Om even mijn mening te geven, eigenlijk wilde ik hier helemaal niet op ingaan vanwege ons geweldige media systeem, maar het zit me hoog dus toch maar even wat kwijt...
Ten eerste ben ik tegen het moorden agv vrijheid van meningsuiting. Daar wil ik ook meteen deze discussie over sluiten want we verlagen ons hopelijk niet op VWC tot dit soort denkwijze.
Ten tweede ben ik ook tegen het controleren van burgers door de (main stream) media. Controleren dmv van angst.
En dat is wel wat hier deels gaande is.
Tuurlijk, elk jaar weer op een andere manier. Maar deze weg welke ze nu ingeslagen hebben vind ik persoonlijk te ver gaan (privacy).
Zal wel weer bij het nieuwe tijdperk horen van de digitale media, zo wordt het vaak uitgesmeerd.
Een inbreker mag je thuis niet filmen en plaatsten op YT, mbt cctv gelden strenge privacy wetten (ik kom uit deze wereld), maar ze misbruiken deze beelden nu om de al twijfelende, angstige burger negatief te beinvloeden.
Na al de media aandacht gaan ze er ook nog polls op los laten.
Mensen, Nederland vergrijsd, de economie loopt terug, we leven steeds meer naar de media ipv een eigen mening. Dus wat wordt het deel 2? Nederland (alsof we allen massaal verbod hebben gestemd) heeft gekozen tot een vuurwerkverbod.
Een poll in dit type media kan gewoon worden gemanipuleerd, in hun eigen voordeel, niemand die dit zal controleren.
Veel mensen zijn heel gevoelig voor dit soort media, en ze geloven per definitie de uitkomst.
Vuurwerk is in mijn ogen iets waar je van houdt, waar je van geniet zoals het ontworpen is.
We leven naar een climax, we houden ons in, om los te gaan op de dag dat het mag.
Staan we voor ramen te rennen elke cake te bekijken...
Maar het is vorm van hobby, en met hobbies zijn we vaak in minderheid, dus ja, gaan ze een poll misbruiken om de massa op te zetten tegen de nuchtere freak, liefhebber, Nederlander?
Laat me duidelijk zijn dat ik echt tegen knutselaars ben die denken de lolbroek uit te hangen op YT met deze zgn bommen.
Dat zijn de rotte appels die niet eens een appel hadden mogen worden, maar gewoon een zaadje moesten blijven.
Een totaal verbod werkt niet.
We gaan echt niet kijken naar een door de gemeente/overheid gemaakte show en daarnaast niks. Je kan toch niet zoiets afdwingen, woorden schieten inneens te kort mbt regels, afstanden en de hoeveelheid burgers aanwezig. Totale onzin en niet uitvoerbaar.
Ik vind NL een gek land worden. Overal willen we in voorop lopen en vriendjes blijven met de 'grote' landen en als kikkerland hobbelen we lekker mee ten kostte van de burger.
Maar met vuurwerk zie ik gek genoeg inneens een hele andere kant van NL tov de EU burgerlanden, ik snap het niet zo, misschien wil ik het ook niet snappen, maar gewoon genieten van mijn liefhebberij...
En dan kan ik nog heel ver doorgaan over het kromme rechtssysteem..
En nu ga ik lekker slapen, nog maar 12 dagen, dan mogen we weer