Tot een tijd geleden de cakes en enkele kleinere fonteinen voor 0.00 en de compounds + grotere fonteinen om/na 0.00 uur. Ik merkte dat mij dit niet meer beviel. Om 0.00 wil iedereen proosten, de beste wensen overbrengen, en vaak niet geheel nuchter z'n vuurwerk aansteken. Ik heb dan een planning in mijn hoofd, krijg soms delen van MIJN! compound die ik met zorg heb gezocht niet mee, valt de cake van buurman Sjaak om doordat hij hem niet vast had gezet ( en hoor ik: zou je nu nog wel wat afsteken? Dit ging ook nog maar net goed) en hoor zogenaamde grappen/opmerkingen die leuk moeten zijn als: "Hoppa, daar ging weer 100,-", "heb je ook nog MoRtieReN? of "Nou, steek dat laatste nog even snel af dan kunnen we weer naar binnen". Vaak gaat tot overmaat van ramp dan ook net weer een Vervloekte! Poison van de Lidl door mijn Triple X of Fire Festival, waar ik van baal. Dit ging te kostte van mijn beleving en het genieten.
Het afgelopen jaar heb ik ervoor gekozen om mijn mooiste compounds, cakes en fonteinen juist tussen 20-23 te doen. Lekker rustig en heerlijk genieten! Bewust6 zien wat je hebt. Ik had dan nog 1 compound voor 00.15 bewaard om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Dit is zeer goed bevallen en gaat dit jaar weer zo gebeuren!
Om 0.00 mag een ander nu laten zien wat ie heeft en kan ik rustig om mij heen kijken. Mijn gekochte vuurwerk de waardering geven die daarbij hoort.