Zijn er hier ook mensen die het grote vuurwerk ook in de avond al afsteken? bijv. 19 or 20u?

Ik kan mij wel iets herinneren in het jaar 1999-2000 toen waren wij met mijn ouders en broertjes en zusjes in een cafe doorhouden. Toen was ik een jaar of 12. Wij liepen in de vooravond lekker door de stad en kijkend naar mensen die vuurwerk afstaken en toen kwamen wij een groep jongens tegen die de Pyromania pakketten (daar had je toen een aantal versies van) waren aan het afsteken. En toen weet ik nog dat ik vroeg of het niet zonde was om alles af te steken......hun zeiden toen: Nu steken we rustig vuurwerk af en straks gaan we zuipen en feesten 😂😂

Ik schiet zelf alles na 00:00 af. Begin dan met fonteinen en wat kleinere cakes, opbouwend naar de wat zwaardere. Van tevoren al wel een lijstje voor mezelf gemaakt wat ik in welke volgorde ga stoken.

Vind het zonde om de grote stukken af te steken wanneer iedereen zijn pronkstukken om 00:00 de lucht in schiet.

Dit jaar heb ik besloten om eerder te beginnen (uur of 20:00/18:00). Dan kan ik in mijn eigen tijd en ruimte genieten van mijn spul, vooral omdat het zo duur is...

Daarnaast vind ik het altijd vrij chaotisch rond 00:10 uur. Iedereen stookt en loopt overal maar een beetje rond zonder te kijken waar ze langslopen. Harry kan bijvoorbeeld besluiten om even een waaier van dichtbij te zien... dan sta ik meer op alert dan dat ik geniet.

Ik ga het dit jaar denk ik voor het eerst anders doen. Ga alles lekker in de avond afsteken. Vind het al jaren geen reet meer aan na 0.00uur. Dus lekker op het gemakje vanaf 21.00uur dit keer!
Herkenbaar. Oudjaarsdag en avond vind ik geweldig maar na 0.00 uur vind ik het een stuk minder

Dit jaar gaat alles om 00:00 de lucht in, is toch rustig in deze buurt en heb in de middag/avond helaas geen tijd om te stoken,te druk met andere dingen.

Ik heb in de afgelopen jaren wel gemerkt dat als ik de echte parels voor 12 uur schiet. Ik er wel echt een stuk meer van onder de indruk ben en er meer van geniet.
Dit jaar gaan waarschijnlijk wel in de vooravond de wat duurdere doosjes de lucht in.

Het is best wisselend, meestal begin ik wel met een compoundje gewoon omdat het kan. Dan klein spul en opbouwen naar het steeds grotere spul. Vooral om onder de indruk te blijven. Maar altijd is er wel een compoundje of dikke cake die net even wat eerder om de hoek komt kijken dan gepland. Loop je de schuur binnen en dan roept ie gewoon naar je. Of dan is het publiek enthousiast en denk je, ja maar deze gaat daar nog even overheen. Blijft leuk. Dit jaar andere stooklocatie, dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik verwacht (helaas) veel minder vuurwerk te zien om me heen dus in die zin alle ruimte om zelf te bepalen.

Ik schoot tot nu toe ook in de vooravond een aantal compounds weg, maar meestal dan wel de kleinere en de rest pas om 00:20 uur, wanneer de meeste mensen hun vuurwerk hebben afgeschoten zodat ik daarna zelf van mijn eigen vuurwerk meer kan genieten, ook vanwege dat dit veiliger aanvoelt, want de laatste paar jaar is het wat drukker bij ons op het plein, dus daarom dat ik er voor heb gekozen om in de vooravond ook compounds te schieten en daarna pas rond 00:20 uur. Dit jaar enkel om 00:20 uur.

Nee hier alles vanaf 12 uur, met wind of slecht weer wel even iets om de situatie in te schatten maar ben ook zo goed als de enigste in de straat die nog afsteekt, Utrechtse "volkswijken" zijn al jaren overgenomen door d66 en GroenLinks juppen dus zou mij benieuwen dit jaar, 1e keer een afsteekverbod in Utrecht, heb zelf nog nooit zoveel uitgegeven aan vuurwerk dus wordt stoken dit jaar én geldt volgens mij voor heel Utrecht 😁👍👏👏

Ik kom meestal rond 00:15 naar buiten zodat de eerste herrie voorbij is. Dan geniet ik meer van mijn eigen vuurwerk en ik merk dat de rest van de straat dit ook doet :d

Ik vind het heerlijk om in de avond al wat mooie sierlijke cakes en boxen af te steken, dan ligt de focus er toch net wat meer op. Ook voel ik dan nog niet echt tijdsdruk dat het bijna voorbij is of dat het móet rammen. Bewaar wel het meeste voor na 00:00.

Tot nu toe altijd na 00:00 uur hier. Nooit zoveel vuurwerk gehad dat ik de hele avond kon stoken. Dit jaar gaat daar verandering in komen. Ik zal waarschijnlijk rond 19:00/20:00 uur al behoorlijk wat de lucht in schieten. Het meeste bewaar ik wel gewoon voor na 00:00 uur.

Bij mij in het appartement wonen veel 50+ en die wil ik wel vriend houden.
Onder mij op de begane grond is dit jaar een pup erbij gekomen dus hou ik daar rekening mee.
1800 Momentje steek ik traditiegetrouw wel wat af dus dat zal dit jaar een crossette switch worden waar ik heerlijk van ga genieten.
Dus je zegt dat 50+ niet van vuurwerk kan genieten???
Ik ben zelf inmiddels 53 en koop nog ieder jaar steeds meer.....(misschien ben ik een uitzondering?)

Hoor je mij dat zeggen. Ben zelf 51 en de chef is 60.
Maar dr zitten dr wel een paar bij die vroeger bij de nsb carriere konden maken. Zo bedoel ik hem...

In de vroege avond veel losse cakes en cake assortimenten en tussendoor een compound . Dit jaar om 00;00 uur alleen dubbele compounds en 3dubbele comppunds

Hier de gehele avond, daarom veel losse cakes. Om 00:00 altijd rondkijken en dan om 00:30 de compounds de lucht in. Meeste plezier geeft mij de uren 18:00 tot 00:00.

Back
Bovenaan