Wat zijn écht goede fonteinen om erbij te hebben?

Hele mooie lijst ook! Ook voor jou, welke fontein(en) uit je hele lijst kijk je nu het meeste naar uit?
Qua cracklinggeweld naw weer dezelfde recepten als vorig jaar (video's staan wel in de producttopics):
4x Popcorn
3x Crackling Crystal
Crackling Shock pak

De meeste andere fonteinen steken we meestal los af of evt 2 verschillende in een 1-2-1 combi. Melkbus en White Caiman als zilverfonteinen waren afgelopen jaar erg goed en de Golden Tree en Jet Stream als goudfontein idem.

Fountain Orchestra en 3x de 888 zijn voor mij de nieuwkomers waar ik erg naar uit kijk. Hoop dat de Taki het nog zo doet als vorig jaar maar hoop vooral dat het windstil wordt!

Die heb ik toevallig ook alle 3. Interessante potjes inderdaad. Ik heb Fountain 999 een aantal keer toegevoegd maar ga ook de Majestic Eruptor van Broekhoff proberen. Wel een verrassing voor als je het niet weet en denkt dat er weer enkel een fontein aankomt.
Ook nog een goeie van je idd. De omlabeling van Magnum besteld (Stockholm Spectacle). Nog steeds doodzonde dat de Springteufel/Komodo Dragon destijds zijn afgekeurd. Maar het product met het grootste verrassingseffect blijft de Vette Marja, vooral door dat pruttelfonteintje en dan die mine met diepe dreun. Jammer dat daar nooit opvolgers voor zijn gekomen.

Aardig aan de prijs idd, met een beetje freak korting hier en daar wordt het interessanter. Duurt best lang en als de beschrijving klopt tot aan 10m hoog.. ben benieuwd. Staan in bestelling haha

Met de Fountain Orchestra en Snow Crystal is het lijstje fonteinen hier nu ook wel compleet. Heel wat jaren traditioneel maar 1 fontein als begin, maar de laatste jaren flinke liefhebber geworden.

Aantal in veelvoud, totaal besteld en over van vorig jaar:

Bardarbunga
Brokat Meister
Classic Big Fountains
Crackling Crystal
Crackling Shock
Cuckoo Cuckoo
Dancing Fountain
Ex Machina
Fountain 888
Fountain Orchestra
Fuji Fountain
Golden Tree Fountain
Goldfontanen Mix
Jet Stream Fountain
Melkbus
M.I.L.F.
Neon Fishes Fountain
Popcorn Fountain
Snow Crystal
Sunset Hyperdrive
Sutorobo Taki
Titanium Crackling Fountain
White Caiman
Prachtig lijstje!

Fonteinen, blijven prachtig.
Vooral die grote... uit Duitsland.
De Bungano fonteinen, qua prijs en kwaliteit blijven dit de toppertjes. Worden volgens mij niet veel verkocht bij de Aldi en de Lidl, maar echt de moeite waard om ze mee te nemen.
Dan hebben we nog een Duits toppertje, de Lazer van Weco. Bij de Aldi te koop en beroemd om de gekleurde sterren die eruit komen.
Denk je, van je praat fijn meneer sigaar, deze is ook te koop via Vuurwerktoppers onder de naam Dancing Fountain. https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/dancing-fountain.51338/
Let wel op dat je in Duitsland 2,5 Dancing Fountains (lees Lazer) kan kopen, dus het is wel de moeite om wat in te slaan.

- Funke regenbogen fontäne (De Lazer in het groot.)
- Funke cuckoo cuckoo fonteinen
- De van der Nat fonteinen. Daar zijn er vele hier iet over te spreken, maar ik blijf ze voor Nederlandse begrippen top vinden.
- Howling Wolff van Wolff, lijkt een beetje op de Funke cockoo cockoo fonteinen.
- De fonteinen met de gezichtjes. (Smiley Fontein, Happy Space Man Fountain, Krazy Clown,
Monster Fountain, enz.) Er zijn er vele van, maar ik blijf het leuk vinden. Broekhof had er zelfs 1 in de vorm van een brandend huis.
- Wolff Fountain 888 & 999. Prachtig wat ze eruit kunnen krijgen voor Nederlandse fonteinen.
- Wolff Red Lantern Fountain, zijn de flikkerende gezichtjes fonteinen prachtig, dan is dit echt een beauty.
- Zena Bardarbunga, helaas al een tijdje uit het assortiment. Mooie breede zilver fontein.

Dit jaar ervaren.
- Sutorobo Taki
- Fountain Orchestra
- Melkbus

Back
Bovenaan