? Het is een relatief kleine handeling die toch gelezen wordt. Ik denk dat het je een goed gevoel geeft als je je toch hebt ingezet, onafhankelijk van de uitkomst.

Maar is het niet zo dat stel er is een meerderheid voor een verbod volgens het consulatie, dat het TK het voorstel mag afwijzen of moeten zij die dan ten aller tijden aannemen ?

Dat staat los van elkaar. De Tweede Kamer mag altijd iets afwijzen of aannemen, als er in de Tweede Kamer maar een meerderheid is voor afwijzen of aannemen.

Een Internetconsultatie doe je om verschillende redenen. Het geeft de initiatiefnemers een beeld van het draagvlak binnen de maatschappij. In sommige gevallen is na een Internetconsultatie een wetsvoorstel nooit ter stemming gebracht. Maar er zijn ook voorbeelden dat ondanks een negatieve Internetconsultatie een wetsvoorstel WEL ter stemming is gebracht en zelfs werd aangenomen. Ook kan een Internetconsulatie bijv. nieuwe inzichten geven waarmee een initiatiefnemer het wetsvoorstel kan verbeteren. Enz.

Het is ook niet verplicht om een Internetconsultatie te doen. En de consultatie verplicht tot niets. De Tweede Kamer beslist zelf wat ze doet o.b.v. een meerderheid van de eigen stemmen in de Kamer. Wat dat betreft ziet het er vooralsnog positief uit want er is sinds de verkiezingen vorig jaar een duidelijke meerderheid tegen een verbod in de Tweede Kamer.

Dit is een overheidsinstelling, je e-mailadres en naam hebben ze naar alle waarschijnlijkheid toch al.

Waarom zou je ervoor kiezen om niet je steentje bij te dragen? Het is een relatief kleine handeling die toch gelezen wordt. Ik denk dat het je een goed gevoel geeft als je je toch hebt ingezet, onafhankelijk van de uitkomst.

Ik zie er persoonlijk het nut niet van in.
Het gaf me een goed gevoel om met oud en nieuw lekker veel vuurwerk af te steken, op die manier draag ik mijn steentje bij.
Ieder zo zijn manier.

Uiteraard zelf al ingevuld en bekenden die liefhebber zijn de link doogestuurd met het vriendelijke verzoek. + bevestiging Email.

Bump. Er is ergens een lobby gaande aangezien de laatste pagina’s voorstander zijn. Teken en deel mensen!

Ik heb zonet ook een reactie gegeven. Blijkbaar kun je er ook voor kiezen om je reactie niet te publiceren op de website.

Bump. Er is ergens een lobby gaande aangezien de laatste pagina’s voorstander zijn. Teken en deel mensen!

De longfonds heeft naar al hun klanten, een mail verstuurd om je mening te geven over het vuurwerk, en dus ja vandaar zoveel reacties ineens met allemaal mensen die het verboden willen hebben, dus dat gaat niet zo de goede kant op.

De longfonds heeft naar al hun klanten, een mail verstuurd om je mening te geven over het vuurwerk, en dus ja vandaar zoveel reacties ineens met allemaal mensen die het verboden willen hebben, dus dat gaat niet zo de goede kant op.

Dat viel mij ook al op. Het gaat steeds meer over benauwdheid. Maar ik vrees er niet voor nog 14 daagjes en dan is het voorbij. Die consultatie zegt niet zo heel veel, uiteindelijk bepaald de kamer het, consultatie moet je zien als vul effe een enquête in grootste gros Nederlanders reageren niet eens. Dus die lui blijven in de minderheid helaas.

En iedereen loopt het ook te promoten dus zo serieus is het al niet meer te nemen. Verwacht dat ze van de mogelijk 10,000 reacties een steekproef houden waarom wel/waarom niet verbieden ze lezen niet alle reacties uiteindelijk omdat dat weer te lang duurt.

Verwacht ook het voorstel gaat het niet halen uiteindelijk. Maar praat over verwachtingen, niet over zekerheden. Maar inderdaad het gaat niet de goede kant op, heb je gelijk in. Strijd wordt er geleverd maar ook veel te veel gepromoot overal.

Dat viel mij ook al op. Het gaat steeds meer over benauwdheid. Maar ik vrees er niet voor nog 14 daagjes en dan is het voorbij. Die consultatie zegt niet zo heel veel, uiteindelijk bepaald de kamer het, consultatie moet je zien als vul effe een enquête in grootste gros Nederlanders reageren niet eens. Dus die lui blijven in de minderheid helaas.

En iedereen loopt het ook te promoten dus zo serieus is het al niet meer te nemen. Verwacht dat ze van de mogelijk 10,000 reacties een steekproef houden waarom wel/waarom niet verbieden ze lezen niet alle reacties uiteindelijk omdat dat weer te lang duurt.

Verwacht ook het voorstel gaat het niet halen uiteindelijk. Maar praat over verwachtingen, niet over zekerheden. Maar inderdaad het gaat niet de goede kant op, heb je gelijk in. Strijd wordt er geleverd maar ook veel te veel gepromoot overal.

Weet je wat ik nou niet snap , waarom ik nooit een mailtje van VwC of vuurwerkwinkels waar ik vuurwerk heb gekocht een mailtje krijg om zoiets te tekenen or erop te reageren.

Meerdere keren invullen en andere emailadressen gebruiken heeft geen zin. Ze zullen bij overheid niet gek zijn. Ze kijken naar jouw IP-adres. Toch?

Is dat zo, het kan wel degelijk met andere emailadressen ip doet er niet eens toe iemand anders kan het ook bij jou hebben ingevuld.

Heb een testje gedaan ander e-mailtje aangemaakt en gek genoeg werkt het nog ook. Kijk maar is goed daar hoeveel er daar zitten met 2 emailadressen.

Zei het in me eerdere reactie al ik neem die consultatie niet eens meer serieus heb hem wel netjes ingevuld.

Weet je wat ik nou niet snap , waarom ik nooit een mailtje van VwC of vuurwerkwinkels waar ik vuurwerk heb gekocht een mailtje krijg om zoiets te tekenen or erop te reageren.

Dan zitten we met de zelfde vragen, ik snap het ook niet. Zit met zelfde vragen, het grootste gros ken deze consultatie niet. Winkeliers VWC kunnen dit promoten alleen denk dat VWC het aan ons liet.

Heb ook hetzelfde, wordt echt te weinig kenbaar gemaakt dat er dingen spelen zoals dit. Ik zeg het voor de laatste keer, koppel eens een keer een poll aan alle bestellingen die er dit jaar gemaakt gaan worden, zijn er duizenden en je bereikt ook de mensen die niks met Facebook of andere social-media hebben. Zo wordt het ook meer kenbaar.

Heb ook hetzelfde, wordt echt te weinig kenbaar gemaakt dat er dingen spelen zoals dit. Ik zeg het voor de laatste keer, koppel eens een keer een poll aan alle bestellingen die er dit jaar gemaakt gaan worden, zijn er duizenden en je bereikt ook de mensen die niks met Facebook of andere social-media hebben. Zo wordt het ook meer kenbaar.

Een nette reactie, inderdaad vorig jaar werd bekend dat er meer besteld was dan voorheen door de mensen.

Als men de bestellingen koppelen als een soort poll dan is heel de consultatie niet nodig. Nu zitten we als liefhebbers nog in spanning. Maar naar mijn verwachting denk ik toch dat de kamer anders besluit en de consultatie negeerd. Zie geen enkele goede argument. Het zijn de diertjes, milieu, rommel, overlast, bla bla bla, dat kunnen we al jaren. Ik denk eerder dat ze voor gecontroleerd gaan dan dat ze weer geld mislopen over de grens.

Maar inderdaad het is zeker minder kenbaar gemaakt en dat is redelijk gewijs zonde. Aan de andere kant er zijn genoeg reacties die tegen het verbod zijn. Persoonlijk denk ik dat het hier niet om een meer of minderheid gaat maar gewoon een steekproef er mee houdt. We gaan het meemaken, hoop dat ze ook even naar de stemwijzer kijken met een schuin oog, want daar was de meerderheid die siervuurwerk terug wou.

Back
Bovenaan