Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Uiteraard, maar had verwacht dat de media er nu ook al vol mee zou staan.
Voor ons is het wel een heel ding, maar voor de rest van Nederland helaas niet.
Die komen er eind van het jaar pad achter.

Overgens, die vuurwerkhaters komer er dan ook achter dat er nog genoeg vuurwerk de lucht in gaat en dat Cat. 1 niet alleen maar knalerwten en sterretjes zijn. :)

Kun je dat aan tonen dan? dan alleen maar webside op richten en wat valse dromen neer zitten wij als consument moet weer de knip trekken voor het behoud van onze traditie ?niet onze taak!! brance importeurs en vuurwerk check ik heb verder niks geen aktie,s gezien en hoe komen ze trouwens erbij wiens idee was dat om verenening clubs verband nog mag afsteken niet haaalbaar is . Wiens idee was dat?Je doet net of hun de schuldige zijn van het verbod wie weet eigen belang vereneging ik heb netjes aan de regels gehouden winkels gesponserd als ik de brange was had ik ze allang voor de rechter gesleept . europees geregeld Alleen nog compund f2 stabielst misbruik onvriendelijk veel te zwaar is en cat f1 belgie ook 3 dagen verkoop gras moet niet bij de buren groener zijn romijnse kanonnen van de markt af dat geschiet op agenten importvolk terug schieten rel schoppers hard aan pakken Nederlanse consumenten vuurwerk is niet het probleem europees probleem zitten niet op 1 lijn importeurs buiten land ook assortimet aan moeten passen ergennissen bij de bron aanpakken klote media gedram voor zo verbod en dan weer andersom praten ja helpt niet enzo onhaalbaar eerst voor nu tegen sadisten die burgemeesters mogen geen partij kiezen hun stad vuurwerk vrij is neeee hun moeten nu ook netjes vergunningen gaan verstrekken doen ze niet steek je gewoon vuurwerk af uit duitsland o,a hun houden zich ook niet aan de regels burgemeesters ook kunnnen strijden voorwarden willen kunnen ze niet aan voldoen verbod niet door brancge maar eens ook final solution cat f2 compunds stabielst weinig niks mee gerotzooid ook niet niet gebruiken tegen hulpverleners gegooi zo groot bak beest til je niet ff op en wij kunnen ook genieten van sier vuurwerk win win situatie massa toerisme hou je ook gewoon in eigen land aan bod het zelfde maakt sterktes in iedergeval zelfde is brance importeurs ook maar eens achter oren krabben van wat brengen wij op de markt is het misbruik onvriendlijk niet mee gekloot door jongeren nu is die romijnse kanonnnen mooi speelgoed buitenland zoals lijkt stoer anderen misbruiken het

Gatlin 300 goh wat dom dit maakt traditie kapot o.a import tuig haal dit soort dingen van markt af​

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort ‘geblaas’ maar moet nu toch even mijn reactie kwijt. Voordat je überhaupt iemand de les leest, doe dit dan even in normaal Nederlands met autocorrectie…

Als je dan iets te zeggen hebt, doe dit op basis van feiten en ga niet schieten op luchtkastelen…. Tegen de politieke spelletjes is gewoon niks te doen, ondanks de eindeloze inzet van vuurwerkcheck, vuurwerktraditie, HVLV en VONC.

De strijd is verloren, een strijd die al jaren gaande is en ooit verkeerd zou gaan aflopen.

• Like
Waarderingen: heho
Lekker leesvoer in dit feitentopic :biertje:
Als je het überhaupt kan lezen… 😅

HVLV bedankt voor jullie strijd, helaas is deze mooi traditie voorbij. Ben al een aantal jaar ziek van deze politieke discussie, we weten allemaal dat het een gedragsprobleem is en dat een vuurwerkverbod geen zin heeft.

Verenigingen zie ik zelf niet zitten. Lekker op tijd naar bed met Oud&Nieuw. In ieder geval zal ik het dit jaar nog mooi vieren in eigen land, en volgend jaar zal ik met het gezin uitwijken naar Duitsland.

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort ‘geblaas’ maar moet nu toch even mijn reactie kwijt. Voordat je überhaupt iemand de les leest, doe dit dan even in normaal Nederlands met autocorrectie…

Als je dan iets te zeggen hebt, doe dit op basis van feiten en ga niet schieten op luchtkastelen…. Tegen de politieke spelletjes is gewoon niks te doen, ondanks de eindeloze inzet van vuurwerkcheck, vuurwerktraditie, HVLV en VONC.

De strijd is verloren, een strijd die al jaren gaande is en ooit verkeerd zou gaan aflopen.
Als je het überhaupt kan lezen… 😅

HVLV bedankt voor jullie strijd, helaas is deze mooi traditie voorbij. Ben al een aantal jaar ziek van deze politieke discussie, we weten allemaal dat het een gedragsprobleem is en dat een vuurwerkverbod geen zin heeft.

Verenigingen zie ik zelf niet zitten. Lekker op tijd naar bed met Oud&Nieuw. In ieder geval zal ik het dit jaar nog mooi vieren in eigen land, en volgend jaar zal ik met het gezin uitwijken naar Duitsland.
Welke strijd voor hun zelf mooi donaties innen politiek toch niet luisterd heedt dit dan ook geen zin donaties terug

Welke strijd voor hun zelf mooi donaties innen politiek toch niet luisterd heedt dit dan ook geen zin donaties terug

De zelfde zin en nut als het gevecht wat jij met je toetsenbord hebt schijnbaar… dat leesd leest net even wat makkelijker. Dus we hopen met z’n allen dat je niet te veel hebt gedoneerd, dan kun je de centjes daar aan uitgeven.

Enfin… voor iedere vuurwerkliefhebber is het zuur. Iedereen kan nu zijn eigen afweging maken of het een brave burger is of 1 dag in het jaar even ongehoorzaam.

Ook maar even me plasje doen dan:

Ik heb @hardstylboy zijn dyslexie altijd verdedigd zo lang ik op dit forum zit en doe dat nu weer.

Niks zo flauw als daar grappen over maken, iedereen mankeert wel wat, maar dat is op een forum niet altijd zichtbaar.
Zullen hier een hoop lelijke kale mannetjes zitten, alleen dat weet niemand, vandaar dat we hier geen haarlijn grappen zien.

Ik ben het echter niet met de inhoud van @hardstylboy zijn berichten eens.

Het verbod is er, iedereen is boos, logisch.

Maar we kunnen elkaar in deze dagen/tijden beter helpen, steunen en informeren in plaats van de schuld geven.

😘😘😘

Zelfs als de pleuris uitbreekt zal je 1 januari op het nieuws lezen dat het een rustigere jaarwisseling was dan voorheen.

Dat denk ik niet. Wat men hier kocht de afgelopen jaren was 100% hufterproof en aan de prijs, natuurlijk zaten er een aantal dronken droppies tussen die in hun cakeje/compound keken na 20 bier en zo een oogarts aan het werk zette.. maar dat percentage os nihil als je dat afzet tegen het aantal alcoholvergiftingen/vechtpartijen/rellen en brandstichtingen.

Het gros van de 'ellende' was niet te wijten aan 'legaal' vuurwerk. Wat ze nu gaan krijgen is een influx aan vuurwerk dat niet 'hufterproof' is want men gaat het gewoon over de grens halen, vuurpijlen single shots etc noem het maar op allemaal redelijk goedkoop en je kan er veel van meenemen.. dan heb ik het nog niet eens over shells en de cobras en F3 en al die ellende waar nu al volop op ingezet word door de illegale handelaartjes want het word lucratief, en juist dat spul gaat op plekken eindigen waar het justitiële apparaat de afgelopen jaren niks te vertellen had.

Dat denk ik niet. Wat men hier kocht de afgelopen jaren was 100% hufterproof en aan de prijs, natuurlijk zaten er een aantal dronken droppies tussen die in hun cakeje/compound keken na 20 bier en zo een oogarts aan het werk zette.. maar dat percentage os nihil als je dat afzet tegen het aantal alcoholvergiftingen/vechtpartijen/rellen en brandstichtingen.

Het gros van de 'ellende' was niet te wijten aan 'legaal' vuurwerk. Wat ze nu gaan krijgen is een influx aan vuurwerk dat niet 'hufterproof' is want men gaat het gewoon over de grens halen, vuurpijlen single shots etc noem het maar op allemaal redelijk goedkoop en je kan er veel van meenemen.. dan heb ik het nog niet eens over shells en de cobras en F3 en al die ellende waar nu al volop op ingezet word door de illegale handelaartjes want het word lucratief, en juist dat spul gaat op plekken eindigen waar het justitiële apparaat de afgelopen jaren niks te vertellen had.
Die figuren waarbij het alcoholpercentage hoger is dan het IQ blijven toch wel in het ziekenhuis belanden. Ook meer omstanders denk ik omdat er veel meer zwaar vuurwerk afgestoken zal gaan worden omdat dat in de illegale handel simpelweg makkelijker verkrijgbaar is dan het voorheen legale F2 vuurwerk.

Ondanks dat voor ons de lol eraf is en alle voorpret verdwenen is denk ik dat er wel veel te genieten zal zijn op straat. Als ik terugkijk op wat er het 2e coronajaar de lucht inging, dat was absurd, waar je ook keek gingen er dikke boxen en dikke shells de lucht in en ik verwacht dat dat nu ook weer zo zal zijn.

De politie zal het echter wel een stuk drukker krijgen door alle extra vechtpartijen waarbij de combinatie van alcohol en commentaar op het stoken de oorzaak zijn. Aangezien ze nu al overbelast zijn zal dat ook betekenen dat ze nog minder kunnen handhaven op het afsteken van vuurwerk en enkel en alleen nog maar kunnen reageren op situaties die compleet uit de hand lopen.

Ik denk oprecht nog steeds dat ze veel meer hadden kunnen bereiken als ze de inkomsten voor de staat uit de vuurwerkverkoop in hadden gezet voor het handhaven op alle ellende die een klein groepje, die zichzelf buiten de samenleving plaatst, veroorzaakt. Met die 25 miljoen kun je heel wat blauw op straat zetten, om nog maar niet te spreken over die 100 miljoen die ze er nu achteraan gooien. Daar had je heel het jaar profijt van gehad, die misdragingen beperken zich namelijk niet tot die paar uurtjes per jaar, en nu werkt het dus alleen maar averechts.

Laatst bewerkt:
Die figuren waarbij het alcoholpercentage hoger is dan het IQ blijven toch wel in het ziekenhuis belanden. Ook meer omstanders denk ik omdat er veel meer zwaar vuurwerk afgestoken zal gaan worden omdat dat in de illegale handel simpelweg makkelijker verkrijgbaar is dan het voorheen legale F2 vuurwerk.

Ondanks dat voor ons de lol eraf is en alle voorpret verdwenen is denk ik dat er wel veel te genieten zal zijn op straat. Als ik terugkijk op wat er het 2e coronajaar de lucht inging, dat was absurd, waar je ook keek gingen er dikke boxen en dikke shells de lucht in en ik verwacht dat dat nu ook weer zo zal zijn.

De politie zal het echter wel een stuk drukker krijgen door alle extra vechtpartijen waarbij de combinatie van alcohol en commentaar op het stoken de oorzaak zijn. Aangezien ze nu al overbelast zijn zal dat ook betekenen dat ze nog minder kunnen handhaven op het afsteken van vuurwerk en enkel en alleen nog maar kunnen reageren op situaties die compleet uit de hand lopen.

Klopt. Wij zijn enthousiast en leven naar deze periode toe ook nu al zo vroeg in het jaar, kerst/top 2000 en je bestellingen ophalen en plannen in welke volgorde je al dat veel te dure mooie spul het gaat afsteken... Dat is gewoon verziekt. Wij zijn de zotten in de straat waarvoor de buurt naar buiten komt en glaasjes tikt..

Ik denk dat politiek zich verkijkt op hoeveel mensen er wel onder een mooie skyline vol vuurwerk willen staan, hoeveel mensen er aan de kassa staan einde van het jaar van moeders die een paar potjes kopen tot Ronnie de stucadoor die een mooi einde wil.

In december gaat het bij een hoop een mensen weer jeuken, en het alternatief op veilig consument vuurwerk zal volop aanwezig zijn. Waar zijn ze bezig vraag ik me af? Die gasten daar in Den Haag zijn echt van de maatschappij vervreemd.

Back
Bovenaan