De Zena Trophy 2015,
Tegen de middag richting Maaseik gereden.
Bij aankomst was de parkeerplaats wat warrig aangegeven, 5 euro moeten betalen en vervolgens gevragen hoe we moesten lopen.
Was een flink eind lopen, wel een mooie route zo langs dat water.
Gefouilleerd werden we niet, dus we waren zo binnen. Daarna zijn we bonnen gaan kopen, die wel erg aan de prijs waren.
Vervolgens weer 2 euro moeten dokken voor een "plasbandje" , hier had ik even geen zin meer denk betaal wel als ik een keer ga.
Daarna een plekje gezocht helemaal boven op de schuine heuvel. Mooi overzicht en lekker in het zonnetje.
De Mascleta blijft tof om te zien, vond hem afgelopen jaar ietsje beter maar heb er weer van genoten.
Daylight show was zeer gaaf, persoonlijk vond ik dit 1 van de tofste shows. Hopelijk wordt deze nog groter en misschien is het leuk om deze in de toekomst te combineren met de Mascleta. Ook het publiek rondom ons was erg enthousiast over deze show.
De Trophy shows waren weer grappig om te zien. De shows van VWC en VM vond ik persoonlijk de betere.
Wel een zwaar minpunt was de omroeper, veel showtjes begonnen zomaar ineens zonder aankondiging.
Erg bruut was de Show-Off. Lekker rammen met 1100 cakes en van de finale ging iedereen helemaal uit zn plaat.
Misschien wel de dikste finale van de Trophy 2015, hij was in ieder geval voor het gevoel echt waanzinnig !
Na de Trophy showtjes ben ik een rondje gaan lopen. Na 9 uur moest ik toch echt een keer de blaas legen, het koste me bijna een half uur om bij de toiletten te komen. Alles liep daar vast en ik merkte hoe de sfeer grimmiger werd.
Het was geen pretje. Veel dames klaagden dat de Dixies enorm smerig waren en dat wij mannen het maar makkelijk hadden haha.
Moet zeggen, die sloot lag daar ook niet echt handig. Veel mensen waaronder ikzelf zijn gevallen daar.
Doorgelopen richting de Vip tent en ineens begon de Jubileum show van VWC te knallen.
Dit was een kikke showtje en het kon me niks schelen dat mn statief nog aan de overkant stond, niet gefilmd maar daardoor wel extra van genoten.
Op de terugweg nog een lekker frietje meegepakt.
Het eten was beter geregeld dan vorig jaar, hoefde niet lang in de rij te staan en het smaakte me goed.
Tot slot nog de Eindshow.
Misschien niet helemaal wat het had moeten zijn. Inmiddels al vernomen dat er wat dingen fout zijn gegaan, dat is natuurlijk altijd zwaar balen. Vooral ook voor de bouwers en schieters, zij doen dagenlang hun best om er iets moois van te maken waarvoor DIK respect.
Goudbeeld en salutefinale vond ik top, ook de watershells waren erg vet om te zien.
Was deze keer zelf een "bezoeker" en dan beleef je de Trophy echt op een hele andere manier, als dat je Crew/werkzaam bent.
Vond het een gezellige dag en de wat mindere punten zal ik nog eens aangeven als ik binnenkort weer bij Zena kom.
Organisatie, bouwers, vrienden, freaks, allemaal bedankt voor deze mooie dag.