Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Hetzelfde...zie post 88 en dan weet je het..
Wel een teken dat het topic niet goed word gelezen..

Lees niet altijd terug maar goed heb het gelezen.

Maargoed nog 12 dagen dan sluit de consultatie weer. 7053 reacties vindt ik vrij weinig van beide kampen. Dus maak me niet heel veel zorgen.

En neem vwc niets kwalijk ze doen hun best waar ze kunnen. Dus bedankt voor het verwijzen naar post 88.

Onderhand is iedereen er wel een keer klaar mee, dat snap ik helemaal, maar om nou net die ene liefhebber nog te bereiken die de afgelopen weken niet op het Forum is geweest:

Vandaag is de laatste dag om jouw stem te laten horen tegen het Wetsvoorstel voor het instellen van een Permanent Vuurwerkverbod!! Reageren kan hier: https://www.internetconsultatie.nl/vuurwerkverbod/reageren

Zie de startpost voor meer info. Nog niet ingevuld? Doen!!

Nu die consultatie stopt, weet iemand wat dan de vervolg stappen zijn? Is hier nog een uiterste datum dat dit behandeld moet worden bijvoorbeeld?

Nu die consultatie stopt, weet iemand wat dan de vervolg stappen zijn? Is hier nog een uiterste datum dat dit behandeld moet worden bijvoorbeeld?

Zoals eerder uitgelegd zal er een officieel rapport van worden gemaakt dat aangeboden zal worden aan alle leden van de Tweede Kamer en aan iedereen die bij het invullen van de Consultatie aangevinkt heeft om op de hoogte te willen blijven. Dat gaat in ieder geval gebeuren.

Verder is er helemaal niets verplicht. De initiatiefnemers van dit wetsvoorstel kunnen ook besluiten om er niets meer mee te doen en het de prullenbak in te gooien. Het wetsvoorstel is namelijk helemaal nog niet ingediend. Een Internetconsultatie maakt onderdeel uit van de tot standkoming van een eventuele nieuwe wet. Maar we weten natuurlijk dat GL en PvdD dit onderwerp en dus ook deze Initiatiefwet nog voor de zomer in de Tweede Kamer op de agenda zullen zetten.

Overigens vindt er elk jaar voor de zomer een Tweede Kamer Debat plaats over de afgelopen Jaarwisseling, meestal ergens in de lente. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Wat ook niet anders zal zijn, mét of zonder deze Initiatiefwet, is dat tijdens dat Debat tal van Moties zullen worden ingediend om onze geliefde traditie helemaal of deels de nek om te draaien. Dat hoort er helaas gewoon bij. Er is echter geen meerderheid voor een Permanent Verbod in de Tweede Kamer. In dat Debat kunnen/zullen de resultaten van de Internetconsultatie door voor- en tegenstanders in de Tweede Kamer gebruikt gaan worden, daar kun je op rekenen.

Dit is niet de officiële rapportage, maar via een Nieuwsbrief van VuurwerkCheck zijn de eerste cijfers van de Internetconsultatie gedeeld. De tekst uit de Nieuwsbrief:

UITSLAG INTERNETCONSULTATIE WETSVOORSTEL VUURWERKVERBOD

De internetconsultatie over het wetsvoorstel van GroenLinks en Partij voor de Dieren heeft 12.119 zichtbare reacties opgeleverd. In totaal werden 14.907 reacties ontvangen, dus 2.788 reacties zijn niet zichtbaar en onttrekken zich aan de openheid die binnen een democratische besluitvorming de norm zou moeten zijn.

> 10.009 reacties zijn tegen het wetsvoorstel (82%)
> 2.094 reacties zijn voor het wetsvoorstel (17%)
> 96 reacties hebben geen mening (1%)

We kunnen dus spreken van een duidelijke NEE tegen het wetsvoorstel van GroenLinks en Partij voor de Dieren.

Een overzicht van alle reacties, inclusief de 2.788 welke op dit moment voor ons niet zichtbaar zijn, is direct na de sluiting van de consultatie opgevraagd, maar hier is tot op heden geen gehoor aan gegeven.

Stel dat alle 2.788 niet zichtbare reacties als voorstander van dit wetsvoorstel worden geclaimd, dan is het percentage nog steeds slechts 33% en heeft een ruime meerderheid zich uitgesproken tegen het wetsvoorstel. Een uitslag welke bijna naadloos aansluit bij de uitslag van de stemwijzer waarin 33% voor een vuurwerkverbod was.

Wij willen graag iedereen bedanken voor hun medewerking in de oproep een reactie te plaatsen op deze internetconsultatie. Ook willen we HVLV, GBV-WECO, Wolff, Cafferata, Rubro en De Carlton bedanken voor hun bijdrage aan het in kaart brengen van alle 12.119 zichtbare reacties.

De volgende stap in het Politieke proces van dit wetsvoorstel start op 17 maart a.s.

Vanaf dan kunnen er als voorloper op een mondelinge behandeling en uiteindelijk een daadwerkelijk Debat in de Tweede Kamer, eerst schriftelijke vragen door de Politici worden ingediend waarop de indieners van het Wetsvoorstel dan officieel zullen reageren. In deze schriftelijke vragenronde zullen we ongetwijfeld vragen voorbij zien komen die verwijzen naar het massale "TEGEN"-geluid van de Internetconsultatie.

Uiteraard zullen de Politici voorzien worden van de juiste feitelijke informatie, de verschillende belangengroepen die zich inzetten voor het behoudt van de traditie zullen hier zorg voor dragen.

Ze kunnen zich beter druk maken over wat er aan de hand is in Oekraïne, i.p.v. lopen zeiken over vuurwerk.

Daar over gesproken. Weet je waar ze het dit jaar op gaan gooien als corona geen goede reden meer is? Grote opvang van vluchtelingen uit Oekraïne met een mogelijk knaltrauma. Uit medeleven dit jaar graag even geen vuurwerk. Let maar op. :wink:

Daar over gesproken. Weet je waar ze het dit jaar op gaan gooien als corona geen goede reden meer is? Grote opvang van vluchtelingen uit Oekraïne met een mogelijk knaltrauma. Uit medeleven dit jaar graag even geen vuurwerk. Let maar op. :wink:

Daar zeg je me wat. Ik hoop het niet!

Laten we hopen dat de Oorlog die nu gaande is snel afgelopen is. Al heb ik daar een zwaar hoofd in. En dat ze dit idd niet gaan gebruiken om dingen te verbieden. Vooral klavertje en ouwehand zijn daar goed in. Goedkoop scoren is het.

Laatst bewerkt:
Zou me niks verbazen meer... En geen partij die zich daartegen zou durven opstellen behalve gebruikelijke pvv/FvD naar wie niemand luistert

''In het kader van de oorlog vinden wij het niet gepast om vuurwerk af te steken''
Ik hoor ze het al zeggen....
Maar goed, ik had sowieso al een slecht gevoel over dat we dit jaar überhaupt weer legaal mogen stoken.

Back
Bovenaan