Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Op zich geen speld tussen te krijgen maar zijn best een paar kanttekeningen bij te plaatsen.Allereerst doordat dit zogenaamde nieuwe wetsvoorstel al sinds de zomer van 2020 in de week lag. In die zomer heeft de RvS zich er al over gebogen. Het is dus een oud voorstel, een oud advies en hetzelfde verhaal. Alleen vanwege Corona en het inmiddels tweemalige tijdelijke verbod hebben ze het langer in de kast laten liggen. Ik las ergens dat men verrast was over dit voorstel maar persoonlijk snap ik daar dan weer niks van, ik ken dit voorstel al heel lang.
Daarnaast wordt het Kabinetsbeleid in hoge mate bepaald door het achterliggende partijbeleid. Een meerderheid van de partijen in het "nieuwe Kabinet" zijn t.o.v. vuurwerk neutraal of licht positief. Zij zijn dus geen voorstander van een verbod.
Tot slot dient een wetswijziging of wetsvoorstel altijd eerst ter stemming te worden gebracht in de Tweede Kamer. Op dit moment zijn er o.b.v. partijbeleid ruim 100+ zetels van de 150 TEGEN een vuurwerkverbod (als elk Kamerlid stemt conform het partijbeleid dan zijn het er zelfs ruim 115).
Een voorstel voor een permanent verbod gaat het daarom op dit moment never-nooit-niet halen.
Dit is toch een forum waar je vragen mag stellen en mag discussiëren?Wat een paniekvoetbal hier weer zeg bah, het lijkt bijna alsof jullie er om vragen. Wordt wel weer het hot topic van 2022 ondanks deze heerlijke jaarwisseling.
Wat een paniekvoetbal hier weer zeg bah,
RvS lijkt nou ook niet echt te staan springen om dit wetsvoorstel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/724...app&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
RvS lijkt nou ook niet echt te staan springen om dit wetsvoorstel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/724...app&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Helemaal mee eens. Overigens vraag ik mij af of dat niet opa is?Echt fijn om te lezen dat er inderdaad nog mensen zijn die kunnen nadenken, dat bied toch een beetje hoop voor de toekomst.
Verder vind ik de foto in het artikel ( hier onder geplaatst ) echt super mooi. Papa steekt vuurwerk af en moeders met kind kijken toe. Echt illustrerend, zo als het hoort te zijn en altijd zal moeten zijn
Bekijk bijlage 65151
Wat jij vertelt is dat oud en nieuw op de eerste hulp net is als Koningsdag.
Dan hebben veel te veel gedronken en pep gebruikt, met de letsels daaropvolgend.
Beste liefhebber,
Mocht je nog inspiratie zoeken voor het insturen van jouw reactie op het internetconsultatie (zie link hieronder), hierbij mijn brief.
https://www.internetconsultatie.nl/vuurwerkverbod/b1
Beste,
Vuurwerk is al jaren lang een traditie. Elk jaar opnieuw is dit een dag, waar vele liefhebbers naar uitkijken en naar toe leven. Hierbij ligt de nadruk op de ‘liefhebbers’. Ik heb het hier niet over het tuig dat dingen kapot maakt, geweld pleegt en alleen maar uit is op het uitdagen van onze hulpverleners (in alle vormen). Nee, ik heb het hier over de gezinnen, families, mijn straat (waar vuurwerk het grote gezellige thema rond oud en nieuw is) en vrienden die een feest maken van de overgang naar het nieuwe jaar.
Ikzelf ben het hele jaar bezig met deze dag/avond. Intense voorpret vanwege het uitzoeken van het mooiste siervuurwerk en het bekijken van (product)filmpjes.
Nu weet ik ook dat er in het verleden ongelukken zijn gebeurt die niet hadden mogen gebeuren. Hiervoor zijn wet en regelgeving aangepast, doormiddel van het verbieden van knalvuurwerk, categorie 3, pijlen etc. Ik ben het eens met het verbieden van deze categorieën, maar denk alsjeblieft drie keer na voordat er een permanent verbod komt. Dit verbod werkt averechts, de consument gaat opzoek naar vuurwerk in buurlanden, vuurwerk dat minder goed gecontroleerd/getest is dan ons eigen consumentenvuurwerk. Dit zorgt wellicht voor nog grotere problemen.
Kortom, pak de rebellie aan, pak de slopers aan maar laat de liefhebber/de gezinnen vieren.
#laatonsvieren
Ik heb er ook nog geen enkele kunnen vinden die voor een verbod is, maar ik begreep dat je ook ervoor kunt kiezen dat jouw reactie niet online komt...wie weet zit daar nog wat pro verbod reacties bij. Maar ik vermoed dat het merendeel tegen een verbod is