Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Ik snap de frustraties na gisteren, maar wat heeft het voor zin om elkaar en de HVLV te gaan afkatten? Geniet van het leven, er zijn genoeg mooie dingen ook buiten onze hobby. Het is zo voorbij, zonde van alle negativiteit.

Die respect moeten ze voor mij nog verdienen heb nog niks gezien van hun paar valse dromen aan smeren achter de schermen ja mooi geld binnen halen over de rug van de consument ik wil recht zaken zien gepreken die zijn gevoerd met het kabinet aantoonbaar dat ze voor ons in de bress hebben gesprongen.
Het geld komt niet van de consument maar van donateurs, die hun eigen keus kunnen maken. Wie denk jij dat je bent om commentaar te moeten leveren op iets waaraan je zelf niet hebt mee betaald? Is de HVLV jou verantwoording schuldig?

Laatst bewerkt:
Dat jij dit als enigste zo ziet zegt genoeg. Zie de vraag al vaker voorbij komen, maar wat heb jij gedaan voor behoud van de hobby?
Doe niet zo simpel joh heb jij gezien wat ze achter de schermen gedaan is ? of vertouw je op hun mooie blauwe ogen ik heb niks bijzonder gezien volg ze van begin af aan al had ik niet zo geklaagd wantrouwen zijn jullie allemaal zo naief waar is die vonc dan ?

Doe niet zo simpel joh heb jij gezien wat ze achter de schermen gedaan is ? of vertouw je op hun mooie blauwe ogen ik heb niks bijzonder gezien volg ze van begin af aan al had ik niet zo geklaagd wantrouwen zijn jullie allemaal zo naief waar is die vonc dan ?
Ik begrijp en deel je frustraties over het verbod en de weg er naartoe maar de negatieve houding naar met name HVLV begrijp ik niet. Ook al heb je geen benul van wat ze gedaan hebben dan is het nog niet gepast om aan te nemen dat ze niets gedaan hebben of erger nog, stellen dat ze het voor eigen gewin gedaan hebben.

Richt je frustraties op de veroorzakers van de ellende, linkse droeftoeters in de hoofdrol, VVD met het nodige duwtje in de rug en last but not least; het afval van de samenleving dat zich telkens misdraagt en daarmee de munitie heeft verschaft om tot het verbod te komen.

Ik snap de frustraties na gisteren, maar wat heeft het voor zin om elkaar en de HVLV te gaan afkatten? Geniet van het leven, er zijn genoeg mooie dingen ook buiten onze hobby. Het is zo voorbij, zonde van alle negativiteit.

Het geld komt niet van de consument maar van donoren, die hun eigen keus kunnen maken. Wie denk jij dat je bent om commentaar te moeten leveren op iets waaraan je zelf niet hebt mee betaald? Is de HVLV jou verantwoording schuldig? Heb jij het over respect? Moet ik respect hebben voor iemand die geen leesbare zin kan schrijven en niet eens een veroordeling nodig heeft om ooit een fatsoenlijke baan te kunnen vinden? Malloten als jij zijn mede de oorzaak van dat onze hobby bij velen een negatief imago heeft.
Het geld komt niet van de consument maar van donoren,? Wie zijn het dan? de vuurwerk liefhebbers consument!!! doe niet zo bij de hand

Je kunt blijven afgeven om HVLV, maar heb jij gedoneerd?
Als je antwoord nee is, waar maak je je dan zo druk om, het was geen verplichting te doneren iedereen kan voor zich zelf wel bepalen of ze geloven in de goedheid van de mens.

Ik begrijp en deel je frustraties over het verbod en de weg er naartoe maar de negatieve houding naar met name HVLV begrijp ik niet. Ook al heb je geen benul van wat ze gedaan hebben dan is het nog niet gepast om aan te nemen dat ze niets gedaan hebben of erger nog, stellen dat ze het voor eigen gewin gedaan hebben.

Richt je frustraties op de veroorzakers van de ellende, linkse droeftoeters in de hoofdrol, VVD met het nodige duwtje in de rug en last but not least; het afval van de samenleving dat zich telkens misdraagt en daarmee de munitie heeft verschaft om tot het verbod te komen.
HVLV begrijp ik niet. Kun jij mij aan tonen wat ze gedaan hebben achter de schermen? dat ze mee om de tafel hebben gezeten met de onder handelingen? voncc is het zelfde ook zo raar intiatief ineens zo maar uit het niks winkels weten zelf niks van af vuuwerk check nog te verouwen is

HVLV begrijp ik niet. Kun jij mij aan tonen wat ze gedaan hebben achter de schermen? dat ze mee om de tafel hebben gezeten met de onder handelingen? voncc is het zelfde ook zo raar intiatief ineens zo maar uit het niks winkels weten zelf niks van af vuuwerk check nog te verouwen is
Wat mij betreft is het zo wel genoeg. Nogmaals, ik begrijp je frustraties maar het op de verkeerde manier uiten daarvan begint een beetje vermoeiend te worden.

Het zou idd niet onverstandig zijn om hardstylboy even een periode te gunnen waarin hij rust kan pakken en tot zinnen kan komen buiten VWC.

Je kunt blijven afgeven om HVLV, maar heb jij gedoneerd?
Als je antwoord nee is, waar maak je je dan zo druk om, het was geen verplichting te doneren iedereen kan voor zich zelf wel bepalen of ze geloven in de goedheid van de mens.
Als een stichting of partij zoals Stichting HVLV niet-ontvankelijk wordt verklaard, betekent dit dat de rechter de inhoud van de zaak niet behandelt. De partij verliest dan de zaak op basis van formele procedurele regels, zoals een gebrek aan spoedeisend belang (bij een kort geding), het overschrijden van termijnen, of omdat een andere partij de juridische procedure al voert. [1, 2, 3, 4]

Gevolgen van niet-ontvankelijkheid
  • Geen inhoudelijk oordeel: De rechter kijkt niet naar het argument van de rechtszaak (zoals het verbieden van vuurwerk of de wetgeving rondom de jaarwisseling).
  • Procedure stopt: Het specifieke verzoek wordt direct afgewezen op procedurele gronden.
  • Zaak is niet definitief beslecht: Het betekent niet dat HVLV juridisch gezien ongelijk heeft. De strijd kan vaak wél worden voortgezet in een reguliere rechtszaak (bodemprocedure). [1, 2, 3, 4]

Context van de vuurwerkbranche
De juridische strijd rondom vuurwerk is complex. Eerder werd besloten dat andere partijen in de vuurwerkbranche (zoals VuurwerkCheck, BPN en VEN) het stokje overnamen in kort gedingen, waardoor HVLV niet-ontvankelijk kon worden verklaard omdat zij geen eigen spoedeisend belang meer hadden. [1]

Stichting HVLV (Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond) heeft geen lopende rechtszaken tegen de overheid. Wel waren zij eind 2025 betrokken bij de voorbereiding van een kort geding tegen het voorgestelde verbod op vuurwerk in gaasverpakkingen. [1, 2]

Het zou idd niet onverstandig zijn om hardstylboy even een periode te gunnen waarin hij rust kan pakken en tot zinnen kan komen buiten VWC.
Omdat hij een andere mening deelt? Dat mag toch? Of pas je ineens niet meer binnen het plaatje als je ergens anders over denkt? Zolang het respectvol en netjes blijft, moet daar ruimte voor zijn.

Ik deel ook niet altijd dezelfde mening als anderen. Wat ik vooral zie binnen de Nederlandse vuurwerkwereld, is veel eigenbelang en een verzameling van losse eilandjes. Men werkt elkaar vaker tegen dan met elkaar samen, en juist daarom zie ik weinig kans op succes.

Er is nooit echt sprake geweest van een gezamenlijke eenheid of een sterk front. Zolang iedereen vooral zijn eigen belangen blijft verdedigen, zal er weinig veranderen.

Laatst bewerkt:
God wat een treurigheid dat het "ze" eindelijk gelukt is. Wat voelt dit kloten zeg ! Op 29 december rond een uur of 19, niet naar Koekange rijden zal beroerd voelen :sad::sad:
Ongelofelijk trouwens dat het niet groter in het nieuws is na de stemming in de 2e kamer :shocked:
Dank aan de HVLV voor de gevoerde strijd, mijn (kleine) donatie loopt wat mij betreft gewoon door, om begin januari zoveel mogelijk herrie te kunnen schoppen !

God wat een treurigheid dat het "ze" eindelijk gelukt is. Wat voelt dit kloten zeg ! Op 29 december rond een uur of 19, niet naar Koekange rijden zal beroerd voelen :sad::sad:
Ongelofelijk trouwens dat het niet groter in het nieuws is na de stemming in de 2e kamer :shocked:
Dank aan de HVLV voor de gevoerde strijd, mijn (kleine) donatie loopt wat mij betreft gewoon door, om begin januari zoveel mogelijk herrie te kunnen schoppen !
Dit verbaasd mij ook enorm, je ziet en hoort amper wat in de media.

• Like
Waarderingen: heho
Omdat hij een andere mening deelt? Dat mag toch? Of pas je ineens niet meer binnen het plaatje als je ergens anders over denkt? Zolang het respectvol en netjes blijft, moet daar ruimte voor zijn.

Ik deel ook niet altijd dezelfde mening als anderen. Wat ik vooral zie binnen de Nederlandse vuurwerkwereld, is veel eigenbelang en een verzameling van losse eilandjes. Men werkt elkaar vaker tegen dan met elkaar samen, en juist daarom zie ik weinig kans op succes.

Er is nooit echt sprake geweest van een gezamenlijke eenheid of een sterk front. Zolang iedereen vooral zijn eigen belangen blijft verdedigen, zal er weinig veranderen.
Als ik kijk hoe intensief wij hebben samengewerkt met VuurwerkCheck, dan kan ik van elkaar tegenwerken alles behalve spreken.

Je richt je frustratie op de verkeerde hardstylboy. Verder gaan we hier ook niet meer op reageren.

Mail-ienw.png

Je richt je frustratie op de verkeerde hardstylboy. Verder gaan we hier ook niet meer op reageren.

Bekijk bijlage 1826962

Dat, dus.
Nooit van de daken geschreeuwd, maar met trots aan bij mogen dragen.

6 fucking jaar van ons leven in de clinch gelegen met allerlei instanties, met communicatiebureaus gesproken, de branche, de politiek. Bakken geld gekost, bekostigd door donateurs, importeurs, winkeliers: roept u maar. Achmea aangepakt, landelijke campagnes gehad, als stichting met de staatssecretaris gesproken en nog steeds mensen voor ons aan het werk in Den Haag.

Maar wat een onbetrouwbare resultaatloze club zijn we hè? Dat je de zondvloed niet tegen kan houden, dat is ook onze schuld niet. Flikker toch op man @hardstylboy

Kun je dat aan tonen dan? dan alleen maar webside op richten en wat valse dromen neer zitten wij als consument moet weer de knip trekken voor het behoud van onze traditie ?niet onze taak!! brance importeurs en vuurwerk check ik heb verder niks geen aktie,s gezien en hoe komen ze trouwens erbij wiens idee was dat om verenening clubs verband nog mag afsteken niet haaalbaar is . Wiens idee was dat?Je doet net of hun de schuldige zijn van het verbod wie weet eigen belang vereneging ik heb netjes aan de regels gehouden winkels gesponserd als ik de brange was had ik ze allang voor de rechter gesleept . europees geregeld Alleen nog compund f2 stabielst misbruik onvriendelijk veel te zwaar is en cat f1 belgie ook 3 dagen verkoop gras moet niet bij de buren groener zijn romijnse kanonnen van de markt af dat geschiet op agenten importvolk terug schieten rel schoppers hard aan pakken Nederlanse consumenten vuurwerk is niet het probleem europees probleem zitten niet op 1 lijn importeurs buiten land ook assortimet aan moeten passen ergennissen bij de bron aanpakken klote media gedram voor zo verbod en dan weer andersom praten ja helpt niet enzo onhaalbaar eerst voor nu tegen sadisten die burgemeesters mogen geen partij kiezen hun stad vuurwerk vrij is neeee hun moeten nu ook netjes vergunningen gaan verstrekken doen ze niet steek je gewoon vuurwerk af uit duitsland o,a hun houden zich ook niet aan de regels burgemeesters ook kunnnen strijden voorwarden willen kunnen ze niet aan voldoen verbod niet door brancge maar eens ook final solution cat f2 compunds stabielst weinig niks mee gerotzooid ook niet niet gebruiken tegen hulpverleners gegooi zo groot bak beest til je niet ff op en wij kunnen ook genieten van sier vuurwerk win win situatie massa toerisme hou je ook gewoon in eigen land aan bod het zelfde maakt sterktes in iedergeval zelfde is brance importeurs ook maar eens achter oren krabben van wat brengen wij op de markt is het misbruik onvriendlijk niet mee gekloot door jongeren nu is die romijnse kanonnnen mooi speelgoed buitenland zoals lijkt stoer anderen misbruiken het

Gatlin 300 goh wat dom dit maakt traditie kapot o.a import tuig haal dit soort dingen van markt af​

Sorry maar hier valt geen touw aan vast te knopen.

Back
Bovenaan