Wetsvoorstel afgekeurd!

mischien toch wel vanaf 10 uur.

zag een bericht van rowy vuurwerk voorbijkomen op facebook
waar staat dat het dus wel 10 tot 2 is

Rowy Vuurwerk
16 uur · Bewerkt ·
http://wetten.overheid.nl/…/Art…/geldigheidsdatum_01-12-2014
Gelukkig mag er gewoon vuurwerk afgestoken worden vanaf 10:00 uur op 31 december

Dit staat er dus op de Facebook van Rowy Vuurwerk. Maar zij hebben het Vuurwerkbesluit als bron. Deze staat altijd al op 10:00 uur. Omdat 18:00 uur er nog niet helemaal doorheen is... Dus ook dit geeft geen zekerheid dat het 10:00 uur is.

Zoals hierboven vermeld is dit al behandeld en akkoord bevonden.
echter word er nu door de gemeentes gemeld dat het nieuwe vuurwerkbesluit niet te handhaven is. dit omdat er simpelweg niet genoeg manschappen beschikbaar zijn om dit te controlleren.

Wel of niet te handhaven is inderdaad een hele andere discussie :wink:
Ze kunnen de huidige regels al nauwelijks handhaven... dus wat te denken van nog strengere regels?! Simpel: niet te doen. Gelukkig zijn er al een flink aantal gemeentes die hebben aangegeven de nieuwe regels niet actief te zullen handhaven omdat ze er simpelweg niet genoeg mensen voor hebben. Daarmee lijken gemeentes dus hun eigen gedoogbeleid in te stellen. Er zijn helaas ook gemeentes die het juist nog strenger gaan aanpakken. Check dus vooral de info van je eigen gemeente tegen het einde van het jaar!

Dit zegt 112vandaag.nl op Facebook.

De Rijksoverheid heeft het volgende aan ons doorgeven mbt het ‪#‎vuurwerk‬.

Rijksoverheid: Dit plan gaat zeer waarschijnlijk door. Maar op dit moment geldt nog vanaf 10.00 uur in de ochtend tot 02:00. Officiële bekendmaking moet nog volgen.

Bij burgers maar ook bij ons is een hele hoop verwarring ontstaan, doordat er verschillende antwoorden komen. Wij wachten op de officiële bevestiging van de Rijksoverheid. Namens ons excuses voor de verwarring!

Inderdaad! Graf regels allemaal, dan weer dit dan weer dat. Dacht Sirieus dat ze het in zagen. Maar nee hoor die 18:00 gaat gewoon door. Me reet en me vinger voor de Overheid.

Ik ben blij dat ik in een land woon want tenminste duidelijkheid kan verschaffen en dat ik weet waar ik aan toe ben, is het niet qua dit dan is het wel met tig andere zaken zoals de 1000 euro van Rutte, belastingverlaging, het kwartje van Kok etc etc...... Holland : I love it :bonk:

Mooi land leven we he, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker hahaha.
Zooitje, alsof we zelf niet meer na kunnen denken.

Huh.. wie kent de uitdrukking "Regels zijn er om gebroken te worden" niet? Zeker dit soort regelement dat aan ons wordt opgedrongen door een paar mensen in een land dat men een democratie noemt. Een rechtstaat amahoela!

Ze kunnen het toch niet handhaven en mochten ze je aanhouden is de boete 100 euro
dat is ook nog wel te overzien. :p

Maar als ze in de schuur kijken nemen ze ook de rest mee omdat je maar 25kg mag hebben. Ik wacht wel gewoon tot 18:00 uur, wil me vermaken en niet heel de dag over mijn schouder kijken.

WTF, er is zo verschrikkelijk veel onduidelijkheid. Ik geloof nooit dat, als je gewoon om 10:00 staat te stoken, er voor beboet wordt. Door de onduidelijkheid weet niemand waar 'ie aan toe is.

Ik wacht nog wel even af of er wel uitsluitsel komt, eerder juich ik niet.

WTF, er is zo verschrikkelijk veel onduidelijkheid. Ik geloof nooit dat, als je gewoon om 10:00 staat te stoken, er voor beboet wordt. Door de onduidelijkheid weet niemand waar 'ie aan toe is.

Ik wacht nog wel even af of er wel uitsluitsel komt, eerder juich ik niet.

Er komen volgens mij spotjes over de aangepaste afsteektijden, dan wordt het duidelijk, vooral ook voor de NSBers in de wijk die de politie gaan bellen omdat een paar jongens plezier hebben met vuurwerk vóór 18:00... Het is niet te handhaven maar het gevoel is toch anders. Trieste regelgeving dit.

Er komen volgens mij spotjes over de aangepaste afsteektijden, dan wordt het duidelijk, vooral ook voor de NSBers in de wijk die de politie gaan bellen omdat een paar jongens plezier hebben met vuurwerk vóór 18:00... Het is niet te handhaven maar het gevoel is toch anders. Trieste regelgeving dit.

Tsja, maar dan nog. Het is indd triest zoals het gaat. Mijn buren bellen geheid als ze doorkrijgen als het echt 18:00 is. Gelukkig ga ik waarschijnlijk naar een vriend in een stad, dan kan je rondlopen en ben je niemand tot last.

Bijna alle mensen die ik er trouwens over spreek, zijn niet bekend met de vermeende 18:00 regel...

Als de gemeentes nou zeggen van; het is niet te handhaven, er mag afgestoken worden tussen 10:00 en 02:00, maar als er overlast veroorzaakt wordt komen wij kijken voor een oplossing. Zijn de mensen blij die overlast hebben ( fucking 1 dag in het hele jaar ) en de rest kan gewoon plezier hebben.

Back
Bovenaan