Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Stel ze krijgen het verbod toch dit jaar niet rond, dan moet er in Nederland wel vuurwerk te koop zijn. Zijn er Nederlandse importeurs die wel voorraad inkopen dit jaar?

Stel ze krijgen het verbod toch dit jaar niet rond, dan moet er in Nederland wel vuurwerk te koop zijn. Zijn er Nederlandse importeurs die wel voorraad inkopen dit jaar?
De importeurs mogen vanuit Duitse bunkers vuurwerk leveren aan de Nederlandse verenigingen zover ik weet. Die krijgen het dan de 31e thuisgebracht

Maak je geen zorgen alleen het wordt beperkter . Alleen voor hun is het ook wachten en rekken en op het laatst inkopen. Ook weer te nadelen van de winkelier

In het gisteren naar buiten gebrachte document staat onder meer dat een gemeente nog steeds vuurwerkvrije zones kan aanwijzen en een lokaal afsteekverbod kan instellen. Geen ontheffing dus in gemeenten waar afsteken nu al verboden is, lijkt mij.

Er staat ook in dat de ontheffingsmogelijkheid over drie jaar wordt geevalueerd. Waar dat op wijst? Tsja.

In het gisteren naar buiten gebrachte document staat onder meer dat een gemeente nog steeds vuurwerkvrije zones kan aanwijzen en een lokaal afsteekverbod kan instellen. Geen ontheffing dus in gemeenten waar afsteken nu al verboden is, lijkt mij.

Er staat ook in dat de ontheffingsmogelijkheid over drie jaar wordt geevalueerd. Waar dat op wijst? Tsja.
Dat wijst erop . Dat ze elke keer opnieuw gaan keuren van de locatie. Of die nog wel geschikt is. Gedrag, veiligheid . Ze blijven je dan bezig houden tot het uitsterft en je en geen zin meer in heb .

Dat wijst erop . Dat ze elke keer opnieuw gaan keuren van de locatie. Of die nog wel geschikt is. Gedrag, veiligheid . Ze blijven je dan bezig houden tot het uitsterft en je en geen zin meer in heb .
Of dat de mogelijkheid tot ontheffing volledig wordt geschrapt.

Interessant nog steeds de niet uitgewerkte optie uit de internetconsultatie waarin vrij afsteken door een ieder of door leden van een vereniging op een door de gemeente aangewezen locatie wordt aangestipt. Veel pro-verbod lobby gaat er in de consultatie serieus op in en pleit voor de optie met vrij afsteken voor leden van een vereniging.

Opmerkelijk daarnaast dat overheid schat dat er 500 tot 1500 verenigingen zullen komen, en dat er 850 verkooppunten in Nederland zullen overblijven. En dat verenigingen hun 200 kilo ook in het buitenland mogen kopen.

Tenslotte deze nog:

Artikel II

In artikel II is het Besluit vervoer gevaarlijke stoffen gewijzigd in die zin dat een particulier alleen nog 25 kilogram fop- en schertsvuurwerk mag vervoeren.

Dus auto voldouwen met Funke F1 ook niet meer zonder gevaar.

Wat ik begrijp moet je ingeschreven staan bij de KvK . Dus ze willen alles via de officiële weg . Dus vergunning of ontheffing s aanvraag blijft dan . Gemeentes gaan echt niet klakkeloos wat velden aanwijzen . Plus je mag maar met 8 man op het schietveld/afsteekveld . Wat er afgestoken wordt moet van tevoren opgegeven worden . Gaat allemaal niet gebeuren . Veelste veel papierwerk aan alle kanten hebben de gemeente geen tijd voor . Wanneer kan je ze nu al bereiken 😉. Naar vervoer ben ik ook benieuwd maar dan gaan we naar de andere kant . Meldingen maken bij de ilent, punten formulier invullen,vrachtbrief hebben . Brandblusser in het voertuig gele hesjes gevaren driehoek netje, spanbanden om de lading vast te zetten . Zo werkt het officieel boven de aantal kg .

Laatst bewerkt:
In de huidige stroom aan nieuwsberichten en geruchten is het soms lastig om te weten wat nu echt waar is. In dit topic verzamelen we uitsluitend bevestigde informatie, officiële wetswijzigingen en updates vanuit de belangenbehartiging.

Dit topic wordt beheerd in nauwe samenwerking met HVLV (Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond).

Wat vind je in dit topic?​

• De huidige status: Welke regels gelden er op dit moment landelijk en lokaal?
  • Officiële publicaties: Links naar kamerbrieven, besluitvorming en juridische teksten.
  • Acties & Hulp: Hoe kun je de traditie op een constructieve manier ondersteunen? Denk aan petities, juridische procedures of lobby-acties vanuit HVLV.

De regels voor dit specifieke topic​

Om de helderheid te bewaken, gelden hier striktere regels dan in de rest van het subforum:
  1. Geen speculatie: Hier plaatsen we alleen informatie die met bronnen onderbouwd kan worden.
  2. Geen discussie: Voor meningen en emoties is er het [Speculatietopic]. Berichten met enkel een mening worden hier verwijderd.
  3. Vragen: Heb je een feitelijke vraag over de regelgeving? Stel deze gerust, wij of HVLV proberen hier antwoord op te geven.

Je kan zo al minimaal 4/5 pagina's gaan verwijderen, zucht...

Misschien een idee om dit topic een extra optie te geven..?
Net zoals je bij de stem op de beste fontein, etc, topics hebt.

'Dit bericht wacht op goedkeuring door een moderator, en is onzichtbaar voor normale bezoekers.'

Dan kunnen we het hier over feiten houden en kan de rest van de berichten in het speculatie topic.

Maak je geen zorgen alleen het wordt beperkter . Alleen voor hun is het ook wachten en rekken en op het laatst inkopen. Ook weer te nadelen van de winkelier
Inkoop vindt meestal al in deze periode van het jaar plaats, echt tijd om te wachten is er niet. Vandaar mijn vraag: zijn er Nederlandse importeurs die wel voorraad inkopen dit jaar?

Inkoop vindt meestal al in deze periode van het jaar plaats, echt tijd om te wachten is er niet. Vandaar mijn vraag: zijn er Nederlandse importeurs die wel voorraad inkopen dit jaar?
Er wordt heel het jaar ingekocht 😉. Er zijn importeurs . Die gewoon doorgaan Nederlandse markt of wat . Het bedrijfsleven stopt niet .

Je kan zo al minimaal 4/5 pagina's gaan verwijderen, zucht...

Misschien een idee om dit topic een extra optie te geven..?
Net zoals je bij de stem op de beste fontein, etc, topics hebt.

'Dit bericht wacht op goedkeuring door een moderator, en is onzichtbaar voor normale bezoekers.'

Dan kunnen we het hier over feiten houden en kan de rest van de berichten in het speculatie topic.
+1, we weten nog niet van de hoed en de rand maar lees nu al de grootst mogelijke onzin 🤣

Als ik zie hoeveel je hiervoor moet regelen én betalen nog voordat je überhaupt goedkeuring vanuit de gemeente hebt....dan denk ik er het mijne van. En dat voor 200kg max. Dat is toch in een paar minuten weg joh. Nee, dit gaat he-le-maal nergens over. Rompslomp waar niemand op zit te wachten; een doekje voor het bloeden terwijl het echte tuig er nóg harder op zal gaan de komende jaren. Verbieden polariseert immers sterker dan men denkt, ook in de buurtjes waar men nu lieflijk naar een showtje voor de deur staat te kijken. Laat maar zitten...

Valt allemaal wel mee dat oprichten en die kosten. Is vooral notaris voor de oprichtingsakte (eenmalig).

En je kunt altijd nog praten met een bestaande (buurt)vereniging en afspraken maken met hun over de ontheffing.

Back
Bovenaan