Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Blijvende bump. @mods, kan dit topic geen sticky topic / always on top topic worden en blijven?

Blijvende bump. @mods, kan dit topic geen sticky topic / always on top topic worden en blijven?
Ik snap niet dat er namens VWC geen mail uitgaat naar alle leden van dit forum,moet je zien hoeveel mensen die je dan bereikt(extra)
Trouwens ook nog geen mail gezien van het HVLV zelf...

Misschien was het beter geweest er nu nog niet zoveel ruchtbaarheid aan te geven. Iets met slapende honden wakker maken. De anti’s zien dat nu ook en mobiliseren nu ook veel pro-vuurwerkverbodwappies om te reageren. Reageren de liefhebbers pas in de laatste week van de internetconsultatie, dan hadden de anti’s de noodzaak er nu niet erg van ingezien om massaal te reageren. En als de vuurwerkliefhebbers in de laatste week massaal reageren hebben de anti’s geen tijd meer om een even zo massaal tegenantwoord te geven.

Overigens moeten we het belang van deze internetconsultatie ook niet overschatten zoals Guusje elders op dit forum al aangaf. Wat dat betreft volledig met hem eens. De pijlen moeten vooral gericht worden op de politieke partijen. Want op het moment dat dit voorstel in de kamer komt moet er natuurlijk geen meerderheid voor zijn. Niet dat ik daar nu al erg bang voor ben, maar op de lange termijn moet je er wel op inspelen dat die meerderheid tegen een verbod in de kamer blijft, en liefst zelfs groeit.

En maak vooral gebruik van BBB. Caroline heeft zich al laten zien als een goede voorvechtster van deze mooie traditie. Ze moet alleen even in het oor gefluisterd worden dat vuurpijlen nu ook verboden zijn. Nog te vaak hoor ik diverse pro-vuurwerk personen zeggen dat we met de jaarwisseling gewoon nog ‘een pijltje moeten kunnen blijven afsteken’.

De grootste bedreiging op de korte termijn en dus ook voor de komende jaarwisseling is nog altijd corona. Eigenlijk zou je nu al voor elkaar moeten krijgen dat het kabinet zich eind van het jaar niet weer ‘overvallen’ voelt waardoor ze zich ‘genoodzaakt’ voelt een vuurwerkverbod in te stellen. Want na (dan) 3 jaar is er echt geen sprake meer van ‘overmacht’ wat een verbod ‘rechtvaardigd’. Het kabinet kan nu al bedenken hoe de jaarwisseling op een normale manier, met vuurwerk, doorgang kan vinden tijdens een ongetwijfelde coronagolf in het najaar. De pro-vuurwerkpartijen kunnen hier voor gaan pleiten en dat onder de aandacht brengen. Pas in oktober/november gaan roepen als weer een verbod dreigt is te laat. Het paniekvoetbal is dan al begonnen en het spel is dan al op de wagen.

Ik snap niet dat er namens VWC geen mail uitgaat naar alle leden van dit forum,moet je zien hoeveel mensen die je dan bereikt(extra)
Trouwens ook nog geen mail gezien van het HVLV zelf...

Wij hebben het al eens eerder aangegeven, maar wij hebben deze optie helaas tijdelijk moeten laten 'bevriezen'. Hier zaten behoorlijk wat kosten aan verbonden, en door het verbod hebben wij minder sponsoring gekregen en was oa dit een gevolg.

Wij hebben het al eens eerder aangegeven, maar wij hebben deze optie helaas tijdelijk moeten laten 'bevriezen'. Hier zaten behoorlijk wat kosten aan verbonden, en door het verbod hebben wij minder sponsoring gekregen en was oa dit een gevolg.
Waarom zit er geen donatieknop op de voorpagina? Want een nieuwsbrieffunctie is toch wel handig...

Als ik voor mezelf mag spreken, ik geef veel teveel uit aan vuurwerk. Dus ik vind het prima om her en der wat te doneren om de boel in leven te houden.

Ik vind het schandalig als je ziet hoeveel users we hier hebben en op facebookgroepen en hoe weinig reacties er zijn

Ik vind het schandalig als je ziet hoeveel users we hier hebben en op facebookgroepen en hoe weinig reacties er zijn

Ik weet niet of het zo is, maar zal het te maken hebben met het punt dat je persoonlijke gegevens op moet geven en wantrouwen t.o.v. de Overheid dat er niets met die gegevens gebeurt?

Ik geloof daar zelf niet in maar ik weet dat er een groep is die daar enorme spoken in ziet...

Meerdere keren invullen en andere emailadressen gebruiken heeft geen zin. Ze zullen bij overheid niet gek zijn. Ze kijken naar jouw IP-adres. Toch?

Ik weet niet of het zo is, maar zal het te maken hebben met het punt dat je persoonlijke gegevens op moet geven en wantrouwen t.o.v. de Overheid dat er niets met die gegevens gebeurt?

Ik geloof daar zelf niet in maar ik weet dat er een groep is die daar enorme spoken in ziet...
Gizmo, heb je enig idee of ze uberhaubt die reacties na gaan lopen? Ik kan het mij helemaal niet voorstellen......

Gizmo, heb je enig idee of ze uberhaubt die reacties na gaan lopen? Ik kan het mij helemaal niet voorstellen......

Zeker dat ze dat doen, dit gaat allemaal heel officieel. Wordt een analyse van gemaakt en een rapport opgesteld dat aan de Tweede Kamer wordt aangeboden. Is bijv. ook bij de Internetconsultatie voor de Compensatieregeling gedaan. Overigens niet dat dit op dat moment veel hielp, maar de reacties hebben er wel aan bijgedragen dat dit regelmatig in gesprekken tussen de branche en de Overheid kon worden aangehaald en gebruikt.

Normaal gesproken komen er max. een paar honderd reacties, de massale aantallen nu zijn uiteraard wel een duidelijk signaal. Dus ik snap dat sommigen het wat weinig vinden maar voor een Internetconsultatie is de response nu al overweldigend.

Dat betekent niet dat we nu klaar zijn, we moeten blijven proberen ook anderen ervan te overtuigen een reactie te geven. De bomenknuffelaars doen dat ook!!

Dus stuur de link door naar vrienden, buren, familie, collega's, de lokale voetbalclub en carnavalsvereniging, enz. met het verzoek te reageren. Liefst met een inhoudelijke onderbouwing, maar als ze alleen maar aangeven dat ze tegen een vuurwerkverbod zijn kan dat ook. En geef vooral aan dat hun gegevens NIET worden gepubliceerd, alleen als ze dat willen. Dus de angst daarvoor is nergens voor nodig. En dat ze niet moeten vergeten om in de bevestigingsmail op de link te klikken!!

En gewoon totaal geen interesse wat de overheid doet totdat een wet er is die je persoonlijk treft. Het zal je verbazen hoeveel mensen die je dagelijks op twitter of FB ziet zeuren over overheid uiteindelijk niet naar het stemhokje gaan.

Zeker dat ze dat doen, dit gaat allemaal heel officieel. Wordt een analyse van gemaakt en een rapport opgesteld dat aan de Tweede Kamer wordt aangeboden. Is bijv. ook bij de Internetconsultatie voor de Compensatieregeling gedaan. Overigens niet dat dit op dat moment veel hielp, maar de reacties hebben er wel aan bijgedragen dat dit regelmatig in gesprekken tussen de branche en de Overheid kon worden aangehaald en gebruikt.

Normaal gesproken komen er max. een paar honderd reacties, de massale aantallen nu zijn uiteraard wel een duidelijk signaal. Dus ik snap dat sommigen het wat weinig vinden maar voor een Internetconsultatie is de response nu al overweldigend.

Dat betekent niet dat we nu klaar zijn, we moeten blijven proberen ook anderen ervan te overtuigen een reactie te geven. De bomenknuffelaars doen dat ook!!

Dus stuur de link door naar vrienden, buren, familie, collega's, de lokale voetbalclub en carnavalsvereniging, enz. met het verzoek te reageren. Liefst met een inhoudelijke onderbouwing, maar als ze alleen maar aangeven dat ze tegen een vuurwerkverbod zijn kan dat ook. En geef vooral aan dat hun gegevens NIET worden gepubliceerd, alleen als ze dat willen. Dus de angst daarvoor is nergens voor nodig. En dat ze niet moeten vergeten om in de bevestigingsmail op de link te klikken!!

Maar is het niet zo dat stel er is een meerderheid voor een verbod volgens het consulatie, dat het TK het voorstel mag afwijzen of moeten zij die dan ten aller tijden aannemen ?

Ik zie oprecht veel reacties tegen het wetsvoorstel! Meer tegen het wetsvoorstel dan voor, dus we blijven optimistisch!

Meedoen helpt!

Back
Bovenaan