[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

@Gizmo75 hun argumenten zijn zwak, de zorg ontlasten, de handhaving ontlasten etc etc.

Maar het tweede argument kun je al tackelen. Handhaving ontlasten ik vraag me hier ook echt af, en zit er heel de dag aan te denken, heb er geen antwoord op, hoe ga je de handhaving ontlasten.

Ze moeten het illegale vuurwerk opsporen, ze moeten ahter elke knal aan, ze moeten de orde op straat bewaren, coronaregels handhaven, mogelijk is de horeca open kunnen ze uitgaangebieden handhaven, grenscontroles uitvoeren(mogelijk. Er zijn zoveel dingen dat de handhavers alleen maar meer druk krijg van ze. Er is zoveel te doen maar maken handhavers het echter wel moeilijker. Zou oudejaarsdag/nacht maar dienst hebben zeg als handhaver dan lijkt mij het echt zwaar en met dat verbod nog zwaarder zij zijn ieder geval niet ontlast.

Daarom mijn vraag hoe ga je handhavers ontlasten terwijl ze moeten handhaven met het verbod?? En je weet we hebben bijna geen handhavers.

Volgens mij is hij ontraden omdat het kabinet er zelf een keus over gaat maken. Dus hoeft het niet in de kamer besproken te worden? Rutte had tegen die Pvdd mevrouw ook gezegd dat wanneer ze er een keus over gemaakt hebben, ze zullen laten weten wat hun motivatie achter die keus is. En niet andersom. (toen kwam dat verhaal van die worst en vegetarische schone)

Volgens mij is hij ontraden omdat het kabinet er zelf een keus over gaat maken. Dus hoeft het niet in de kamer besproken te worden? Rutte had tegen die Pvdd mevrouw ook gezegd dat wanneer ze er een keus over gemaakt hebben, ze zullen laten weten wat hun motivatie achter die keus is. En niet andersom. (toen kwam dat verhaal van die worst en vegetarische schone)

Correct ik was dat helemaal vergeten dat Rutte dat zei over het besluit. Zat met me gedachte bij de worst naast de groenteschotel

@Gizmo75 hun argumenten zijn zwak, de zorg ontlasten, de handhaving ontlasten etc etc.

Maar het tweede argument kun je al tackelen. Handhaving ontlasten ik vraag me hier ook echt af, en zit er heel de dag aan te denken, heb er geen antwoord op, hoe ga je de handhaving ontlasten.

Ze moeten het illegale vuurwerk opsporen, ze moeten ahter elke knal aan, ze moeten de orde op straat bewaren, coronaregels handhaven, mogelijk is de horeca open kunnen ze uitgaangebieden handhaven, grenscontroles uitvoeren(mogelijk. Er zijn zoveel dingen dat de handhavers alleen maar meer druk krijg van ze. Er is zoveel te doen maar maken handhavers het echter wel moeilijker. Zou oudejaarsdag/nacht maar dienst hebben zeg als handhaver dan lijkt mij het echt zwaar en met dat verbod nog zwaarder zij zijn ieder geval niet ontlast.

Daarom mijn vraag hoe ga je handhavers ontlasten terwijl ze moeten handhaven met het verbod?? En je weet we hebben bijna geen handhavers.

Ik snap en volg je redenering helemaal. Daarom ben ik ook positief. Geloof mij, het Kabinet is zich echt wel bewust van de situatie. Dat heb ik een aantal posts terug ook nog een keer geprobeerd uiteen te zetten. Dus wat mij betreft hoeven we daar niet verder op in te gaan.

Echter, de angst die hier heerst is dat de Politiek net als vorig jaar onder druk geen besluit op de inhoud maar op de emotie maakt. Of zoals sommigen nog steeds beweren op basis van een stukje onderhandeling in combinatie met andere voorstellen. Dat hoort bij nou eenmaal bij onze Politiek. Ik verwacht nog steeds dat dit nu niet het geval is maar zolang het hoge woord er niet uit is blijft de onzekerheid.

Door nu de bunkers te vullen bij de verkooppunten wordt de druk wel opgevoerd. Wordt er alsnog een verbod doorgedrukt dan betekent het veel gevulde vuurwerkbunkers bij verkooppunten, wat volgens mij niet permanent mag. Dat betekent extra druk bij de politiek en ook veel hogere kosten mocht het adhoc moeten worden afgevoerd. En wie gaat dat betalen? Dat red je m.i. niet met 40 miljoen euro.

Die zullen wel meer weten toch? ������

Die beweerden 4 jaar geleden dat er al een totaal vuurwerkverbod zou komen in dat jaar... Need I say more?

Maar de druk wordt wel verder opgevoerd!!

Blijkt wederom een inspanning vanuit de branche en alle gezamenlijke optrekkende partijen te zijn om een persbericht uit te sturen. Klasse!!

Laatst bewerkt:
"Het lijkt erop dat er dit jaar weer vuurwerk mag worden verkocht en afgestoken. Bronnen binnen het kabinet houden daar nadrukkelijk rekening mee. Ook de vuurwerkbranche zelf trekt die conclusie."

Dat over die bronnen schrijven ze natuurlijk ook niet zomaar. Nog niet te vroeg juichen maar dit zou wel eens een hele mooie week kunnen worden.

Back
Bovenaan