Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Ben er nog niet van overtuigd; ik verwacht nog steeds dat een meerderheid de motie zal verwerpen en daarnaast verplicht een motie uiteindelijk ook niet.

Even snel de koppen geteld, denk dat je tot 45-55 stemmen voor de motie komt en de rest tegen.
Weten we 100% zeker dat die 7 afsplitsers van de pvv tegen een verbod zijn?

Weten we 100% zeker dat die 7 afsplitsers van de pvv tegen een verbod zijn?
Nee, maar ik heb ze optimistisch gezien meegeteld bij als tegen het vuurwerkverbod en voor uitstel.

Uiteindelijk is het gevecht verloren toen eerst het CDA en ook later de VVD voor een verbod waren. Zie geen van beide partijen nu snel een ander standpunt innemen en gezien de zetelverdeling heb je eigenlijk beide partijen nodig voor een kanteling.

Laatst bewerkt:
Ben er nog niet van overtuigd; ik verwacht nog steeds dat een meerderheid de motie zal verwerpen en daarnaast verplicht een motie uiteindelijk ook niet.

Even snel de koppen geteld, denk dat je tot 45-55 stemmen voor de motie komt en de rest tegen.
Ik heb ook niet gezegd dat de motie aangenomen word. Ik zei dat dit de druk erop zet.

En vergeet straks allemaal niet bij de komende gemeenteraadsverkiezingen,ook echt te gaan stemmen voor je eigen gemeente en op de juiste partij die vuurwerk niet wilt verbieden 👍

Niet voor de directe invloed op het geheel maar wel voor de indirecte invloed binnen een partij 😉

Ik ben benieuwd. Enige wat ik zie gebeuren is dat er sneller en ruimer de knip getrokken gaat worden voor ondernemers.
Dat is wel het laatste wat ik verwacht, waar halen ze het budget vandaan?? Beetje slimme politicus schuift dat geld naar handhaving en politie en hopelijk met extra "echte" bevoegdheden die erbij horen om het werkelijke probleem aan te pakken 🤞

Dat is wel het laatste wat ik verwacht, waar halen ze het budget vandaan?? Beetje slimme politicus schuift dat geld naar handhaving en politie en hopelijk met extra "echte" bevoegdheden die erbij horen om het werkelijke probleem aan te pakken 🤞

Toevallig werk ik in de strafrechtketen en die loopt momenteel volledig vast. Ik heb mensen in een schorsingstoezicht die al ruim 2/2,5 jaar op een inhoudelijke behandeling van hun zaak wachten.

We hebben in de maatschappij te maken met een gedrags- en gezagsprobleem en daarbij dus een vastlopende strafrechtketen. De mensen die gepakt worden wachten, uitzonderingen als snelrecht en supersnelrecht daargelaten, lang op zittingen en afstraffen.
Vuurwerkverbod gaat t niet oplossen.

Het is een feit dat de wet aangenomen is, deze is ook op 19 januari 2026 in het Staatsblad gepubliceerd. Dat klopt dus.
Alleen heeft deze wet nog geen ingangsdatum, dit moet bepaald worden tegelijk met weging van de invulling van de voorwaarden. Dat volgt dus nog.
Kortom: ja, we hebben een aangenomen wet, maar zonder ingangsdatum. Hij ligt dus even op de plank te wachten.

Het is een feit dat de wet aangenomen is, deze is ook op 19 januari 2026 in het Staatsblad gepubliceerd. Dat klopt dus.
Alleen heeft deze wet nog geen ingangsdatum, dit moet bepaald worden tegelijk met weging van de invulling van de voorwaarden. Dat volgt dus nog.
Kortom: ja, we hebben een aangenomen wet, maar zonder ingangsdatum. Hij ligt dus even op de plank te wachten.
Ja weet het, was wat te snel, sorry🤗!

De overheid moet leveren. Kamerleden zijn ook aan zet binnenkort. Die mogen op de plannen van de staatssecretaris gaan schieten.
Mocht er niet aan de voorwaarden voldaan kunnen worden, wanneer wordt dat dan duidelijk? Of kan het ook tot het najaar duren voordat ze dat weten?

Back
Bovenaan