Wetsvoorstel afgekeurd!

Ik ga sowieso mijn eigen gemeente bellen op de 30e, en vragen vanaf hoelaat het mag en of het gedoogd/gehandhaafd wordt.

Eventjes afwachten dit... Zou mooi zijn maar ik geloof er niks van zolang er geen betrouwbare bronnen mee komen.

Gelrenieuws op Facebook plaatste dit nu ook net.

REGIO - Het leek erop dat de tientallen-jaren traditie verdween, maar toch niet. Vuurwerk mag je gewoon afsteken vanaf 10.00 in plaats van -eerdere berichten- 18.00 uur.

Eerder werd besloten dat vuurwerk afsteken vanaf dit jaar op oudjaarsdag vanaf 18.00 uur mocht, maar dat gaat niet door. Dat is besloten door de overheid vandaag.

‘Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.’

Bron: http://www.gelrenieuws.nl/2014/12/vuurwerk-afsteken-toch-vanaf-10-00-uur.html

http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-2014

Weet niet of we hier wat aan hebben. Maar zoals ik het zie is het gewoon van 10.00-02.00 toch ?

Dit staat er altijd al, stond ook al in de startpost van mij... Afwachten, hopelijk weten we morgen meer...

Gelrenieuws op Facebook plaatste dit nu ook net.

REGIO - Het leek erop dat de tientallen-jaren traditie verdween, maar toch niet. Vuurwerk mag je gewoon afsteken vanaf 10.00 in plaats van -eerdere berichten- 18.00 uur.

Eerder werd besloten dat vuurwerk afsteken vanaf dit jaar op oudjaarsdag vanaf 18.00 uur mocht, maar dat gaat niet door. Dat is besloten door de overheid vandaag.

‘Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.’

Bron: http://www.gelrenieuws.nl/2014/12/vuurwerk-afsteken-toch-vanaf-10-00-uur.html

Deze pagina een e-mail gestuurd met als reactie:
Goedendag Tristen,

We hebben het inderdaad van Wetten Overheid, maar zagen het ook bij de politie langskomen; https://www.facebook.com/politiemaasdriel?fref=ts

Mocht er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roland Heitink
Hoofdredacteur Gelrenieuws.nl

Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt of ze een positief stukje over vuurwerk willen schrijven, hoeveel plezier eraan beleefd wordt etc. Omdat er altijd alleen maar negatieve dingen gemeld worden in de media...

Laatst bewerkt:
precies en dan hebben we het hier nog niet over cat.1 vuurwerk.
word ook eens tijd dat de media daar aandacht aan besteed.
Hier word de jeugd er al voor aangehouden terwijl ze niks fout doen.
Ook als de jeugd vragen heeft wat wel en niet mag geven ze geen goed antwoord. Laat staan de burger die denkt bij iedere vonk of knal dat mag niet

Dit staat er altijd al, stond ook al in de startpost van mij... Afwachten, hopelijk weten we morgen meer...

Deze pagina een e-mail gestuurd met als reactie:

Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt of ze een positief stukje over vuurwerk willen schrijven, hoeveel plezier eraan beleefd wordt etc. Omdat er altijd alleen maar negatieve dingen gemeld worden in de media...
Gaat die 10:00 regel wel in dan voor regio Gelderland?

Ik heb het RTL Nieuws gemaild, en het is toch wel opeens een dieptepunt van de dag:

Dank voor uw mail. U bent niet de eerste die hierover mailt

We hebben het even uitgezocht en het zit als volgt: het kabinet heeft besloten tot een kortere “afsteektijd”: Dat is omgezet in een regeling. Daarop volgt altijd een zgn nahangprocedure, waarin de leden van Eerste en Tweede Kamer nog vragen en wensen kenbaar kunnen maken. Die periode loopt tot 3 december. Dan wordt het een Koninklijk Besluit dat zal worden gepubliceerd in de loop van de maand (het moet immers voor 31 december kenbaar zijn).

Het is dus een bureaucratische hobbel die nog genomen moet worden; de bedoeling is dat de tijd zal worden veranderd: van 22.00 tot 02.00 uur.

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Ineke Deurwaarder
RTL Nieuws

Het wordt er ook niet duidelijker op. De vrouw in het bovenstaande bericht spreekt over een inperking naar 22:00 uur:bonk:

Gaat wat worden de 31e, als wij 'freaks' het al niet meer kunnen volgen....

De gewone Nederlandse burger, de niet-freak dus, is helemaal nog niet bezig met vuurwerk. Aankomende week starten de nieuwe SIRE-campagnes en daarin worden de aangenomen, goedgekeurde en door de Koning schriftelijk bevestigde nieuwe afsteektijden genoemd. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik behoorlijk goed op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de overheid en ik geloof bovenstaande berichtgeving niet eerder dan dat deze door een formele Haagse bron is bevestigd. De lokale ambtenaren en dienders weten vaak niets eens wat CAT.1 is, laat staan dat ze weten of er nu wel of niet een nieuwe wet is.

Over het uitprinten van een oud bericht op Oudejaarsdag, want een bericht van 01-12 is op 31-12 alweer oud, gaat echt niet helpen. Als jij op Oudejaarsdag een bon krijgt dan kun je wapperen met een uitgeprint mailtje of papiertje, de wet is de wet. Een noodverordening kan zelfs 30min. van tevoren nog worden opgelegd ook al heeft een ambtenaar iets anders geschreven...

PS: velen van ons hebben een grote mond over de media dat als er ergens maar een scheet wordt gelaten het heel groot wordt gemaakt. In feite gebeurt in dit topic nu precies hetzelfde en doen we er zelf ook aan mee. En eigenlijk gebeurt dat het hele jaar al. Mensen worden blij gemaakt met een dooie mus. Mijn advies: ga uit van 18.00 - 02.00 in heel NL en als het anders is dan valt het alleen maar mee!!

Het lijkt er idd op dat het weer terug is naar 10-2 . Verschillende media platform melden dit namelijk . Waaronder plaatselijke politie , die posten zoiets toch niet zomaar?
Afwachten tot het op de site van de overheid staat en de champagne kan geopend worden hier wat mij betreft :)

Back
Bovenaan