[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Gaan we wel iets horen? Of met andere woorden, vanaf welke datum is geen nieuws goed nieuws denken jullie.
Ik wacht bewust met bestellen nu.

Zoals eerder aangegeven valt daar nog niks over te zeggen, wel wordt de druk steeds verder opgevoerd. Uit het persbericht ook nog een keer:

Rutte zei tijdens het coronadebat dat mogelijk deze week, ‘maar in ieder geval zo snel mogelijk’, wordt besloten of ook dit jaar net als vorig jaar een vuurwerkverbod geldt om de zorg te ontlasten. ,,Mocht het zover komen, dan geldt er uiteraard ook financiële compensatie voor de sector. Dat wordt dan in zo’n besluit meegenomen. Nogmaals, het besluit zelf moet nog worden genomen”, aldus de premier.

Positief dat ze het statement van de uitlevering zo oppakken in de media, had ik niet verwacht, hopelijk heeft het een positief effect!

"Het lijkt erop dat er dit jaar weer vuurwerk mag worden verkocht en afgestoken. Bronnen binnen het kabinet houden daar nadrukkelijk rekening mee. Ook de vuurwerkbranche zelf trekt die conclusie."

Dat over die bronnen schrijven ze natuurlijk ook niet zomaar. Nog niet te vroeg juichen maar dit zou wel eens een hele mooie week kunnen worden.

Het volgende stukje is misschien nog wel belangrijker:
Volgens bronnen binnen het kabinet is de druk op de zorg nu minder hoog dan eind 2020. Toen was er een grote lobby vóór een verbod: van oogartsen tot politie. ,,Nu hoor je ze niet”, klinkt het. Daardoor vreest het kabinet dat de ‘stevige onderbouwing’ ontbreekt die bij de Europese Unie nodig is voor zo’n verbod.

Stukje geciteerd uit het AD-artikel.

De Motie is aangehouden en dat betekent dat er niet over gestemd is...

Een Motie aanhouden betekent dat de indieners de stemming over desbetreffende Motie uitstellen. Waarschijnlijk is dit omdat het Kabinet heeft aangegeven dat ze er nog een besluit over moeten nemen en het daardoor zinloos is om over iets te stemmen waar het Kabinet al mee aan de slag is.

De Motie is aangehouden en dat betekent dat er niet over gestemd is...

Een Motie aanhouden betekent dat de indieners de stemming over desbetreffende Motie uitstellen. Waarschijnlijk is dit omdat het Kabinet heeft aangegeven dat ze er nog een besluit over moeten nemen en het daardoor zinloos is om over iets te stemmen waar het Kabinet al mee aan de slag is.

Wat zijn jouw gedachten hierover Gizmo75? heeft de motie überhaupt nut?

Ondanks dat ik nog geen enkele reactie heb geplaatst, lees alle threats omtrent het verbod mee! Sinds vandaag zie het steeds positiever in! Geweldig, en hulde tot nu toe!

Daarom vreest het kabinet. Alleen die zin al :frusty:
Zou dit betekenen dat ze het liefste toch dat verbod er doorheen zouden drukken?
Die onzekerheid om gek van te worden

Ben geen Gizmo, maar motie heeft sowieso op dit moment geen nut omdat kabinet nog moet beslissen. Als kabinet gemotiveerd tot besluit komt dat er geen verbod komt, heeft motie ook weinig zin omdat kabinet dit dan waarschijnlijk naast zich neer zal leggen.

Dus motie heeft weinig zin en zal ook niet bepalend zijn.

Wat ik eerder al schreef:

Een Motie is niets anders dan een officieel verzoek om ergens mee aan de slag te gaan. Het heeft weinig nut een Motie in te dienen en daarover te stemmen terwijl het Kabinet er al mee aan de slag is.

Ik vond het dan ook niet meer dan logisch dat Rutte deze Motie gisteravond al ontraadde waarbij hij zelf al aangaf dat ze er al mee bezig zijn en nog een besluit moeten nemen. Dat de Motie vervolgens is aangehouden is daar weer een logisch vervolg op.

Ik blijf nog steeds positief!

Misschien houden ze de motie ook aan en hebben nog geen besluit genomen om die vervelende GL en PVVD rustig en aan het lijntje te houden. Anders blijven ze maar als kleine kinderen zeuren en schreeuwen. :)

Zojuist de stemmingen gekeken en de motie van 'van Esch over een vuurwerkverbod dit jaar werd overgeslagen, waarop Thierry Baudet om duidelijkheid kwam vragen. De betreffende motie werd aangehouden, wat betekent dat het tot nader onderzoek / informatie wordt uitgesteld. Dit heeft er natuurlijk mee te maken dat er al werd aangegeven dat men over dit onderwerp al bezig was en over een eventueel wel of geen vuurwerkverbod zo snel mogelijk terug zou komen ( hoogstwaarschijnlijk deze week nog ).

Edit, ik zie dat dit al geplaatst was

Wel opvallend (of juist niet) dat de meeste mainstream-media het persbericht van de BPN hebben geplaatst, maar dat de NOS tot nu toe de grote achterblijver is...

Wel opvallend (of juist niet) dat de meeste mainstream-media het persbericht van de BPN hebben geplaatst, maar dat de NOS tot nu toe de grote achterblijver is...

Dat is inderdaad opvallend, zit ook al hele tijd te kijken op NOS, maar nog geen woord..

Back
Bovenaan