Wetsvoorstel afgekeurd!

Allemaal leuk dit maar denk eens na.
Dit is al zo lang bezig en wordt hoe dan ook 18:00 uur.
Het moet volgens mij nog definitief beslist worden en dat gebeurd ook voor sws 90%
Natuurlijk kunnen en mogen we hopen alleen denk eraan dat je er niet teveel in opgaat.
Straks heb je gerekend op 10:00 en dan wordt het alsnog 18:00 uur (***gevoel) We moeten gewoon afwachten en er eigenlijk niet te veel mee bezig houden.
Je ziet vanzelf wat het wordt.

Goed, laat ik het nog 1x samenvatten: tot nu toe is er NIETS gewijzigd!! Maar niet juichen: wetten maken en aanpassen is een langdurig proces.

Eerder dit jaar waren er voorgenomen wetswijzigingen. Uiteindelijk is slechts 1 punt daarvan overeind gebleven en dat is het verkorten van de afsteektijd.

Alle formele stappen die volgen, die maanden in beslag nemen, zijn inmiddels genomen inclusief ondertekening door de Koning, voorleggen aan de EU-commissie en plaatsing in de Staatscourant. Tijdens al deze stappen is er zogenaamd inspraakrecht, net zoals jij dat thuis hebt als jouw buurman een aanbouw gaat doen en er een protest tegen in kan dienen. Die periode is inmiddels ook verlopen.

Nadat alle (mogelijke) hobbeltjes glad zijn gestreken wordt het dan officieel en dat is pas het moment dat het ook officieel wordt gecommuniceerd. Hierop vooruit lopend hebben bepaalde (overheid)sites de afgelopen maanden de nieuwe tijden al genoemd en zijn andere sites bewust nog niet aangepast. Dit is uitgelegd in een brief van het Ministerie die ik eerder o.a. hier heb gepost: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...uurwerkbesluit&p=675755&viewfull=1#post675755

Kortom: de nieuwe wet is op dit moment nog niet van kracht. Dus de officiële wettekst is op dit moment 10.00 - 02.00u. Zodra alles formeel is doorgevoerd zal de tekst pas worden aangepast naar 18.00 - 02.00u. Door het Ministerie wordt aangegeven dat dit nog voor 31-12 het geval zal zijn.

Goed, laat ik het nog 1x samenvatten: tot nu toe is er NIETS gewijzigd!! Maar niet juichen: wetten maken en aanpassen is een langdurig proces.

Eerder dit jaar waren er voorgenomen wetswijzigingen. Uiteindelijk is slechts 1 punt daarvan overeind gebleven en dat is het verkorten van de afsteektijd.

Alle formele stappen die volgen, die maanden in beslag nemen, zijn inmiddels genomen inclusief ondertekening door de Koning, voorleggen aan de EU-commissie en plaatsing in de Staatscourant. Tijdens al deze stappen is er zogenaamd inspraakrecht, net zoals jij dat thuis hebt als jouw buurman een aanbouw gaat doen en er een protest tegen in kan dienen. Die periode is inmiddels ook verlopen.

Nadat alle (mogelijke) hobbeltjes glad zijn gestreken wordt het dan officieel en dat is pas het moment dat het ook officieel wordt gecommuniceerd. Hierop vooruit lopend hebben bepaalde (overheid)sites de afgelopen maanden de nieuwe tijden al genoemd en zijn andere sites bewust nog niet aangepast. Dit is uitgelegd in een brief van het Ministerie die ik eerder o.a. hier heb gepost: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...uurwerkbesluit&p=675755&viewfull=1#post675755

Kortom: de nieuwe wet is op dit moment nog niet van kracht. Dus de officiële wettekst is op dit moment 10.00 - 02.00u. Zodra alles formeel is doorgevoerd zal de tekst pas worden aangepast naar 18.00 - 02.00u. Door het Ministerie wordt aangegeven dat dit nog voor 31-12 het geval zal zijn.

Ik denk dat het veelte krap wordt. Je praat over miljoenen mensen. Die kun je niet op laatste moment inlichten over een wetswijziging. Ik denk dat het pas volgend jaar in werking zal treden.

En wat over de voorverkoop? Kunnen ze toch ook niet op laatste moment terugschroeven naar 2 dagen..

Voorverkoop blijft sowieso 3 dagen, dat voorstel tot wetswijziging is al afgekeurd.

Informatievoorziening is inderdaad een probleem. Want ook al is het al breeduit in 't nieuws geweest; gister sprak ik nog wat jochies (pubers) die echt nergens van wisten. Hoeveel van die leeftijd kijken nieuws?! Dan de ouders...nou, in dit geval houden die zich (wijselijk) verre van media. Het zal ook zeker via de verkopers moeten komen!

Ik denk dat het veelte krap wordt. Je praat over miljoenen mensen. Die kun je niet op laatste moment inlichten over een wetswijziging. Ik denk dat het pas volgend jaar in werking zal treden.

En wat over de voorverkoop? Kunnen ze toch ook niet op laatste moment terugschroeven naar 2 dagen..

Ik snap wat je zegt. Maar in november is nog geen enkele burger, zeg maar de niet-freak, bezig met vuurwerk. Eerlijk gezegd heeft het mij om dezelfde reden enigszins verbaasd dat de media er de afgelopen maanden zoveel aandacht aan heeft besteed. Dus pas in december beginnen met voorlichting vind ik eigenlijk niet zo raar.

ja maar er kan reeds vuurwerk besteld worden, dus de hoeveelheid passen de mensen aan,
inderdaad de freak is er nu mee bezig, de "normale' burger daarintegen niet.

steek toch om 10:00 uur af, en ik kan mijn zoontje echt echt niet binnen houden, dan maar
in de achtertuin.

Nee precies. Als ze in de week voor Kerst beginnen met voorlichting en campagne is dat voor het gros van de bevolking ruim op tijd. Rijksoverheid zal er wel een tv/radio spotje tegenaan gooien, misschien samen met SIRE. Bovendien zullen we winkeliers de nieuwe tijden ook duidelijk moeten gaan aangeven. En tot slot is het vooral aan de lokale overheden en media om de nieuwe tijden te communiceren. Nee, dat hoeft inderdaad niet nu al. Weekje of 2 voor de Jaarwisseling is echt wel vroeg genoeg.

Artikel 2.3.6

Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.

Vuurwerkbesluit
Geldend op 03-12-2014

Artikel 2.3.6

Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.

Vuurwerkbesluit
Geldend op 03-12-2014

Nu de vraag: geld dat ook nog op 31-12? Want dat is nu de grote vraag toch?

Artikel 2.3.6

Vuurwerkbesluit
Geldend op 03-12-2014

Deze datum verandert iedere dag, en het kan ook een dag opeens veranderen naar 18:00 uur en dan staat de datum van die dag er onder...

Hoe wilt de overheid binnen enkele dagen aan 17.500.000 + mensen in dit land gaan bekendmaken dat het uit het niets veranderd van 10:00 naar 18:00, Laat staan dat dit echt minder schade gaat opleveren, ga toch weg mensen.. we weten allemaal dat er overdag net zoveel zal worden gesloopt d.m.v al het zware knal wat op de markt is

Sommige mensen hebben hun bestellingen in Nederland al lopen en wat moet je nu met allemaal knallers voor de kinderen in het donker!?

Ze kunnen beter overal nog maar meer Belasting opgooien daar is deze bananenrepubliek tenminste goed in
Betalen, Betalen & nog veeeel meer Betalen omdat wij landen willen helpen waar we niks te zoeken hebben

En de info op de bestel formulieren ??? wat moeten ze daar op zetten dan. 10:00 of 18:00 de meesten zijn al gedrukt. Gaat lekker met de info.

Zal dit jaar dus nog wel 10:00-02:00 uur zijn.

Kans dat het volgend jaar (lees: 31 december 2015) 18:00-02:00 uur is, is wel erg groot.

Hoe wilt de overheid binnen enkele dagen aan 17.500.000 + mensen in dit land gaan bekendmaken dat het uit het niets veranderd van 10:00 naar 18:00.

Publicatie in de Staatscourant en melding in de media is voor de overheid genoeg. Ik denk dat de politie dit jaar veel waarschuwingen gaat uitdelen met naamnotatie (als ze überhaupt al komen). De keer daarna kijkt meneer agent in het systeem en krijg je een boete. Anders is het niet te doen lijkt me..

ik denk het inderdaad ook het word een soort mix van gedoogbeleid en waarschuwingen.

vind het alleen erg sneu voor de jongeren die gewoon moeten missen wat wij vroeger wel gedaan hebben.
Om 10 uur klaar staan met een rugtas en de hele dag slenteren door de buurt

Ik verwacht dat het voorstel alsnog goedgekeurd gaat worden, dus van 18.00 tot 02.00 uur.
Daarentegen heb ik mijn twijfels over de handhaving hiervan, en hoop/verwacht ergens dat het dit jaar alsnog gedoogd word om vanaf 10.00 uur te stoken.

Ik sta niet om 10.00 uur te stoken, begin pas als het donker word.
Maar het is gewoon een traditie om lekker in de ochtend te kunnen stoken.
Toen ik klein was keek ik hier enorm naar uit, misschien nog wel meer dan naar de avond.

Back
Bovenaan