Wie moeten er precies leveren? De staatssecretaris is aan zet. De kamerleden niet.Dat is een flinke opsteker! Zet idd de druk er flink op; als ze tegen stemmen moeten ze opeens hard beginnen te leveren en daar lijken ze niet toe in staat....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wie moeten er precies leveren? De staatssecretaris is aan zet. De kamerleden niet.Dat is een flinke opsteker! Zet idd de druk er flink op; als ze tegen stemmen moeten ze opeens hard beginnen te leveren en daar lijken ze niet toe in staat....
Weten we 100% zeker dat die 7 afsplitsers van de pvv tegen een verbod zijn?Ben er nog niet van overtuigd; ik verwacht nog steeds dat een meerderheid de motie zal verwerpen en daarnaast verplicht een motie uiteindelijk ook niet.
Even snel de koppen geteld, denk dat je tot 45-55 stemmen voor de motie komt en de rest tegen.
Nee, maar ik heb ze optimistisch gezien meegeteld bij als tegen het vuurwerkverbod en voor uitstel.Weten we 100% zeker dat die 7 afsplitsers van de pvv tegen een verbod zijn?
Ik heb ook niet gezegd dat de motie aangenomen word. Ik zei dat dit de druk erop zet.Ben er nog niet van overtuigd; ik verwacht nog steeds dat een meerderheid de motie zal verwerpen en daarnaast verplicht een motie uiteindelijk ook niet.
Even snel de koppen geteld, denk dat je tot 45-55 stemmen voor de motie komt en de rest tegen.
Ik ben benieuwd. Enige wat ik zie gebeuren is dat er sneller en ruimer de knip getrokken gaat worden voor ondernemers.Ik heb ook niet gezegd dat de motie aangenomen word. Ik zei dat dit de druk erop zet.
De overheid moet leveren. Kamerleden zijn ook aan zet binnenkort. Die mogen op de plannen van de staatssecretaris gaan schieten.Wie moeten er precies leveren? De staatssecretaris is aan zet. De kamerleden niet.
Tja... maar hoe kritisch zijn ze als ze er toch vanaf willen?De overheid moet leveren. Kamerleden zijn ook aan zet binnenkort. Die mogen op de plannen van de staatssecretaris gaan schieten.
Ik snap het, maar ben gewoon een beetje sceptisch over de kansen. Op zijn best een jaartje uitstel. Maar dan mag dat wel snel duidelijk worden.De overheid moet leveren. Kamerleden zijn ook aan zet binnenkort. Die mogen op de plannen van de staatssecretaris gaan schieten.
Elk jaar is er voorlopig 1 extraIk snap het, maar ben gewoon een beetje sceptisch over de kansen. Op zijn best een jaartje uitstel. Maar dan mag dat wel snel duidelijk worden.
Appreciatie vanuit het kabinet is ontijdig, dus ga er maar vanuit dat deze motie het niet gaat halenBekijk bijlage 1825784
Dinsdag wordt hier over gestemd.
Dat is wel het laatste wat ik verwacht, waar halen ze het budget vandaan?? Beetje slimme politicus schuift dat geld naar handhaving en politie en hopelijk met extra "echte" bevoegdheden die erbij horen om het werkelijke probleem aan te pakkenIk ben benieuwd. Enige wat ik zie gebeuren is dat er sneller en ruimer de knip getrokken gaat worden voor ondernemers.
Dat is wel het laatste wat ik verwacht, waar halen ze het budget vandaan?? Beetje slimme politicus schuift dat geld naar handhaving en politie en hopelijk met extra "echte" bevoegdheden die erbij horen om het werkelijke probleem aan te pakken![]()
Dat is dus ingewikkeld omdat de wet al aangenomen is.Exact wat ik al aangaf,dus verbod niet door laten gaan en budget vrijmaken voor politie en justitie![]()
Met 3 harde eisen eraan gekoppeld ,die niet uitgevoerd kunnen worden mijn inziensDat is dus ingewikkeld omdat de wet al aangenomen is.
Ja weet het, was wat te snel, sorryHet is een feit dat de wet aangenomen is, deze is ook op 19 januari 2026 in het Staatsblad gepubliceerd. Dat klopt dus.
Alleen heeft deze wet nog geen ingangsdatum, dit moet bepaald worden tegelijk met weging van de invulling van de voorwaarden. Dat volgt dus nog.
Kortom: ja, we hebben een aangenomen wet, maar zonder ingangsdatum. Hij ligt dus even op de plank te wachten.
Mocht er niet aan de voorwaarden voldaan kunnen worden, wanneer wordt dat dan duidelijk? Of kan het ook tot het najaar duren voordat ze dat weten?De overheid moet leveren. Kamerleden zijn ook aan zet binnenkort. Die mogen op de plannen van de staatssecretaris gaan schieten.