Wat ga je doen op 31-12 tussen 18:00 en 2:00

Wat ga je doen op 31-12 tussen 18:00 en 2:00

• Ik hou mij aan de regels

Stemmen: 21 8,2%
  • Ik stook mijn oude voorraad op

Stemmen: 131 51,4%
  • Ik ga na Duitsland/ België vuurwerk halen

Stemmen: 71 27,8%
  • Ik ga illegaal vuur kopen

Stemmen: 23 9,0%
  • Anders, namelijk:

Stemmen: 9 3,5%

• Totaal stemmers
    255
Ik ook! Sowieso heb ik nog wat single shots, misschien lekker wat CAT 1 kopen deze week. En ik heb nog een mooie troef achter de hand zodat ik waarschijnlijk nog wat mooie compounds en cakes in de straat heb staan. Zin in!:handsup:

lang leve de spoedwet die alle regels zo even de prullenbak inschuift en alles mogelijk maakt wat hun willen.

Ze hoeven volgens mij niks aan te passen. Aangezien bij een totaalverbod alles buiten Cat1 in de categorie illegaal valt hanteren ze die richtlijnen. Volgens mij begint het dan bij € 750.

...en dat heb ik dus ook weer geen zin in om te riskeren...

Zwaar de neiging vanaf nu elke dag wat de lucht in te jassen...shock, rotje, cake, watdanook...

Laatst bewerkt:
Qua boetes zal het eraan liggen. Denk dat het gewoon blijft zoals ze zijn. Dus vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijd

...en dat heb ik dus ook weer geen zin in om te riskeren...

Zwaar de neiging vanaf nu elke dag wat de lucht in te jassen...shock, rotje, cake, watdanook...

Dit ga ik zeker doen! Maar ik wacht ermee totdat echt 100% zeker is dat het verboden is. Ik wil namelijk geen énkele bijdrage leveren aan de negatieve opinie, en daar draagt overlast wel aan bij.

Na een verbod, mag wat mij betreft blijken dat de overlast alleen maar groter is. Nu baal ik van een cobra in de wijk, straks kan ik er wel bij glimlachen.

Ze hoeven volgens mij niks aan te passen. Aangezien bij een totaalverbod alles buiten Cat1 in de categorie illegaal valt hanteren ze die richtlijnen. Volgens mij begint het dan bij € 750.

Het is echter niet illegaal, het vuurwerk is nog steeds legaal, afsteken ervan mag alleen niet.

Het tóch afsteken van vuurwerk, hetzij legaal of illegaal, zal bijdragen aan een definitief verbod ben ik bang. Zorgt sowieso voor overlast (mensen gaan sneller en meer klagen, want het mag niet meer. Daar waar het nu vaak door de vingers wordt gezien als het mooi siervuurwerk is), wellicht ongelukken/verwondingen en vandalisme (zo nu al, bij een COVID test straat nota bene).

Politiek zal zich daar op gaan beroepen: "Zie je, vuurwerk is fout!". Het is duimen draaien totdat er iets definitiefs is besloten, ergens nog een beetje hoop dat we toch nog wat kunnen afsteken. In beperkte mate wellicht. Volgens mij zijn we meer gebaat bij een keiharde aanpak van het illegale vuurwerk wat in de omloop is en op elke hoek van de straat te verkrijgen is. Ik woon in een vrij beschaafd dorp, maar wordt bijna dagelijks wakker van doffe klappen ergens in het dorp. En dit zijn geen rotjes. Die rotzooi moet van de straat, niet onze mooie legale sierpotten (daar krijg ik in de wijk de handen wel voor op elkaar, ook buiten stooktijden normaal gesproken).

Dit verbod gaat er niet voor zorgen dat het illegale vuurwerk nu ook ineens weg is, dit moet de politiek in gaan zien dat dit het probleem is. Als wij nu tegendraads toch gaan stoken, al is het 'legaal spul', zijn we bezig om naar een definitief totaal verbod toe te werken. Dat werken we dan in de hand. Maar dat is slechts mijn mening.

Denk dat ik voor 00 uur al het restant heb opgestookt, en dan gewoon me nest in duik.
Ik wil die kwelling van 00 uur niet hebben.

vuurwerk afsteken natuurlijk, als het niet in NL mag dan ga ik naar de zus van mijn vrouw die woont bij ons net over de grens in Duitsland....probleem opgelost.

Wellicht dat ik me hierdoor ook nog niet zo druk maak over een verbod, ik heb uitwegen.

Ik heb helaas geen rijbewijs, door corona etc is dat een beetje uitgelopen.
En ik weet ook niet hoe het zit met verblijf in Duitsland, of dat kan zonder al te veel moeite.
Maar voor volgend jaar ga ik dat zeker in gedachten houden.

Ik heb helaas geen rijbewijs, door corona etc is dat een beetje uitgelopen.
En ik weet ook niet hoe het zit met verblijf in Duitsland, of dat kan zonder al te veel moeite.
Maar voor volgend jaar ga ik dat zeker in gedachten houden.
Het is geen probleem, alleen moet men bij de Duitse gemeente officieel aangeven dat je langer dan 24 uur in Duitsland gaat verblijven. Verder vormen zich geen problemen, plus officieel de quarantainemaatregelen in NL

Gewoon doorstoken. Klein vuurwerk lekker in de straat. Voor de jaarwisseling zelf alle cakes die ik heb aan elkaar knopen zodat ik een mooie show neer kan zetten op afstand.

Mensen,

Ik moet zeggen dat de hele discussie hierover me behoorlijk aan het hart gaat. Zeker nu het er niet bepaald goed uit ziet voor aanstaande jaarwisseling, maar ook voor de toekomst van onze mooie traditie. Ik hoop van harte dat het kabinet met een soort tussenoplossing komt. Bijvoorbeeld alleen afsteken tussen 00:00 en 01:00 uur op 1 januari. Hier zou ik vrede mee kunnen hebben. Zo worden ook alle vuurwerkhandelaren in Nederland geholpen.

Maar een algeheel verbod gaat sowieso niet werken. Voor heel Nederland niet en voor mij al helemaal niet. Deze traditie nemen ze niet van me af. Linksom of rechtsom boeit me niet, maar in mijn straat gaat het los :D

We wachten vrijdag nog af en dan kijken we wel wat we gaan doen. Niks is nog zeker in deze bizarre tijden.

Ik hoop van harte dat het kabinet met een soort tussenoplossing komt. Bijvoorbeeld alleen afsteken tussen 00:00 en 01:00 uur op 1 januari. Hier zou ik vrede mee kunnen hebben. Zo worden ook alle vuurwerkhandelaren in Nederland geholpen.
Ik zit ook m'n hoofd te breken over enkele alternatieven... maar zo'n afsteektijdverkorting, dat wordt 'em ook niet. Wordt nu al nauwelijks aan gehouden, dat zal straks niet anders zijn. Bovendien haalt iedereen dan zijn gewone voorraad, dus zit je met exact hetzelfde "probleem" als nu.

Enige werkbare oplossing (naast gewoon de huidige regels handhaven) is m.i. een soort PGI variant. Vuurwerk kopen en afsteken enkel met een papiertje. Bekwaamheidscursus eraan vastplakken. Afsteken alleen op aangewezen plaatsen en/of o.b.v. vergunningsaanvraag. Maar dat is een 5-jaren plan. Maar liefst gewoon houden zoals het is, maar je moet soms inderdaad kijken naar andere mogelijkheden..

vuurwerk afsteken natuurlijk, als het niet in NL mag dan ga ik naar de zus van mijn vrouw die woont bij ons net over de grens in Duitsland....probleem opgelost.

Wellicht dat ik me hierdoor ook nog niet zo druk maak over een verbod, ik heb uitwegen.
Mazzelpik......

Het is geen probleem, alleen moet men bij de Duitse gemeente officieel aangeven dat je langer dan 24 uur in Duitsland gaat verblijven. Verder vormen zich geen problemen, plus officieel de quarantainemaatregelen in NL
<48uur is er niks aan de hand. Wij zelf zijn bij vrienden naast de grens; 30ste inkopen, 31ste stoken.

Back
Bovenaan