Zijn er hier ook mensen die het grote vuurwerk ook in de avond al afsteken? bijv. 19 or 20u?

Vaak een klein showtje om 20:00 uur en daarna aantal kleinere losse cakes of een kleinere compound. Om 00:00 uur kijk ik veelal eerst naar buiten en even proosten met het gezelschap. Vaak rond 00:20 begin ik dan met de grotere compounds.

Ik ga het dit jaar denk ik voor het eerst anders doen. Ga alles lekker in de avond afsteken. Vind het al jaren geen reet meer aan na 0.00uur. Dus lekker op het gemakje vanaf 21.00uur dit keer!

Meestal steek ik 80% tussen 18.00 en 23.15 uur af.

00.10 uur start traditiegetrouw met een fluit-knal projectje, na om 00.00 even lekker om ons heen te hebben gekeken en de buren gelukkig nieuw jaar gewenst te hebben. Na het fluit-knal project meestal nog 2 compounds en 1-2 bijzondere cakes.

Volgensmij was het 2018 op 2019 dat ik dit heb gedaan vanwege de mist. Er trok venuit het zuiden mist op en het xou enorm mistig worden rond 00, toen heb ik van 10 tot 11 met wat tussenpauzes om de rook weg te laten trekken nagenoeg al mn mooie blokken gedaan, mai tai tailgate, gates of detonation, flash of the gods en ga zo masr door. Het leek zonde maar om 12 uur konden we buiten niks meer zien door de mist en waren we blij dat we hadden kunnen genieten van die mooie blokkeb toen er nog weinig mist was.

De goede cakes en compounds schiet ik verspreid over de hele avond. Gewoon goed er van genieten dan. Om 00:00 uur een ram showtje de lucht in knallen. Het meeste gaat dus voor 00:00 uur.
Hier zit ik ook voor het eerst aan te denken. Zit dit jaar beetje met de ruimte waar we t vieren en ga denk ik mijn bedoelde 00.00 uurs show met ca. 15 compounds rond 11.00 uur al schieten. Tuurlijk heb ik voor na 00.00 u nog wat mooie compounds en cakes in de planning, maar kan dan ook meer genieten van wat de rest afsteekt (wordt veel gestookt daar) en zo ben ik niet alleen maar druk met mijn eigen show.

Meer mensen die een showtje schieten en deze al voor 00.00 uur schieten?

Alles tussen 18:00 en 23:30
Cakes, compounds etc etc. Dit om er maximaal van te kunnen genieten ipv omvallende cakes, buren die een hand geven en praatje willen malen terwijl je net een Fireball of Armageddon hebt ontstoken

Het is hier vaak geweest,echt stoken om 00:00uur.
Ik ga het voor wat het mijn deel betreft,nu pas een keer,beginnen met echt stoken nadat iedereen z'n kruit al heeft verstookt.
Dat zal,vermoed ik,ergens tussen 00:30 en later zijn.
Zien we vanzelf wel of dat dat een wijs besluit is :angel:

Ik steek 90% lekker voor 0.00 af. Na 0.00 vaak te chaotisch en onder invloed..dan kijk ik wel naar het vuurwerk van anderen.

• Like
Waarderingen: Kees
Voorheen stak ik altijd de hele avond door groot spul af.
Sinds de laatste 2 jaar ben ik daar vanaf afgestapt.
Waarom? Omdat ik het toch wel een lekker gevoel vind om de chaos van 0.00 uur nog groter te maken.
Daarbij is mijn spul altijd beter en mooier dan dat om me heen,dus dat geeft toch die extra kick.

Steek wel de hele avond cakes af,zoals salute cakes of 19 schots assortimenten,maar de grote bakken gaan echt pas om 0.00 uur.

Vrijwel al het grote vuurwerk bewaar ik voor na 00.00. Er wordt hier ook niet heel veel gestookt en wat er wel afgestoken wordt zijn toch veelal kleinere cakes en compounds. Ik hoef dus niet bang te zijn dat mijn spul ondersneeuwt. Daarnaast vind ik het mooi bij te dragen aan de chaos na twaalven. In de vooravond schiet ik wel eens een enkele kleinere compound weg, maar verder blijft het beperkt tot cakes en uniekere producten die na twaalf uur weg zouden vallen. Het zijn ook echt twee verschillende manieren van genieten.

Ik schiet NOOIT om prime time.

Verdeeld over de vooravond gaat er al een hoop de lucht in. Om 0.00 is het meer om je heen kijken. En als het dan inkakt rond 0.30 en iedereen heeft z'n kruit verschoten, dan kom ik nog met m'n "finalestuk" en overgebleven restanten.

Dat ik om 0.00 niks schiet is voortgekomen uit een onveilige situatie (lees: ik miste ogen in m'n achterhoofd) bij het zelf afsteken om 0.00. Iets met bezopen dan wel doorgesnoven vuurwerktokkies die als zwarte Piet aan het strooien waren met fout vuurwerk. Gewoonte is daardoor ontstaan en dermate bevallen, dat ik het nooit meer veranderd heb.
Heel herkenbaar wat je schrijft

• Like
Waarderingen: GMP
Ik woon in het centrum in een appartementencomplex met een gedeeld dakterras dus doorgaans ben ik daar om 00:00 te vinden om al het vuurwerk van de stad en ver daarbuiten te zien. Meestal ga ik zelf pas rond 00:30 naar beneden om te beginnen, als het al wat rustiger begint te worden. Het is leuk de 00:00 chaos van buitenaf te zien en niet perse om het te maken! Maar goed, als iedereen zo denkt…

Voel net als de meesten hier er iets voor misschien eens eerder op de avond te gaan stoken, je ontloopt dan inderdaad de meeste (overlastgevende) mensen, je bent nog niet (vuurwerk)moe. Stook sowieso altijd wel wat potjes op de vooravond maar bewaar eigenlijk altijd 80% voor na middernacht. Denk omdat dat vroeger thuis ook zo ging, vuurwerk ‘te vroeg’ schieten was zonde. Maar is dat wel zo? Lees hier dat velen er net zo veel of misschien zelfs nog wel meer van genieten, in alle rust, helemaal zen. Als echter iedereen om 00:00 los gaat en jij bent al klaar, is dat dan nog wel leuk? Ga je dan niet spijt krijgen dat je alles al hebt opgestookt…. Lastig!

Begin eigenlijk altijd om 18.00 met een herrie bakkie een fluit of knalcake of wat knetterfontijnen.
De buren/buurt weten dan dat de tijd van t jaar is begonnen en komen altijd wel even kijken....
De eerste compound en cakes gaan daar namelijk vlak achteraan.

Laatst bewerkt:
Begin om 00:00 Ben meestal toch de enige dus hoef met anderen geen rekening te houden qua veiligheid en overlast. Duurt zo'n 45 minuutjes en ben ik ook weer klaar:)

Bij mij in het appartement wonen veel 50+ en die wil ik wel vriend houden.
Onder mij op de begane grond is dit jaar een pup erbij gekomen dus hou ik daar rekening mee.
1800 Momentje steek ik traditiegetrouw wel wat af dus dat zal dit jaar een crossette switch worden waar ik heerlijk van ga genieten.

Ik woon in het centrum in een appartementencomplex met een gedeeld dakterras dus doorgaans ben ik daar om 00:00 te vinden om al het vuurwerk van de stad en ver daarbuiten te zien. Meestal ga ik zelf pas rond 00:30 naar beneden om te beginnen, als het al wat rustiger begint te worden. Het is leuk de 00:00 chaos van buitenaf te zien en niet perse om het te maken! Maar goed, als iedereen zo denkt…

Voel net als de meesten hier er iets voor misschien eens eerder op de avond te gaan stoken, je ontloopt dan inderdaad de meeste (overlastgevende) mensen, je bent nog niet (vuurwerk)moe. Stook sowieso altijd wel wat potjes op de vooravond maar bewaar eigenlijk altijd 80% voor na middernacht. Denk omdat dat vroeger thuis ook zo ging, vuurwerk ‘te vroeg’ schieten was zonde. Maar is dat wel zo? Lees hier dat velen er net zo veel of misschien zelfs nog wel meer van genieten, in alle rust, helemaal zen. Als echter iedereen om 00:00 los gaat en jij bent al klaar, is dat dan nog wel leuk? Ga je dan niet spijt krijgen dat je alles al hebt opgestookt…. Lastig!
Als je een goed statief hebt en een goed fotocamera ,dan kan je ook wel fraaie plaatjes schieten vermoed ik, op het dak van je "thuisbasis" :thumbup:
OF je te vroeg bent als je voor 00:00uur al begint hangt heel erg af van je omgeving en wat je wil bereiken.
Wil je genieten,alles horen en zien en evt goed vastleggen op film,dan kom je in een buurt met vele stokers om 00:00uur bedrogen af.
Dan "moet" je of voor dat moment wat doen,of als de rest klaar is met hun "meterpakket" 😂
Dan bereik je wat je wil bereiken.
In de chaos stoken op "het moment"resulteerd vaak dat je eigen spul wegvalt in de omgeving en dat je ook te veel kijkt naar wat de buurt stookt,daarmee mis je dan ook weer een stuk van je eigen verzameling.
Lijkt me persoonlijk zonde,je bent er immers een tijdje mee bezig geweest om het te regelen,dan wil je het ook allemaal 100% zien/beleven/vast leggen lijkt me :confused:
Ieder zo z'n ding,meer kan ik er niet aan toevoegen verder :angel:

Ligt eraan hoe groot de spanning is. Als ik het niet meer trek om 18:00, dan is het gewoon gaan. Dan moet en gaat het op, vanaf dat moment. Wat, dat kan me niet verotten op dat moment haha.

Back
Bovenaan